6 weken zwanger geen hartje termijn klopt?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door xxxEllen87xxx, 29 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    Hallo

    Volgens mijn berekening zou ik maandag 6 weken en 4 dagen zijn.

    We hebben een echo gekregen maar de echoscopiste vloog van hot naar her met haar apparaat en had er volgens mij niet veel zin in. Ze zei de hele tijd... ach wat lastig ik vind het lastig.. tja ben niet te spreken ik zie geen hartje.. ik dacht mens je houd het apparaat eens stil... maargoed.

    Ik zag op het begin een heel snel stipje. (Dacht ik) de meting kwam uit op 6 weken 3 dagen

    Als ik me vergist heb, kan het hartje nog gaan kloppen? Kan de vrucht onhandig hebben gelegen?

    Ik heb een missed abortion gehad vorig jaar maar toen klopte de meting van het vruchtje ook niet met het termijn. En nu klopt de rest wel alleen geen hartje volgens haar. Ik zag toch echt een flikkerend licht stipje

    Ik heb vrijdag bij een echo buro een nieuwe afspraak gemaakt.
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Met 6 weken en 3 dagen klopt het hartje al.
    Het is lastig te zien als je niet kundig genoeg bent of te weinig ervaring hebt met vroege echo's. Was de echo inwendig?

    Overigens heb ik het tijdens de eerste echo's nooit als een knipperlichtje ervaren, het is eerder een bloedsomloop die je ziet van links naar rechts.
     
  3. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Misschien dat de meting niet helemaal klopte? Een mm kan al verschil uitmaken op deze termijn natuurlijk.

    Wel erg vervelend dat je er zo'n naar gevoel aan over hebt gehouden :(
     
  4. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Klinkt als een nare rottige ervaring. Jij zag duidelijk andere dingen dan zij zag. En hopelijk heb je ook gewoon gelijk. Hoe kan je in hemelsnaam nou goed kijken als je t apparaat niet stil houd beetje aparte vk.. Succes vrijdag op een prachtige echo!!:)
     
  5. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    #5 paula1984, 30 okt 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2019
    Lijkt mij als ze de termijn meten kan dat ze ook een hartje hadden moeten zien.
    Het klinkt eerder of ze wat onzeker was en misschien zelfs bang om slecht nieuws te brengen.
    En ja op deze termijn is het moeilijk meten ( word bij mijn vlk niet eens gedaan) er word alleen gekeken of er een hartje klopt.
    Als het met 6+3 niet klopt zou ik toch rekening houden dat het niet oké is.
    Als jij het echt gezien heb dan had zij dat ook lijkt me.
    Hopelijk vrijdag meer duidelijkheid!
     
  6. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    Oké ik wacht het nog even af. Dan zal ik rekening houden met het ergste.. Dank je voor de reacties.
     
  7. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Was t inwendig?

    Met deze termijn hangt t erom of je het kunt zien knipperen, hopelijk kunnen ze t vrijdag wel goed zien!
     
  8. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    Ja het was inwendig. Vrijdag weer een inwendige. Ik heb vandaag ook een buik echo gehad maar deze dacht dat ik minder ver was maar dat kan eigenlijk niet omdat ik al 7 dagen voor nod positief teste.
     
  9. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Hier met 7 weken een echo en ook nog geen kloppend hartje..toch nu al heel veel weekjes zwanger en alles gaat goed ☺️
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe was het gisteren?
     

Deel Deze Pagina