6 weken zwanger, héél pijnlijke steken

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Lisa890, 8 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Mijn zoon is inmiddels 6 en blijkbaar ben ik alles vergeten van mijn zwangerschap toen :rolleyes:
    Ik heb gelezen en gehoord dat het volkomen normaal is om scherpe steekjes te voelen in je baarmoeder, omdat de banden uitrekken enz, maar hoe pijnlijk mogen zulke steken voelen?
    Ik voel ze gelukkig niet heel de dag, af en toe maar zelfs, maar soms is er zo'n felle steek dat ik het niet kan laten om luidop AUW te roepen en plooi ik bijna dubbel, ik grijp mijn buik ook altijd vast de kant waar het pijn doet dan en dat helpt wel maar het ebt nog even na zeg maar na zo'n steek. Vaak komt zo'n pijnlijke als ik nies of hoest. Steken die komen als ik geen druk zet zijn ook erg aanwezig en best scherp, maar daar plooi ik niet dubbel van. Al bij al heb ik zo'n 4 a 5 keer per dag steken, de pijnlijkste zijn meestal als ik in bed lig.
    Kan ik wel bandenpijn hebben op amper 6 weken, en kan een steek zoveel pijn doen zonder dat er iets mis is?
    De angst na mijn miskraam zit er fel ingehakt jammer genoeg..
    Ik heb gelukkig geen bloedverlies, maar ik neem wel utrogestan, en dan denk ik dat die pillen het bloedverlies ook kunnen tegenhouden :confused:
    Mijn hcg stijgt goed, dat weet ik door verschillende bloednames, maar toch.. Kan iemand me gerust stellen hierin of moet ik me toch zorgen maken?
     
  2. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Ik ben zelf nog niet zwanger (ook nog geen kindje) dus misschien heb je niks aan mijn reactie. Maar ik lees vrouwen heel vaak aan het begin van hun zwangerschap pijntjes, steekjes etc hebben. Zolang je geen bloedverlies hebt is het goed. Ik weet niet wat utrogestan doet, maar als je hcg oploopt ben je gewoon zwanger.
    Ik wil je nu feliciteren en over een kleine 8 maanden weer. ;)
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik zou naar je verloskundige of een arts bellen voor een vroege echo, om te kijken of het vruchtje wel op de goede plek zit! Ook gezien je voorgeschiedenis...

    Niet om je bang te maken, maar mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap verliep ook ongeveer zo. Kreeg zo af en toe dit soort steken. Tot die bewuste dag, toen werd het onhoudbaar. Toen bleek mijn eileider al geknapt te zijn.

    Ik had geen bloedverlies. Dus jouw theorie @Els25 klopt niet helemaal. Soms een beetje spotting. Meer niet.

    Dat je hcg goed oploopt is wel een goed teken!
     
  4. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Heel herkenbaar hoor. Ben nu net zwanger van de vierde en ik heb het nu ook weer. Bandenpijn, echt heel pijnlijk. Gevoel alsof er een elastiek losgeschoten wordt aan de binnenkant van de baarmoeder. Vooral met niezen en opstaan last van. Klinkt mij iig als normaal in de oren.
     
  5. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Klinkt voor mij bekend. Dit had ik ook soms rond dat termijn en kan echt behoorlijk pijn doen. Nu heb ik het ook, maar iets vaker. Toch echt bandenpijn.
     
  6. Els25

    Els25 Niet meer actief

    @Lisa280887 Ik schrik van je verhaal. Spijtig om te moeten lezen dat het bij jou zo verliep. Vreselijk! Moest je geopereerd worden?

    Sorry @Lisa890 Dan zou ik maandag inderdaad voor de zekerheid contact opnemen met je verloskundige.
     
  7. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ja je verhaal ligt nog vers in mijn geheugen :( Hopelijk kan je het stilaan een plekje geven.. Het blijft vreselijk zoiets.
    Was de pijn bij jou dan niet opvallend langs dezelfde kant telkens? Vermoedelijk aan de eierstok waar de innesteling is gebeurd?
    Ik heb geen vaste plaats als er een scherpe steek is, soms linksonder, soms rechts, soms in het midden.
    Ik heb binnen 10 dagen echo, als het niet erger wordt, zou ik dit gewoon kunnen laten staan?
     
  8. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Het was bij mij inderdaad wel steeds aan dezelfde kant! Een soort menstruatiekramp maar dan 100.000x erger. Die steken vooraf waren volgens mij op ongeveer eenzelfde plek.

    Ja vind het lastig! Als het niet erger wordt kan je het wel zo laten staan denk ik. Je kan allicht voor de zekerheid even bellen? Wij kunnen je allerlei advies geven maar kunnen helaas niet bij jou binnen kijken wat er gaande is.
     
  9. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja ik kreeg een spoed-laparoscopie. We waren ook nog eens op vakantie dus het is allemaal in het buitenland gebeurd! Mijn hele verhaal staat onder het kopje ‘miskraam’, onverwachte BBZ
     
  10. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Hier is het heel herkenbaar als bandenpijn. Vooral bij onverwachte bewegingen of niezen zo'n felle steek dat je dubbelklapt van de pijn.
    En inderdaad vooral op bed ja. Ik denk bandenpijn, maar eens met mijn voorgangers dat ik voor de zekerheid even zou bellen voor een vroege echo, om te kijken of de zwangerschap goed in de baarmoeder zit.
    Voel je de pijn vooral aan één kant of ook aan beide kanten?
     
    Lisa890 vindt dit leuk.
  11. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik had je verhaal nog niet gelezen, jeetje ik kreeg er tranen bij :( wat een nachtmerrie.
    Maar ik wil wel zeggen hoe sterk ik het van je vind dat je dit achteraf ook positief kan bekijken: je kan zwanger worden! Ik hoop echt dat jij heel vlug een flinke plakker mogen krijgen, jullie verdienen dit zo hard.
     
  12. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Het stelt me wel gerust dat het voor sommigen herkenbaar is, en jij omschrijft het ook helemaal zoals ik het voel. Ik voel het aan beide kanten en soms ook heel laag bijna in mijn schede zeg maar, erg raar. Ik bel morgen voor de zekerheid maar een keertje.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  13. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Nou 100000 keer erger dan menstruatiekramp mag ik het niet noemen. En ik denk dat als het op dezelfde plek is dat meer een alarmsignaal is inderdaad... ik bel toch maar even voor de zekerheid inderdaad.
     
  14. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja precies. Gewoon voor alle zekerheid! Liever een keertje teveel dan te lang gewacht en er spijt van hebben... sterkte meid❤️
     
  15. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik zou ook bellen als ik jou was!
    Ik heb ook enorm veel buikpijn en ook echt flinke steken af en toe. Dat is het enige wat ik merk van mijn zwangerschap. Verder heb ik niet echt symptomen.

    Jij bent al over de 6 weken misschien kunnen ze deze week al wel even kijken of het goed zit! Ik duim voor je!
     
  16. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja bellen kan sowieso geen kwaad, zij weten wwl wanneer de alarmbellen afgaan of dat t klinkt als "gewone" banden/groeipijn.
    Heb er zelf geen ervaring mee..
     
  17. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik heb even gebeld maar moest me blijkbaar geen zorgen maken. Mijn hcg en progesteron stijgen goed en ze vindt het geruststellend dat ik de steken niet op 1 zelfde plaats voel. Als ik bloed zou verliezen of de pijn zou toch plots op 1 plaats blijven mocht ik binnen voor een vroege echo.
    Ik vind het toch enorm spannend die eerste echo! Nog 10 dagen wachten :o:
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  18. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ah fijn. Heel spannend. Maar de bandenpijn is een teken dat de boel goed aan het groeien is. Tenminste ik zie het als positief, er gebeurd vanalles vanbinnen :)
     
    Lisa890 vindt dit leuk.
  19. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Goed dat je het toch even met je verloskundige hebt besproken. En haar verhaal klinkt voor mij heel geloofwaardig. Net wat @Kangerootje zegt: er ontwikkelt zich iets in je. Dat voel je waarschijnlijk.
     
    Kangerootje en Lisa890 vinden dit leuk.
  20. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Goed dat je gebeld hebt! Op naar de echo dan maar!❤️
     
    Lisa890 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina