6 weken zwanger

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Sab88, 21 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Eindelijk na bijna 2 jaar, via onze eerste ivf behandeling .. ZWANGER !!
    4 weken geleden een positieve test in handen , en Ohw wat was ik toch blij.
    Maar merk dat die blijdschap veranderd in angst.
    Vorig jaar april een hele vroege miskraam gehad, en merk eigenlijk nu pas hoeveel dat met me gedaan heeft.
    29 november staat er een echo gepland , ik leef hier zo naartoe.
    Heb verder ook bijna geen symptomen , waardoor ik soms niet eens geloof dat we zwanger zijn.
    Hoop dat de echo me voorlopig iets meer rust kan geven , want ben er veels te veel mee bezig.
     
    Dansprinsesje vindt dit leuk.
  2. wiessss

    wiessss Fanatiek lid

    1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Wat goed.meid. Gefeliciteerd. En tja dir angst is logisch en zal ook niet zomaar verdwijnen. Maar had je 4 wkn terug een positieve test? Of bedoel je niet toch 2 wkn geleden?
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  3. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Nee 4 weken geleden een positieve test.
    We waren gister precies 6 weken zwanger.
    Ja ben ook echt zo blij dat het meteen de eerste keer raak is. Maar doordat je er zo vroeg achter komt zwanger te zijn , komt er ook wel wat meer angst bij kijken.
    Wil er gewoon op vertrouwen dat het deze keer goed gaatp
     
  4. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Je kan toch niet 6 weken zwanger zijn als je 4 weken geleden positief heb getest?
    4 weken geleden was je eisprong...
    Als je 4 weken geleden positief getest heb ben je nu 7.5 tot 8 weken...
     
    YellowEyes en Sab88 vinden dit leuk.
  5. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Hahaha ja klopt ben eigenlijk 4 weken zwanger , maar je krijgt er 2 bonus weken bij, omdat ze uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie :roflmao:
     
  6. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ik heb een ivf traject gedaan vandaar dat we precies weten wanneer de bevruchting heeft plaats gevonden.
     
  7. Maiasaurus

    Maiasaurus Niet meer actief

    Gefeliciteerd! Waarschijnlijk is genieten makkelijker na een echo en een kloppend hartje. Klinkt goed, weinig symptomen, maar ik was me zelf niet altijd bewust van mijn symptomen hoor. Kon bijvoorbeeld superonredelijk doen terwijl ik zelf het gevoel had emotioneel stabieler te zijn.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  8. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Dat ken ik wel ... VL ging zondag aardig tekeer toen ik voor de zoveelste keer iets snauwde zonder dat ik daar erg in had. Dus sindsdien probeer ik me een beetje in te houden. Maar de buien zijn er zonder dat ik daar erg in heb :eek::roflmao:
     
  9. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Gefeliciteerd!

    Maar juist door die twee bonus weken kun je toch nooit al 4 wkn geleden positief getest hebben?

    Wanneer was je eerste positieve test en wanneer de bevruchting?
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  10. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Klopt !! Jullie hebben helemaal gelijk. Het punt is dat ik ben begonnen met testen 3 dagen na de TP. Ik wilde de pregnyl eruit testen. Dus eigenlijk is mijn test al die tijd al positief geweest. Alleen weer deze echt ging oplopen was ongeveer vanaf 5-11 , dus 2,5 week geleden.
    En 25 oktober kreeg ik te horen dat er bevruchtingen waren geweest.
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  11. wiessss

    wiessss Fanatiek lid

    1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Het is idd een beetje verwarrend idd hahaha. Maar oke 2.5 week eerste oplopende test klinkt logischer;) maar evengoed zwanger daar gaat het om. En ja t zijn slopende weken, dus succes met deze lange slopende tijd
     
  12. Nina007

    Nina007 Actief lid

    17 sep 2018
    365
    259
    63
    Vrouw
    Ik herken je angst! Hier nu 7 weken zwanger en ook amper symptomen! Alleen wel erg moe! Sinds eergister met vlagen misselijk, vooral savonds. Maar dat is even een gevoel en voor ik er erg in heb, is het weer weg. Dus tis dat ik zo moe ben, anders had ik niet het gevoel zwanger te zijn. Hier maandag de eerste echo!
     
    MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  13. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ahhh spannend hè !!
    Misschien mogen we ook gewoon niet klagen , een ander heeft wel alle symptomen en wordt daar ook niet vrolijk van.
    Maar het is gewoon allemaal zo spannend !

    Ahh wat fijn dat je de echo maandag al hebt.
    Dat is dan weer een moment van genieten als je daarop ziet dat de kleine er echt zit.
    Wij moeten nog even wachten tot donderdag
     
  14. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja die angst is heel vervelend. Als je het eens hebt meegemaakt weet je ook precies voor welke klap je bang bent. Het is een heel gemeen soort verdriet.

    Maar dat wil niet zeggen dat je het nog eens gaat meemaken! Dus probeer de angst wel realistisch te houden. En dus minstens net zoveel te genieten.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  15. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Het is precies zoals je zegt.
    En wil er ook zeker niet vanuit gaan dat het weer gebeurd.
    Wou dat ik gewoon wat meer vertrouwen kon hebben , in mijn eigen lichaam.
    Heb mezelf ( althans de mini me) al getrakteerd op een boxpakje met een knuffel , kreeg gewoon een ingeving om dit te doen.
    Zo moet ik er wel in geloven dat het gewoon goed komt , en misschien iets tastbaars om aan vast te houden
     
  16. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja ik snap het hoor! Je wil gewoon graag genieten en dat lukt veel minder dan je zou willen. Maar ik denk wel dat het vooral helpt om fijne dingen over jezelf te denken. Dus niet “wat stom dat ik geen vertrouwen heb in mezelf” maar “wat ik heb meegemaakt wás ook heel erg naar... en het is logisch dat ik nu heel bang ben”.. ik denk, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, dat begrip voor je emoties, ook van jezelf, zorgt dat je het op meer momenten kunt loslaten. Want de angst is er toch wel. En als je het accepteert zal het op momenten ook even weg zijn.

    Super goed trouwens dat je wat gekocht hebt! Denk dat dat soort dingen echt helpen.
     

Deel Deze Pagina