6 wk en 6 dagen zwanger, bruin en rood bloedverlies, trage hartslag, klein vruchtzak

Discussie in 'Miskraam' gestart door jes4, 30 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Hallo,
    Ik heb veel aan de berichten op deze site. Vandaar dat ik ook mijn verhaal wil plaatsen. Gisteren verloor ik bij 6 weken en 6 dagen voor de tweede keer buine afscheiding. (de eerste keer was de maandag ervoor, daarna 3 dagen niets). Omdat ik in een ziekenhuis werk ben ik direct naar de gynaecoloog gegaan. Deze maakte een inwendige echo; zag een kleine (te klein voor deze termijn) vruchtzak, daarnaast een vrij grote bloedophoping en een te langzaam kloppend hartje. Positief gedacht zou je nog kunnen zeggen dat ik een late innesteling zou hebben gehad (aldus de arts), maar gezien het beeld dat hij zag moest ik er toch wel ernstig rekening mee houden dat het op een miskraam zou uitlopen. Dinsdag mag ik terug voor een 2e echo. Gisteren avond verloor ik een beetje helder bloed, nog niets van een vruchtje gezien, nu is het weer bruin met vlokjes en ook minimaal. Buik ook wat zeurend. Temp blijft hoog en borsten gevoelig. Ik blijf nu hopen dat de bloedophoping wordt afgesoten en het vruchtje blijft zitten. Wellicht tegen beter weten in. Ik kan moielijk omgaan met de onzekerheid; als het dan toch mis gaat, dan liefst zo snel mogelijk duidelijkheid, maar ja; lieve koekjes..... Misschien herkent iemand mijn verhaal...

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, dat is een herkenbaar verhaal, maar helaas liep het bij mij niet goed af en bleek het vruchtje niet goed te groeien, ook al klopte het hartje de week erop nog wel (heel traag). Ik hoop van harte dat het bij jou anders gaat. En het is inderdaad killing, die onzekerheid. Veel sterkte.

Suus

3. ik wil je heel veel sterkte wensen ! Het kan fout zijn, maar ik lees de laatste tijd hier op de forum van verschillende meiden met vergelijkbare situaties dat het ook goed kan komen! Ik duim voor je voor het laatste!!

4. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Heel veel sterkte meid, ik duim ook voor je!

5. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Sterkte...

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ikga ook voo rje duimen!!

7. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Ik ga ook heel hard voor je duimen.
    Even een reactie op de jouwe:
    Deze derde uk was hardstikke gewenst en wij zijn ook heel verdrietig geweest toen bleek dat dit kindje niet zou komen, maar ik ben me kapot geschrokken van de miskraam.
    Ik hoop gewoon dat bij jou alles goed is en jij je daar helemaal niet mee bezig hoeft te houden. Heel veel sterkte dit weekend en ik hoop op goed nieuws dinsdag.

8. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Wat is het toch fijn om op deze manier je ervaring te delen en gesteund te worden. Dan merk je toch dat je niet de enige bent met deze ellende. Nog steeds bruine afscheiding, buikpijn neemt momenteel wel wat toe. Nog geen vruchtje gezien. Ik neem aan en hoop dat ik het wel merk als ik het vruchtje verlies. nog steeds hogere temp (37.3) en gvoelige borsten. Om gek van te worden deze onzekerheid. Maar wel super bedankt voor alle lieve reacties. Hou jullie op de hoogte.

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.012
    2.126
    113
    Brabant
    ik kan mijn verhaal vertellen, wellicht heb je er iets aan:
    vanaf NOD bloedverlies: helderrood, bruin, en alles er tussen in. geen krampen.
    Bij 6w1d een echo: geen vruchtje en een vruchtzakje van 5w2d. niet goed dus...
    bij 7w2d weer een echo: een kindje, mét hartslag van 7w3d, vruchtzak was ook groot genoeg.
    bloedverlies komt van mn bmm en kan nog de hele zwangerschap duren...

Dus in mijn geval een wonderverhaal!
    sterkte

10. bizziebee

bizziebee Lid

13 mrt 2010
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohhh dat wachten is het meest vervelend. Ik heb 2x een MK. De tweede keer had ik ook een klein beetje bloedverlies, met 8 weken een echo: kloppend hartje, maar wellicht iets traag en het vruchtje leek kleiner dan zou moeten. Met 12 weken geen kloppend hartje meer helaas. Uiteindelijk duurde de mk nog bijna 3 weken (toen op dezelfde dag ook gecurreteerd omdat dat al was afgesproken). Ik vond ook de onzekerheid vreselijk. Kon wel 20x p.d. naar de w.c. gaan om te kijken of ik bloedverlies had...

Heel veel sterkte. Ik haalde zelf wel enige troost uit de gedachte dat het kindje waarschijnlijk toch niet goed was geweest. Het lichaam lost dat vervolgens zelf weer op. Triest en ergens ook wel een beetje mooi en natuurlijk (maar daar heb je nu niet zoveel aan).

Hopelijk zit er een goede afloop aan je verhaal en sterkte met de onzekerheid!!!!

11. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Sjonge Jonge Bizziebee, dat je dan nog 4 weken moet wachten voordat je duidelijkheid hebt. Dat je dat hebt volgehouden, ik had dat scenario ook al in mijn hoofd gehaald: wat als dinsdag het hartje nog steeds in het zelfde tempo klopt en het vruchtje te klein is. Dan gaat het wachten gewoon weer verder. Heb nu even niet gewerkt, maar kan toch niet ziek gemeld blijven???? Hoe heb jij dat dan gedaan?

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.463
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mama73, ook voor mij een heel herkenbaar verhaal. Ik moest zelfs even kijken of het niet toevallig mn eigen verhaal was! ;)
    Ook ik was 7 weken zwanger, had bloedverlies (bruin en rood) en op de echo was te zien dat de groei achterliep en dat de hartslag traag was. Heel lang hebben ze me hoop laten houden, er blijft tenslotte altijd een kans dat het wel goed afloopt.
    Helaas was dat bij mij niet het geval. Een paar dagen erna ben ik het al verloren.
    Ik hoop dat jij bij het percentage hoort waar het wel goed afloopt! Sterkte!

13. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Hoi lieve allemaal, Ik geloof niet dat ik nog moet hopen dat het nog goed gaat komen; ik verlies flink wat bloed en grote stolsels. Ik kan niet zeggen dat ik krampen heb, hooguit wat menstruatiepijn. Temp blijft boven de 37; borsten ook og gevoelig; maar daar kan je volgens mij helemaal geen conclusies aan verbinden. Heeft iemand daar ervaring mee? We zijn ongeveer 3 jaar bezig geweest om zwanger te worden; als ik morgen bij de gynaecoloog ben gaan we meteen de mmm bespreken. Vooruit kijken noemen ze dat, toch. Ik heb er al best wat over gelezen, maar heb van de andere kant ook geen idee wat ons dan allemaal te wachten staat. Heb een jaar geleden een hysteriscopie gehad welke prima was, ook een watercontrastecho: ook geen bijzonderheden. Hoop dat ik daarmee al wat onderzoeken kan afstrepen. Vinden jullie het vreemd dat ik al een stapje verder denk...Eigenlijk hoop ik nog steeds op een normaal kloppend hartje, dit verder denken is denk ik mijn afweermechanisme; zodat ik niet constant loop te huilen. Mijn 3 meiden weten nog van niks; wat kan je die nou uitleggen; "mama heeft een heel klein baby-tje in haar buik, maar mama denkt dat het baby-tje snel zal door gaan" dat komt toch niet over voor een kind. (de oudste is 7) Ik begrijp het zelf al amper. Volgens mij bezorg ik ze dan slapeloze nachten. Maar ja; ze kunnen je ook versteld doen staan. Ze zijn vaak flexibeler dank we denken. Ik blijf het toch maar uitstellen tot we zekerheid hebben....Wat een verhaal he. Dit Forum helpt me enorm. Liefs Mama73

14. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Vannacht uiteindelijk na echte weeen rond 03.00 uur de miskraam gehad. Een mooi duidelijk vruchtzakje was er te zien; precies zoals de grote versie eruit ziet. Van het vruchtje zelf is weing te zien. Gynaecoloog bevestigde dit. Zag er voor zover je bij en mk over goed kunt spreken; goed uit. Meiden zijn op de hoogte. Vooral de oudste leeft erg mee. Nu maar hopen dat we nog een goede kans krijgen. Bedankt voor het medeleven. Liefs

15. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Sterkte en ik hoop voor jou dat je snel weer zwanger mag raken!! Goed kiezen voor jezelf hoor en vooruit kijken is helemaal niet erg.

Lieve groet, Selma

16. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    bah wat rot zeg:(
    hopelijk ben je snel weer zwanger en mag je je 4e kindje in je armen houden

17. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ach nee meis..is het nou toch mis gegaan :(
    Heel veel sterkte!

18. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    heel veel sterkte meid!

19. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Och, wat een naar nieuws. Veel sterkte en ik hoop dat je wens voor een vierde kindje nog wordt vervuld.

20. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    heh bah :( hoopte dat het toch nog goed zou komen, helaas :(
    heel veel sterkte en een dikke knuffel

liefs miek

Deel Deze Pagina