6 wk zwanger, streepje wordt steeds lichter...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door juulzon, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hoi hoi,

Op 10 april heb ik mijn 3e IUI gehad en op zaterdag 24 april had ik een licht positieve test. Echter, 's avonds leek het of mijn menstruatie ging doorbreken; roestigroodverlies, hoe mijn ongie meestal begint - alleen geen slijm...
    Het zette niet door, bleef wel iedere keer een paar drupjes bij het plassen en in het inlegkruisje... De test maandag was donkerder en Clearblue zei 1-2 ! Ik moest het wel geloven... Gebeld naar de kliniek (MCK) en ze zeiden dat het vaker voorkomt, een bloeding ah begin.
    Het bloeden werd wel wat minder en afgelopen maandag zei Clear Blue 2-3... 4 mei nog een knaltest en het bloeden stopte!!!

Alleen, sinds donderdag worden de testen echt lichter en lichter. Aanzienlijk lichter en dat met ochtendurine!!!

Eerlijk gezegd vertrouw ik het gewoon niet in mijn buikje.

Bij MCK zeiden ze aan de telefoon dat ik moest stoppen met testen, maar ik dacht: nog 1 keer... ik hoopte zo dat ik het donderdag en vrijdag niet goed had gezien, die lichtere testen... Maar vandaag, het streepje was wederom nog lichter!!!

Dat hoort toch niet, denkt mijn logische verstand?
    Als de zwangerschap goed is, dan hoor je toch meeer HCG aan te maken?

Alvast bedankt voor het antwoorden, ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

Liefs, Juulz

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

De kleur van het streepje zegt NIETS over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Ook als er een miskraam al is afgekomen kan je nog wel 2 wkn positief testen. Ik ben het met het MCK eens; niet meer testen!

Imke

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Immie, dankjewel. Ik wacht de echo maandag maar af...! Dankjewel voor je snelle reactie!

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Toch bleek het bij mij wel - helaas - een indicatie dat het niet goed zat. Ze zeiden dat een lichter wordend streepje geen positieve voorbode was.... :( Nu nog afwachten of het het een, of het ander is (zie banner...).

Deel Deze Pagina