6x mislukte IUI (onbegrepen) nu IVF.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door hannah1983, 10 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hannah1983

    hannah1983 Actief lid

    10 sep 2017
    139
    175
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik ben Hannah, 34 jaar. Wij zijn dik 2 jaar bezig voor ons 1e kindje.

    Ik ben op zoek naar positieve verhalen!

    Na 6x IUI te hebben gehad, waarvan 1 met 2 en 1 zelfs met 3 eitjes, start voor ons nu het IVF traject. Alles is bij ons altijd in orde, goede zaadcellen, goed baarmoederslijmvlies enz. Aan de ene kant natuurlijk heel mooi, maar ook frustrerend om altijd te horen dat alles perfect is.. maar in 2 jaar tijd nooit geen zwangerschap. Nu op naar de volgende stap. Alleen nu ben ik zo bang dat bij ons de innestelling het probleem is. Dus dat alles straks weer goed is, dat er goede bevruchtingen zijn, en het moment van terugplaatsing er is..
    (Want waarom zou het bij IVF wel innestellen en bij IUI niet)

    Dus wie is er ook onverklaarbaar verminderd vruchtbaar, heeft meerdere IUI gehad en is daarna toch dmv IVF zwanger geraakt?

    Positieve verhalen, heel graag!!

    Ik ben de moed een beetje aan het verliezen, en dat wil ik niet!
     
  2. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Bij ons eigenlijk nog het zelfde verhaal.
    Nog steeds onbegrepen onvruchtbaar.

    Na 6x iui bij ons ook niks terwijl alles goed was. Toen over gegaan op ivf, waar wij helaas geen bevruchting en hadden. De zaadcellen kwam niet door de eicel schil heen. Oorzaak ook onbekend, hoefde niet de oorzaak te zijn waarom het niet lukte. Toen icsi gehad en 8 bevruchtingen gehad en 1 terug geplaatst en gelijk zwanger!
    Ze hebben nog steeds geen oorzaak, we zouden nog steeds 'normaal' zwanger kunnen worden.

    Maar uiteindelijk dus wel zwanger geworden dmv ivf/icsi
     
  3. hannah1983

    hannah1983 Actief lid

    10 sep 2017
    139
    175
    43
    Vrouw
    Hallo clarajilla,

    Bedankt voor je reactie! Super dat het na al die teleurstellingen uiteindelijk wel gelukt is dmv icsi.

    Maar waar ik dus eigenlijk 'bang' voor ben, is dat wij bij IVF wel goede bevruchtingen zouden hebben. En dat het zich dus vervolgens niet innestelt.

    Als ik jou zo hoor lijkt het mij dat de oorzaak bij jullie is, dat de zaadcellen de eicel niet binnen kunnen dringen? Dan doen ze indd icsi, waarbij ze de zaadcel in de eicel spuiten. Ik heb wel gehoord dat bij sommige vrouwen de schil van de eicel 'te hard' is, waardoor de zaadcel er niet doorkomt. Mooi dat icsi daarvoor een oplossing biedt!
     
  4. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja de artsen zeiden tegen ons dat dat niet perse te oorzaak hoeft te zijn. Ze hadden het vaker meegemaakt met vrouwen die hun eerste kind 'normaal' hadden gekregen en met een volgende hulp nodig hadden en ze ook geen Bevruchtingen hadden.
    Het lag dus nog helemaal open of dat wel de oorzaak was of niet omdat het ook kon komen doordat de eitjes/follikels onnatuurlijk gegroeit zijn dmv medicatie.

    Zelf had ik wel maanden al het idee/gevoel dat er geen Bevruchtingen zouden zijn met ivf. Gelukkig net icsi wel gelukt!

    Ik weet niet waar je onder behandeling bent naar je zou is kunnen vragen of ze kunnen na kijken op NK cellen. In Düsseldorf doen ze dan wel in NL bijna niet. Als die te hoog of te laag zijn stoot je lichaam het vruchtje af waardoor het niet of voor de test datum afgebroken word door je lichaam
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ja hier!! Ook onbegrepen onvruchtbaar verklaart.
    Daarna iui gestart. Eerst 3x zonder hormonen en zonder resulyaat.
    Daarna 3x met hormonen en de laatste keer raak. Dit ging mis met 36 wkn.

    Daarna 9x iui gedaan met hormonen maar zonder resulyaat.

    Toen ivf. Poging 1 verse tp raak! Ging helaas mis met 27 wkn.
    Geen cryo's.

    Daarna weer ivf en poging 1 raak.
    Dit is een zoon van 12 jaar nu.
    Weer geen cryo's.

    Toen voor een brusje, weer ivf poging 1 verse tp raak. Dit is onze meid van 7 jr nu.
    Hiervan 1 cryo.

    Deze 3jr geleden laten plaatsen maar niet raak.

    Daarna weer 1x ivf zonder resultaat. Ook de 3 cryo's daaruit ontstaan bleven niet plakken.
    Maar in een rustmaand (om alles te overdenken) raakte ik spontaan zwanger van onze bink van nu 19 mnd ;);)
     
  6. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.629
    7.296
    113
    Het verschil tussen iui en ivf is dat je bij iui niet weet of er een bevruchting heeft plaatsgevonden en bij ivf straks wel, dan weet je al een stuk meer. Nk-cellen test lijkt me nu nog een beetje voorbarig
     
  7. Desi111

    Desi111 Actief lid

    18 mrt 2014
    183
    18
    18
    NULL
    NULL
    Hallo Hannah,

    ik heb geen positief verhaal voor je, maar zit wel in dezelfde situatie. Wij zijn inmiddels 4 jaar bezig voor de 1e en gaan na 6 mislukte IUI's ook naar IFV. Het ivf traject gaat voor ons volgende maand beginnen, allemaal erg spannend. Ook wij zijn onverklaarbaar verminderd vruchtbaar en er is geen enkele reden gevonden waarom het spontaan niet zou lukken. De angst die jij hebt, ervaar ik ook wel een beetje. Ik ben voornamelijk bang dat ik straks kidsloos zal blijven en ik weet niet of ik daar wel mee om kan gaan. Misschien kunnen wel elkaar een beetje steunen en erdoor slepen.
     
  8. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Hoi,

    Hier ook nog geen positief resultaat. Ik heb 4x iui gehad met hormonen en helaas geen zwangerschap. Nu ben ik gestart met onze eerste ivf traject. Ik hoop zo dat het werkt, maar ik heb ook de angst dat wij straks kidsloos blijven.

    Er is wel endometriose ontdekt bij mij, maar volgens de artsen moet ik gewoon zwanger kunnen worden. Ik denk zelf dat het er wel mee te maken heeft.
     
  9. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Hier wel een positief resultaat:

    Er is niks mis bij ons beide,
    6x IUI gehad zonder zwangerschap,
    1x IVF, gelijk de eerste terug plaatsing zwanger

    Ze weten nog steeds niet waar het aan ligt,dus ik zou theoretisch gezien gewoon zo zwanger moeten kunnen worden.

    Vergeet niet dat dit ook bij jou gewoon kan hè, dat alles met ivf wel lukt, en er niks 'mis' gaat.

    Heel veel succes! Het is super zwaar, maar je kunt het!
     
  10. oj89

    oj89 Actief lid

    13 dec 2015
    477
    379
    63
    hoi Hannah!
    hier ook onverklaarbaar verminderd vruchtbaar! zijn nu in afwachting van onze laatste iui. hebben ervoor gekozen om er 5 te doen ipv 6 en dan verder met ivf.
    ik geloof niet in het stukje "onverklaarbaar". ze hebben gewoon nog niet de oorzaak kunnen vinden. ergens moet er toch wat mis gaan na bijna 3 jaar proberen toch?
    mij geeft het wel wat meer rust dat als een ivf poging mislukt, er de mogelijkheid bestaat om naar dusseldorf of gent te gaan. lees hier zoveel positieve dingen over.
    maar ik ga gewoon hopen dat ze met ivf toch net dat stukje gaan omzeilen waardoor het niet lukt:) waneer begin je? heel veel succes!
     
  11. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik ben twee keer middels IUI zwanger geworden, dus kan je niets vertellen over IVF. Maar waarom ga je er vanuit dat de innesteling 'het probleem' is? Hoe hard ook, maar bij IUI weet je niet eens of er een bevruchting optreedt. Bij IVF heb je die zekerheid in ieder geval wel en kunnen ze je utrogestan voorschrijven die de innesteling bevordert. Succes meis!
     
  12. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.757
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik lees mee hier precies hetzelfde verhaal! Volgende week woensdag ongeveer verwacht ik mijn menstruatie en dan starten we met ivf.

    Hoop ook zo dat dit (snel) lukt!
     
  13. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Utrogestan kan je ook bij IUI gebruiken. Wat doe je er nu verder aan om de innesteling te bevorderen?
     
  14. Hagedisje

    Hagedisje Actief lid

    12 jun 2015
    342
    40
    28
    Ik heb 4 gewone IUI's gehad en 1 escape IUI omdat er al een follikel was gesprongen en er nog maar 1 zat (daar wilde ik geen poging voor aanbreken).
    Met IUI niet zwanger geraakt en zelf had ik er ook niet heel veel vertrouwen in, aangezien alles er verder goed uitzag.

    Ik keek dan ook heel erg uit naar IVF. Natuurlijk is het spannend en geeft het geen garanties, maar wat Nellie4 ook zegt: je bent een stapje verder, want je weet meer. Heb je wel (rijpe) eicellen, kunnen die bevrucht worden, delen ze netjes door. Dat was hetgene waar ik zo graag antwoorden op wilde, wáár gaat het mis.

    Wel gaven ze ons in het ziekenhuis duidelijk aan dat het ook kan zijn dat het gewoon niet te achterhalen is. Nu gaan ze in NL tot een bepaald punt en in het buitenland zijn al meer onderzoeken mogelijk.

    Ik heb nu 2 maal een IVF gehad. 1e keer 1 embryo en zwanger (we hebben helaas de zwangerschap afgebroken). En zie mijn banner voor het resultaat van de 2e IVF :)

    Ik duim voor jullie!
     
  15. Desi111

    Desi111 Actief lid

    18 mrt 2014
    183
    18
    18
    NULL
    NULL
    Wat ben ik blij met die positieve verhalen , jullie helpen me even herinneren dat het gewoon kan! Geeft mij in ieder geval weer positieve moed!
     

Deel Deze Pagina