7 jaar en nog steeds broekplassen!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Nicky1973, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Mijn zoontje van zeven leek eindelijk zindelijk van de zomer, maar helaas is sinds een aantal weken het broekplassen weer begonnen. Op school heeft hij het excuus dat hij niet mag van de juf, bij buitenspelen is hij het vergeten en binnenshuis is hij gewoon altijd te laat omdat hij met wat anders bezig was. Hem ieder uur naar het toilet sturen en soms even meekijken helpt ook niet. Ik wordt er zo moe van, heb nog een kleintje thuis die wel in zijn broek mag plassen, niet twee!
    We zijn al een keer naar de dokter geweest, het is niets medisch en soms gaat het lange tijd weer goed. Praten helpt ook niet, hij is een gelukkig kind, krijgt veel aandacht en mag ook veel en laat zijn verantwoordelijkheid op andere vlakken goed zien, bijvoorbeeld alleen naar school fietsen (eind van de straat).
    Vandaag is de druppel, ben elke dag bezig zijn broeken te wassen, drogen en strijken en ben het zat, dus heb ik gedreigd met "grote jongens-luiers", hopelijk helpt dat.
    Heeft iemand de gouden tip voor mij? Please?:(
     
  2. 123miesje

    123miesje Bekend lid

    5 dec 2008
    872
    0
    0
    heel goed uit laten plassen, b.v. tot 10 tellen als hij al klaar is. En verder b.v. tijden afspreken dat er geprobeerd gaat worden om te plassen. Dit kreeg ik als advies van de kinderarts mee.
    Verder had ik contact gehad met school dat ze naar de w.c. mocht als ze moest, ze kan het niet lang ophouden en krijgt ook last van haar buik als ze niet naar de w.c. mag.
     
  3. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Tot tien laten tellen vind ik een goede tip!
    Morgen wilden we sowieso even bespreken met de juf dat hij mag gaan plassen als hij moet. Soms moet hij namelijk twee keer achter elkaar.
    In de pauze zojuist was zijn broek droog: hij is gister samen met zijn papa gaan plassen en ze hebben geoefend om de plas even op te houden. Maar ja, de dag is nog niet voorbij he?;)
     
  4. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Belonen. Mijn dochter werd er ook echt heel lui in. Dan moest ze naar de wc, maar had geen zin en dan plaste ze gewoon in haar broek. Ik was het ook zo zat. Ik heb haar beloofd, dat als ze 7 dagen achter elkaar droog is, ze playmobil krijgt. Ik heb een plaatje van playmobil uitgeprint en dat in 7 stukjes geknipt. Iedere keer als ze droog is, krijg ze een puzzelstukje. Je raad het al, ze is al 4 dagen achter elkaar droog en telt nu de dagen af.
    Ik heb nu wel, gaat ze weer lui worden in het plassen, dat ze het dan weer in moet leveren en dat vertel ik dan ook, als ze haar kado krijgt.
     
  5. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Hebben we ook al geprobeerd en ook straffen, maar jouw aanvulling van een plaatje van speelgoed uitknippen tot puzzelstukjes vind ik heel creatief gevonden. Ga ik mee aan de slag, hij heeft nog bakugans enzo op zijn verlanglijstje staan. Bedankt!
     
  6. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Doet ie het ook vaker als er iets spannend is?
    mijn dochter had hetzelfde maar dan met broekpoepen...
     
  7. Chingy

    Chingy Actief lid

    28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Mijn dochtertje heeft dat ook heel lang gedaan. Niet echt een hele natte broek maar door de dag heen steeds een paar druppeltjes. Omdat ze altijd te druk aan het spelen was om naar de wc te gaan maar ook omdat ze het niet zo goed voelde als ze moest plassen.
    Ze plaste 's nachts ook nog in bed af en toe.
    Toen hebben we op mp een plaswekker gekocht. Eerst alleen voor 's nachts. toen ze 's nachts niet meer in bed plaste heb ik het ook overdag geprobeerd. (niet op school maar gewoon thuis) Omdat dat wekkertje meteen gaat piepen zelfs al bij het kleinste druppeltje schrok ze er soms zelf van. Ze wist dan echt niet dat ze aan het plassen was! Zo leerde ze het gevoel kennen dat je naar de wc moet. voorheen stuurde wij haar wel regelmatig naar de wc maar plaste ze tussen door nog in haar broek. Na een week met die plaswekker was ze overdag ook droog!
    Misschien dat het bij jou zoontje ook helpt?

    Wij hebben deze: Draadloze plaswekker - Bekijk onze plaswekkers en bestel direct online - Rodger, oplossingen voor plasproblemen
     
  8. Nicky1973

    Nicky1973 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Wat een suucesverhaal! Nu ben ik al een paar dagen bezig te belonen en het lijkt goed te gaan. Toch ga ik nadenken over de plaswekker. Bedankt voor je reactie!
     

Deel Deze Pagina