7 jarige.... Ik weet het even niet meer

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Emm27, 23 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Mijn dochter is altijd zo braaf en lief geweest. Sinds ongeveer een half jaar is ze zo veranderd. Ze kan nog heel lief doen maar is snel geprikkeld, geeft een grote mond terug en luistert gewoon niet meer. Ze maakt drama van al het avond eten (niks voor haar), snauwt haar broertje af.
    Is dit prepuberaal gedrag? Of iets anders?

    Op school gaat het goed, ze heeft vriendinnetjes.

    Herkent iemand dit? En... iemand een tip?
     
    Rosao vindt dit leuk.
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.351
    113
    Hier ook een zevenjarige (inmiddels bijna 8 ;)) drama queen. Irritant zo nu en dan, maar er zal vast ooit weer over gaan. Tot die tijd zet ik haar bij te veel en te lang drama af en toe gewoon maar even op de gang om ‘uit te razen’.
     
  3. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn dochter is bijna 9, maar ik herken het wel van een jaartje terug. Inmiddels is ze weer wat meer zichzelf. Wat het precies is weet ik niet, maar ik denk dat dit soort fases te maken hebben met je beetje bij beetje wat meer losrukken en je eigen identiteit ontdekken. Daar hoort ook bij ander gedrag uit proberen (bijvoorbeeld wat je op school hebt gezien) en reacties bij anderen uitlokken en dan exploreren hoe je je erbij voelt en ermee omgaan. Eigenlijk dus precies al puberen, haha! Juist bij de "makkelijke" kindjes vallen dit soort fases op, niet alleen omdat ze meer afsteken tegen het gedrag dat ze normaal vertonen, maar misschien ook omdat deze kinderen, omdat ze zo meegaand zijn soms wat harder met zichzelf in gevacht moeten om hun eigen identiteit te ontdekken.
     
  4. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Herkenbaar. Zo rond groep 4 gaan ze gedrag van haantjes uit de klas na doen. Is het grappig voor leeftijdsgenoten als je een brutale opmerking geeft en dit zetten ze thuis door. Dit is ook beetje een moment om te leren wat je wel bij vriendjes kan zeggen maar niet tegen je ouders. En dan is het moeilijk voor ze om dat gemaakte masker af te zetten omdat ze dan voor hun gevoel kwetsbaar zijn. Of naja... dat is wat ik zie hier in mijn omgeving. Sta op donderdag voor de klas met hun vaste juf(groep 4), en werk elke dag bij overblijf op een andere basisschool. Op groepen 3, 4 en 5
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.967
    8.771
    113
    Pppfff ik herken nu al dingen dus kan nog wat worden. (5 bijna 6 en zit in groep 3)
     

Deel Deze Pagina