7 weken zwanger en 95 cm buikomvang...

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Bonna, 24 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Hallo dames,

    Vandaag ben ik precies 7 weken zwanger. Echter mijn buikomvang is nu al 95 cm en ik verbaas me echt als ik mezelf in de spiegel zie.

    Verder wat duizelig en van de geur van koffie word ik wat misselijk. Geen bloedverlies of iets dergelijks.

    Graag hoor ik of er dames zijn bij wie de buik ook zo snel groeit.

    Groetjes van Bonna
     
  2. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Gefeliciteerd!
    Denk dat het wel uitmaakt wat je omvang is voordat je zwanger bent.

    In het begin zijn het vooral darmen die omhoog komen, heel goed mogelijk dat je buik over een paar weken weer platter is of stopt met groeien.
     
  3. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Dag Yelly,

    Dank voor je bericht.
    Eerder was mijn buikomvang echt niet zo als nu. Echter, toen heb ik het noot gemeten.

    Ik merk dat mijn darmen worden weggedrukt/omhoog komen.

    Mijn buik voelt echt heel anders nu dan eerst. Soms voelt het alsof ik drie of vier dagen niet naar het toilet ben geweest. Dit is echter niet het geval. Ik heb een opgeblazen gevoel.

    Groetjes van Bonna
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    “Al 95 cm” zegt natuurlijk niets als we niet weten wat de omvang hiervoor was :p
    Op het begin kan je behoorlijk last hebben van opgezette darmen, waardoor je buik inderdaad flink kan lijken.
     
  5. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Dag Sado,

    Het zullen echt opgezette darmen zijn. Mijn buik voelde eerst echt anders. Ik heb gewoon het gevoel dat mijn buikomvang snel is toegenomen.

    Ik vraag me af of dit bij anderen ook al zo merkbaar was/is met 7 weken.

    Groetjes van Bonna
     
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Jahoor, is heel normaal.
     
  7. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Hallo Sado,

    Fijn om te horen dat dit heel normaal is.
    Ik deed altijd veel aan fertiliteitsmassage en zodoende weet ik heel goed hoe mijn buik voelt/voelde. Ik had niet verwacht dat ik bij 7 weken al iets aan mijn buik zou merken.

    Groetjes van Bonna
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  8. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ik merk ook dat m’n broeken minder lekker zitten en ze moeilijker dichtgaan. Is een combinatie van darmen, groeiende baarmoeder en gewoon een gevoel. Normaal heb ik minder last van een strakke broek, nu zit het meteen niet fijn. Succes!
     
  9. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Dag Visje79,

    Ik begrijp dat jij nu ook precies 7 weken zwanger bent. Toevallig. Heb jij ook veel last van misselijkheid?
     
  10. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Nee totaal niet, heel veel honger juist. Dat had ik bij mijn zoontje ook. Hopelijk zakt de misselijkheid snel voor je!
     
  11. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Hallo Visje79,

    Ik vroeg je naar misselijkheid omdat ik daar juist zelf nauwelijks tot geen last van heb. Dit baart me zorgen omdat het juist veel voorkomt bij zwangerschappen. Ik wil graag erg misselijk zijn als bevestiging voor mezelf dat het goed zit.

    Eerder kreeg ik prille miskramen bij 4/5 weken en dat heeft me onzeker gemaakt. Het feit dat ik nu 7 weken en 1 dag zwanger ben, is een record. Ik ben in de veertig en dan is de kans op miskramen statistisch gezien groter. Dit heb ik dus ook ervaren helaas.

    Dat ik nu al 7 weken en 1 dag zwanger ben, zie ik als een wonder. Dat mijn buik zou snel zou gaan opzetten, had ik niet verwacht.

    Het is nieuw voor mij want ik heb verder nog geen kinderen. De eerdere zwangerschappen duurden te kort om als vergelijkingsmateriaal te dienen.

    Er gaat een wereld voor mij open en die wereld ken ik niet.

    Af en toe ben ik een beetje duizelig. Mijn buik groeit al aardig en ik heb GEEN bloedverlies. Heb jij nu last van bloedverlies?

    Groetjes van Bonna
     
  12. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Oh zo, ja ik snap je. Oh wat spannend dat je zwanger bent, snap je helemaal. Maar ik ben nu dus niet misselijk en was dat bij mijn zoontje ook niet, niet iedereen heeft dat. Geniet er maar van. Ik ben 41, dus snap je angst voor een miskraam. Wanneer mag je kijken? Succes!
     
  13. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ik heb geen bloedverlies. Bij zoon en MA ook niet gehad trouwens.
     
  14. Mama to B

    Mama to B Fanatiek lid

    22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Hier ook pas 7 weken en is mijn buik is ook al echt in omvang gegroeid. Voelt ook heel hard aan.
     
  15. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Hallo Mama tot B,

    Herkenbaar wat je schrijft.
    Mijn buik voelt ook hard aan. Harder dan anders. Eerder deed ik aan fertiliteitsmassage en zodoende weet ik precies dat mijn buik nu harder is dan anders.

    Ben jij ook misselijk?

    Groetjes van Bonna
     
  16. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik ben nu 5e keer zwanger en ik heb niet zo’ns buikomvang (ook niet ervoor) maar bij mij altijd met 4wk al buik zichtbaar is en met 9-10wk echt niet te verbergen.
     
  17. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Dag Lieverding,

    Jouw buik groeit dus meestal erg snel.
    Dan kun je dus niet anders dan je zwangerschap al met 9/10 weken bekend maken.

    Heb je al last van misselijkheid? Voelt je buik ook hard aan?

    Groetjes van Bonna
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  18. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    nee ik heb geen symptomen of zo ervoor 4x
    Meisjes ook niet echt. Ergens rond 10wk begon bij mij altijd buik tegen de avond hard en gespannen aan en verdween in de nacht. Sochtends alsof ik niet eens zwanger was.

    Je ik maak geen geheim van dat ik zwanger ben!
     
    Bonna vindt dit leuk.
  19. Linda89

    Linda89 Bekend lid

    19 jun 2012
    790
    259
    63
    Vrouw
    Eigen ondernemer
    Ik ben bijna 6 weken en ik heb het ook dus zou wel normaal zijn
     
    Bonna vindt dit leuk.
  20. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden

    95 cm red ik al geen eens als ik niet zwanger ben :roflmao: 103 op mn slankst geweest afgelopen maanden
     
    Bonna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina