7 weken zwanger en obstipatie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bonna, 17 jul 2022.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Hallo dames,

    Inmiddels ben ik na een miskraam weer opnieuw zwanger. Ik heb echter hele erge last van obstipatie. Mijn buik is daardoor behoorlijk opgezet. Verder is mijn reukvermogen toegenomen. Ik merk dat ik veel beter ruik. Maar echt misselijk ben ik nog niet.

    Zijn er meer dames met obstipatie en zo ja met hoeveel weken hadden of hebben jullie daar last van? Obstipatie is wel heel erg opvallend bij mij.

    Groetjes van Bonna
     
  2. Fenna2307

    Fenna2307 Lid

    6 okt 2021
    14
    6
    3
    Vrouw
    Hoi Bonna,

    Erg vervelend kwaaltje hè. Ik heb er in het eerst trimester ook veel last van gehad. Is uiteindelijk ook weer afgenomen. Veel vezels eten en een laag krukje onder je voeten zetten op het toilet vond ik zelf wel helpend.
     
  3. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Dag Fenna,

    Dank voor je reactie. Ik ben blij dat er iemand is die dit herkent. Ik voel me erg opgeblazen hierdoor. Verder heb ik tijdens het douchen weleens het gevoel dat ik flauw ga vallen. Echt misselijk ben ik niet. Wellicht komt dat nog.

    Hoe ver ben jij nu? Ik ben nu bijna 8 weken zwanger.

    Groetjes van Bonna
     
  4. Fenna2307

    Fenna2307 Lid

    6 okt 2021
    14
    6
    3
    Vrouw
    Ja dat opgeblazen gevoel is niet fijn. Soms voelde het echt als een opgeblazen ballon in mijn buik. Ik denk dat het bij mij rond week 14 weg is gegaan. Ik ben nu 21 weken zwanger. Misselijkheid heb ik erg gehad, dat begon bij mij rond week 8. Hopelijk blijft jou dat bespaard! En de duizeligheid onder de douche herken ik juist pas de laatste paar weten. Dat heb ik vooral sneller als het water erg warm is. Ik heb een redelijk lage bloeddruk dus dan heb je dat ook sneller. Heb je al een eerste afspraak bij de verloskundige op de planning?
     
  5. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Ook ik had vreselijke last van obstipatie, al vanaf het begin. Had eerder aan de bel moeten trekken bij de huisarts. Dat deed ik pas toen ik een hele tros aambeien en veel pijn had. Kreeg lactulose en toen geen obstipatie meer. Maar de aambeien bleven tot na mijn zwangerschap en hield er skin tags aan over die ik weg heb laten snijden. Dus een advies, bel de huisarts en vraag om iets van lactulose ofzo.
     
  6. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Hallo Fenna,

    Op 27 juli heb ik een eerste afspraak voor een echo. Erg spannend allemaal. Ik hoop ook dat misselijkheid mij bespaard blijft. Ik voel nu weer een opgeblazen ballon in mijn buik.

    Groetjes van Bonna
     
  7. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Dag Madelie,

    Dank voor je reactie. Ik heb sowieso al last van aambeien en fistels. Ik hoop niet dat het nu erger gaat worden.

    Groetjes van Bonna
     
    Madelie vindt dit leuk.
  8. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Hallo Fenna,

    Ook deze ochtend word ik weer wakker met een opgeblazen buik alsof ik mij de afgelopen nacht heb vol gegeten terwijl dit niet het geval is. Een heel gek gevoel want ik heb wel gewoon trek in ontbijt nu. Herken je dit ook van de ochtend?

    Groetjes van Bonna
     

Deel Deze Pagina