7 weken zwanger en zo nu en dan wat bloedverlies

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Want2BMommy, 30 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Want2BMommy

    17 aug 2016
    80
    16
    8
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

    Toen ik afgelopen zaterdag een feestje had, had ik op het toilet tweemaal met afvegen wat bruine afscheiding. Ik schrok hier erg van, maar na wat Googlen las ik dat het veel voorkomt in de zwangerschap. Momenteel ben ik 7+2 weken zwanger. Nu had ik vanochtend wat lichter bloed met wat slijm en daarna niks meer of een enkel streepje echt heel licht bloed. Ik heb mijn verloskundigenpraktijk geprobeerd te bellen, maar die zijn vandaag echter gesloten en ergens ben ik toch bang dat zij zeggen het af te wachten tot de eerste echo volgende week 8 oktober.. Ik ben er helaas nu wel echt gefocused op en maak me lichtelijk wel wat zorgen.. Het duurt dan nog zo lang voor we die echo krijgen! Als we die nou hadden gehad waarop hartactiviteit zichtbaar was, dan was ik al gerustgesteld geweest. Weet niet goed wat ik hiermee verder wil, misschien andere vrouwen die dit ook hebben (gehad) en waarbij alles goed leek?? Als het een miskraam zou zijn dan had het toch wel meteen doorgezet??
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend rot voor je :( zou ook zeker bellen of je deze week terecht kan.

    En op je laatste vraag; helaas heeft het lichaam niet altijd door dat er geen vitale zwangerschap zit. Waardoor pas op de echo zichtbaar is dat het een foute boel is maar lijf zelf t nog niet doorheeft.
     
  3. Want2BMommy

    17 aug 2016
    80
    16
    8
    NULL
    NULL
    Ik ga morgen inderdaad ook even bellen. Gezien ik niet vloei en geen krampen erbij heb ga ik nog niet van het ergste uit, anders wordt het echt een lange week.. het komt vrij vaak voor, maar toch heb je een soort van angst.. Zou graag soort van bevestiging willen middels een echo, ben alleen bang dat ze dat niet doen.
     
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Had je zwaar getild, drukke dag gehad, hard gehoest/geniest of seks? In veel gevallen gaat t om een gesprongen bloedvaatje in de baarmoeder. Heb t zelf ook 2x gehad bij deze zwangerschap en had de eerste keer ook totale paniek. Was overtuigd van een aankondigende miskraam en in de nacht erna al afscheid genomen. Wel vk gebeld en die heeft me gerustgesteld, dag erna had ik n echo en was alles goed. Je kunt altijd bellen he, ook op hun mobiele nr, bij onrust zijn zij er ook om je gerust te stellen.

    Was t trouwens lichtbruin of donkerbruin? En de hoeveelheid meer of minder dan een euromunt?
     
  5. Want2BMommy

    17 aug 2016
    80
    16
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.. Ja, we hadden drukke dagen gehad, daarvoor 2 avonden een logee gehad en meteen een groot feest er achter aan. Ook wel stress ivm werk.. Het was echt wat oud bloed vermengd met wat slijm die avond en alleen bij het afvegen. Vanochtend een beetje helder rood, ook in wat slijm. Maar geen krampen o.i.d. Denk je dat ik puur voor mijn geruststelling al eerder een echo zou mogen?
     
  6. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ik had het de eerste 14 weken elke dag daarna is het gestopt. Ik werd er ook erg onzeker van, maar bij mij was het niets. Ik heb nu een gezonde dochter van 8 maanden, als je je ongerust maakt even contact opnemen met de verloskundig.
     
  7. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Aanvulling: ik kon voor zulke dingen altijd bij de verloskundige terecht.
     
  8. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Dat verschilt n beetje per vk, de een is er heel makkelijk in en zal je laten komen en de ander niet. Maar bellen kan sowieso geen kwaad.
    Hopelijk is t niks ergs, ik duim voor je!
     
    Want2BMommy vindt dit leuk.
  9. nadine001

    nadine001 Fanatiek lid

    10 apr 2014
    1.794
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Heb het een keer na de sex gehad. Echt rood bloed en best veel ook, schrok er echt van. Hield ook wel een paar dagen aan bij het afvegen. Was gelukkig niks aan de hand..
     
  10. Want2BMommy

    17 aug 2016
    80
    16
    8
    NULL
    NULL
    Vandaag de vlk gebeld, assistent zei dat zolang ik niet vloei en geen maandverband nodig heb om het op te vangen, zij zich vooralsnog geen zorgen maken. Vandaag nog geen bloedverlies opgemerkt, dus afwachten tot 8 oktober :).
     
  11. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik had ditzelfde met 5,5 week ongeveer.
    Bij mij was er ook niets aan de hand.
    Dit kan komen door hoesten, drukte, seks en zelf moeizame ontlasting.
    Goed dat je de VK hebt gebeld, daar zijn ze voor.
    Succes met nog een paar dagen wachten. Die dagen kruipen voorbij tot aan de eerste echo.
     
    Want2BMommy vindt dit leuk.
  12. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ah ja klinkt goed. Voel je je ook gerustgesteld of niet? Ik toen enigszins maartoch, die onzekerheid blijft de eerste tijd wel aanwezig. Nog 6 dagen!!
     
    Want2BMommy vindt dit leuk.
  13. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Niet te veel zorgen maken. Een beetje bloedverlies zegt eigenlijk niets. Ik heb vanaf mijn NOD tot aan week 10/11 regelmatig bruinverlies gehad en ook zoveel dat het er soms echt uitliep. Het is goed gegaan, want zie mijn banner.. er groeit een lief babymannetje in mijn buik. Het is gewoon heel goed doorbloed down under, dus door tillen, lachen, niesen oid kan er een adertje springen wat resulteert in roze of bruinverlies.
     
    Want2BMommy vindt dit leuk.
  14. rebbel26

    rebbel26 Lid

    22 aug 2018
    44
    8
    8
    Vrouw
    Spannend! Ik heb morgen ook mijn eerste echo!
     
    Want2BMommy vindt dit leuk.
  15. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Spannend dames, ik duim voor jullie!
     
    rebbel26 vindt dit leuk.
  16. Want2BMommy

    17 aug 2016
    80
    16
    8
    NULL
    NULL
    Gister een goed kloppend hartje op de echo kunnen zien! Hij/zij was alleen heel moeilijk te zien ivm een luchtbel voor in mijn darmen, hahaha. Hebben wij weer. Maar er was uiteindelijk wel een heel goed kloppend hartje te zien en een duidelijke dooierzak ook. Meting was wel een week minder dan ik zelf dacht. Zij kwam op 7+1 uit en ik 8 weken en 3 dagen. Maar ja, het was heel erg ingezoomd en moeilijk te zien. Hoefden ons niet meteen druk te maken, omdat het hartje duidelijk goed klopte. Spannend, hopelijk lijkt alles qua groei straks goed met de termijnecho :).
     
    Want2beAmom, Louise11110 en sarah28 vinden dit leuk.
  17. Want2BMommy

    17 aug 2016
    80
    16
    8
    NULL
    NULL
    Hoe ging het?
     
  18. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Wat fijn! Was bij mij ook zo, een week korter. Uiteindelijk bij de echo's erna weer 4 dagen vooruit gezet.
     
    Want2BMommy vindt dit leuk.
  19. leppie0811

    11 mrt 2019
    23
    12
    3
    Vrouw
    Doktersassistente
    Ik heb ook in het eerste trimester meerdere keren licht bloedverlies gehad. Ben er paar keer echt van geschrokken en bang geweest dat het fout af zou lopen, zelfs nadat we de eerste echo gehad hadden waarop duidelijk een kloppend hartje te zien was. En ook ik werd week ‘teruggeplaatst’ wat me nog onzekerder maken. Maar inmiddels 31+2 van een drukke dame
     
    Want2BMommy vindt dit leuk.
  20. rebbel26

    rebbel26 Lid

    22 aug 2018
    44
    8
    8
    Vrouw
    Goed!! Het hartje klopt! Zo blij
     
    Kangerootje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina