8 glazen water per dag

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lilya, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik heb gelezen dat je als je zwanger bent 8 glazen water per dag moet drinken. Ik dronk sowieso al een liter water per dag (plus thee en fruitsap), maar ik heb het nu net getest en 8 glazen komt hier neer op 1.5 liter. Daarboven drink ik nog brandnetelthee en verse fruitsap en melk... Dit alles probeer ik voor een bepaald uur te drinken, of ik kan 's nachts helemaal niet meer slapen omdat ik constant moet plassen. Nu vroeg ik me af: telt thee en zo niet mee in je drankhoeveelheid per dag? Ik moet zo vaak plassen dat ik het allemaal zo'n beetje veel begin te vinden :)
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ja thee telt mee!
     
  3. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Hehe, dan moet ik al twee glazen minder water :) Oef :)
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik krijg er amper wat in, ben al blij als ik 4 grote glazen naar binnen werk. :oops:
     
  5. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Bij mij lijkt drinken en eten zeer goed te helpen tegen misselijkheid :) Maar er is een grens aan alles natuurlijk. Om de 45 min moeten plassen is ook geen pretje...
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hier helpt helaas niks, ik eet kleine beetjes, probeer de hele dag goed te drinken, maar blijf me naar voelen. pas savonds voel ik me wat beter.
    :(
     
  7. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    O, let op, super voel ik me ook niet hoor. Maar toch al minder misselijk door eten en drinken. Het baksteen op maag gevoel blijft duren en daarnet had ik kokhalsneigingen op de fiets, denk dat het was omdat mijn jas tot boven dicht was of zo...
     
  8. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    je zat op de fiets! :D ik kan niet eens van de bank af, mijn benen begeven het gelijk hahahahah probeer rondjes te lopen maar moet gewoon plat.
     
  9. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Oei :( Dat is al helemaal minder!
     
  10. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    tis niet leuk nee, zo had ik zwanger zijn niet voorgesteld. :(
    probeer straks nog een wandelingetje met mijn man.
    gaat vast weer over.
     
  11. er wordt geadviseerd om 2 tot 3 liter te drinken als je zwanger bent. Waarvan niet meer dan 4 koppen caffeine houdende dranken en liefst ook niet teveel prik. Kun je last van je maag krijgen (zuur).
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ja ze kunnen adviseren wat ze willen maar dat krijg ik niet weg hoor, ben al blij met een liter.
     

Deel Deze Pagina