8 jaar koemelk allergie?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door vlindermoeder, 30 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.982
    522
    113
    Hier
    Ik zit al 2 weken in de lappenmand met mijn dochter. Eerst had ze witte ontlasting en at amper, de huisarts vroeg ons het nog even in de gaten te houden. Ze was namelijk wel happy en toonde totaal niet ziek.

    Ondertussen heeft haar poep alweer wat meer kleur. Maar nu heeft ze steeds galbulten. Het enige wat ze tot nu toe heeft gegeten zijn 2 boterhammen en een glaasje melk.
    Is het mogelijk dat ze koemelkallergie heeft? Of is dat iets wat je dan al had moeten ontdekken in de baby tijd?

    Ze altijd wel een langzame eter geweest en ze eet nooit veel.
     
  2. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.982
    522
    113
    Hier
    Edit, mag zo om 16 uur gelukkig langs bij de ha. Want we gaan morgen op vakantie
     
  3. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Wat voor beleg had ze op haar boterhammen?
     
  4. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.982
    522
    113
    Hier
    Mix hagelslag, dat eet ze altijd.
     
  5. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.382
    6.921
    113
    Vrouw
    Misschien reageert ze op lactose..?
     
  6. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Ik zou als test haar 2 weken geen koemelk en producten met koemelk geven, dan weet je al mogelijk wat meer. Als het niet beter word kan je andere dingen uit gaan sluiten zoals gluten.
     
  7. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Dit idd.
     
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.042
    113
    Vrouw
    Ik mag aannemen dat er in de tussentijd bloed is geprikt? Is daar nog wat uitgekomen? Heeft ze ook buikpijn?
     
  9. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.982
    522
    113
    Hier
    Nee daar wou de arts nog even mee wachten. Ze heeft geen buikpijn. Ze verder echt helemaal happy.
     
  10. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.382
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik zou niet op eigen houtje gaan stoppen met geven van koemelk maar dit echt samen doen met een huisarts of diëtiste. Juist omdat het wanneer je het op eigen houtje doet het niet in haar dossier komt te staan en de provocatietest minder goed geïnterpreteerd kan worden.
     
    Zana28 vindt dit leuk.
  11. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.982
    522
    113
    Hier
    Zit er in patat melk? Zijn er producten waarvan je het opvoorhand niet verwacht? Het is het proberen waard.
     
  12. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Ja je gaat je verbazen waar koemelk in zit.... Hier ook kindje met kma en zelfs in sommige broden zitten melk dus echt goed etiketten lezen.
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een nichtje van mij heeft dit ook gehad, ze at ook heel slecht, ze dachten eerst dat de daardoor zulke gekke ontlasting kreeg. Inmiddels eet ze koemelkvrij om andere redenen en inmiddels ook glutenvrij. Gaat nu heel goed met haar. Weet even niet of het nu door het weglaten van de melk of de gluten kwam.
     
  14. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.982
    522
    113
    Hier
    Volgens huisarts is het km allergie, want dan had ze ook echt veel buikpijn gehad.
    Ze zegt, het is een allergische reactie, maar je kunt voor zo veel allergisch zijn, dus kunnen we niet testen. Ik moet bij houden, wanneer ze last heeft en haar dan een allergie pil geven, of gewoon standaard.
     
  15. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.982
    522
    113
    Hier
    De witte ontlasting kwam door een virus die waarschijnlijk op haar lever is geslagen.
     
  16. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    Mijn dochter kan niet tegen koemelk en voornamelijk buikpijn ervan. Bij constatering was ze ook pas 7 jr. witte poep herken ik niet. En ze was vooral niet happy
     
  17. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Mijn dochter heeft een lichte vorm van KMA. Zij krijgt alleen bultjes als ze te veel km-producten heeft gehad.
    Met de ontlasting is nooit wat mis.
     
  18. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Veel buikpijn bij kma (of een andere voedselallergie) hoeft echt niet per se. Bij veel mensen is dit wel een (van de) sympto(o)m(en), maar de klachten uiten zich bij iedereen anders. Zo kun je bijvoorbeeld zelfs chronische verkoudheidsklachten hebben door kma.

    Op deze leeftijd kan het in ieder geval al prima via het bloed getest worden, hoor! Mocht er uit het bloed komen dat ze reageert op meerdere (voedsel)allergenen, dan weet je alleen niet direct welke deze klachten veroorzaakt/veroorzaken, maar dan weet je wel waar je specifiek op kan gaan letten qua voeding. Dat lijkt me voor je dochter ook een stuk prettiger dan een hele zoektocht te houden en/of meteen antihistamines te geven... Dat laatste is voor mij persoonlijk alleen een optie wanneer het allergeen niet te mijden is, zoals bijvoorbeeld bij hooikoorts of huisstofmijt. Of bijvoorbeeld wanneer het allergene voedingsmiddel per ongeluk gegeten/gedronken is. (En dan is dat bij ernstige allergieën niet van toepassing uiteraard, daar is meer voor nodig, maar dat is hier niet aan de orde, gelukkig :))
    Ik zou in ieder geval echt om een bloedtest vragen bij je huisarts. Mocht de huisarts dit om een of andere reden weigeren dan is het ook altijd nog mogelijk om via een orthomoleculair arts een uitgebreide bloedtest te laten doen. Deze test nog véél meer stoffen, dus wellicht sowieso fijner, alleen wordt dit niet vanuit je basisverzekering vergoedt. Mocht je aanvullend verzekerd zijn voor alternatieve geneeswijzen dan wordt het wel (deels) vergoed.

    Hopelijk weten jullie snel meer!
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  19. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Dit kan lactoseintolerantie opwekken dus ik zou er voorzichtig mee doen.

    Als het kind galbulten heeft als reactie dan is het zeker in het bloed terug te vinden dus een bloedtest op koemelkallergie.
     
  20. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wat een onzin, ze is 8jaar. Vraag om een uitgebreide allergietest. Je kunt tegelijk testen op veel verschillende allergenen, als iets uit de test komt wordt het zoekgebied veel kleiner.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina