Baby 6 maanden spuugt nog steeds veel

Discussie in 'Voeding' gestart door Prinsessa, 12 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Mijn dochter is nu 6 maanden oud en spuugt al sinds haar geboorte meer dan een mondje terug, het komt er soms 2/3 uur na de voeding nog steeds uit, af en toe met stralen. Ze lijkt er geen last van te hebben, maar ik moet zeggen dat ze sowieso niet snel huilt en echt tegen een flinke stoot kan ;) We hebben verschillende merken en combinaties geprobeerd (Friso met nutriton, Friso comfort, Nestlé met nutriton) maar het spugen is nooit gestopt.

Ik heb het ook al meerdere keren met het CB besproken. Nu spuugde ze net weer (2 uur na de fles), ze zat helemaal onder maar het rook echt naar gewone kots, erg zuur. Ik denk niet dat dit normaal is? Ze krijgt sinds ze 6 maanden is bijvoeding en opvolgmelk met nutriton.

Zouden jullie hiervoor naar de huisarts gaan of kan dit er toch bij horen? Nog tips?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja, reflux, dat kan tot een jaar duren voor het maagklepje goed gesloten is. Hier was dat alleszins ook zo. Alleen moesten mij er medicatie voor gebruiken, tegen de pijn. Als ze er geen last van heeft, is het vooral lastig voor jouw wasmachine :)

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou daar echt niet mee naar de huisarts gaan... wat zou die kunnen doen denk je?

Als ze er geen last van heeft is het inderdaad alleen vervelend voor jezelf en je wasmachine (al heeft die er natuurlijk ook geen last van). Het kan gewoon gebeuren...
    En dat het zuur ruikt is ook normaal als het pas na 2 uur uitgespuugd wordt!

Nog even de tijd uitzitten tot het maagklepje goed/ beter sluit!

4. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Bedankt voor de reacties.

Ik werd een beetje onzeker omdat het CB de laatste keer aangaf dat ik het goed in de gaten moet houden en ze het spugen erg veel vond, daardoor kreeg ik het idee dat het niet normaal is dat ze nog steeds zoveel spuugt, maar blijkbaar wel dus ;)

5. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Mijn zoontje spuugt ook met gemak nog uren na een flesje of hapje. Heb het bij de KA nagevraagd en zij gaf aan dat het niet erg is zolang hij er geen last van heeft.

Deel Deze Pagina