8 persoons huisje in de winter

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Athina, 10 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hoi allemaal!

    In de carnavalsvakantie (eind februari) gaan we altijd met de familie een midweek weg, centerparcs of landal ofzo. Erg gezellig. Alleen inmiddels hebben we best wat parken gezien en ik zoek eigenlijk iets betaalbaars, op max 100 km van Rotterdam (of eigenlijk, max 1 uur rijden) - maar wat óók nog leuk is bij regen en/of -5 graden.

    Afgelopen jaar zaten we op parc Sandur - een mooi fijn huisje - maar het was te koud om 1 stap buiten te zetten. Ook omdat het daar zo open was. Het was echt afzien. In de omgeving vonden wij ook niet veel leuke binnen-activiteiten.
    Verder was de rit er naartoe toch even spannend bij voorbaat - met de ijzel etc.

    Maar oke dit jaar wat anders, we vinden centerparcs in principe wel leuk - maar 2 grote minpunten: Sterk verouderde huisjes + de 8 persoons huisjes liggen allemaal helemaal achteraan op het park.

    Iemand nog een tip waar we niet aan gedacht hebben? Leuk park, leuke omgeving? En oja- er moet een slaapkamer + badkamer op de begane grond zijn voor oma.... die is érg slecht ter been (er gaat wel een rolstoel mee altijd).
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Landal Coldenhove/Rabbit Hill? Vaak is alles gelijkvloers in die huisjes.
    In Land van Bartje (maar dat is weer een stuk verder) hadden we ook een huisje met zowel op de eerste verdieping een slaapkamer met badkamer/toilet en boven ook. Sowieso wel lekker als je met meer mensen bent om 2 badkamers en toiletten te hebben.

    De parken liggen allemaal in de bossen, wat ik leuk vind in de winter, niet zo’n kale boel. Overdekte speelplekken en zwembad, bowlingbaan (al weet ik van die laatste niet of Land van Bartje die heeft) etc. Mocht je rotweer hebben, dan kun je binnen ook wat doen.
     
  3. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Het is misschien iets te ver weg, maar huisje type 8CE van Landal Miggelenberg. Het waren nieuwe huisjes, redelijk dichtbij de speeltuin, restaurant, zwembad, etc. Het huisje heeft 1 slaapkamer op de begane grond met badkamer. En dan boven nog 3 slaapkamers met badkamer. Het is ons goed bevallen!
     
  4. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.628
    3.754
    113
    Wij zijn in de herfstvakantie in een 10-persoonsappartement geweest op Landal Waterparc Veluwemeer. Was erg leuk, goed betaalbaar en je hebt ze ook in 8-persoon. Appartement was heel ruim en leuk gelegen. Ook genoeg te doen in de buurt. We zijn o.a. naar pannenkoekenhuis Hans en Grietje geweest, echt een belevenis voor de kids. Ook nog naar dolfinarium. Je hebt dat VOC schip daar. Wij vonden het erg geslaagd.
     
  5. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.577
    3.804
    113
    Dolfinarium is volgens mij toch gesloten in de winter?
    Hans en Grietje zijn wij afgelopen zomer geweest. Erg leuk idd om een keer te doen (wel reserveren vooraf! Vrienden van ons waren er vorige week en die konden alleen op het terras buiten zitten).
     
  6. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Ik zou dan toch eerder aan Center Parcs denken. Veel meer te doen en bijna overal een superleuke Plaza. Oma aan de Bingo ;), kindertjes in de Baluga, jullie relaxen met een drankje.
    Bij beter weer ook weer genoeg buiten te doen en de zwembaden zijn ook leuker dan bij Landal, daarvan je ook lekker warm een paar uur vertoeven.

    Met 8 personen sowieso voor een 10 persoons huisje kiezen. (Wij doen altijd +2) dan heb je genoeg ruimte. Ik denk dat Kempervennen het dichtsbij Rotterdam is, maar dat is al 1.5 uitdenk ik.
     
    Athina vindt dit leuk.
  7. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.628
    3.754
    113
    Oh dat zou kunnen!
     
  8. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Wij hebben voor komend voorjaarsvakantie een 8-persoonshuisje geboekt bij Landal Port Greve in Zeeland. Je zit natuurlijk wel op de vlakte, dus geen beschutting bij echt koud weer, maar het park zelf zag eruit als veel vertier, zwembad, bowling, annimatie etc. De 8 persoons huisjes waren niet alleen achter op het park en de prijs vond ik heel betaalbaar. Het is de 1ste keer dat wij er heen gaan, dus nog geen ervaring, maar van wat ik heb gezien moet het prima vertoeven zijn (en ondertussen hopen op een beetje lekker weer)
     
    Athina vindt dit leuk.
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

    Nou we hebben de knoop ineens doorgehakt - ook port greve! en ook door wat youtan zei (en omdat we eigenlijk met 9 zijn - maar de jongste 'telt' niet mee- gekozen voor het 10 persoons huisje - die extra toegankelijk is. Ideaal dus voor omaatje van 85 - en voor onszelf ook nog een sauna, heerlijk als het weer extreem koud is. Dit huisje ligt helemaal vooraan op het park, dus perfect! En het ziet er gewoon mooi uit! Lekker ruim. Zwembad is niet groot - maar groot genoeg voor ons en zag er gezellig uit. Leuk om naar uit te kijken!
     
  10. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Leuk! Hopelijk is het er net zo leuk als het er uit ziet en hebben we beide een heerlijke vakantie!
     
    Athina vindt dit leuk.
  11. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij zijn in het voorjaar bij het land van Bartje geweest (landal). Was super netjes :) Huisje (8p.) had zowel beneden als boven een badkamer (en beneden een slaapkamer). Ons huisje had boven ook een kleine sauna. Huisje was heel ruim opgezet, dus ook als je slecht ter been bent ideaal.
     
    Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina