8 tot 10 jaar wachten?

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Belle, 27 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Dat zou betekenen dat wij 41 en 42 zouden zijn wanneer we voor het eerst in aanmerking zouden komen voor een jong, gezond adoptiekind, vooropgesteld dat we NU zouden beginnen met de procedure...

    Het wil er bij mij dus echt niet in dat dit allemaal in het belang van de kinderen zou zijn, hè. Mogelijk speelt mijn eigen frustratie over het oerwoud van bureaucratie rondom adoptie daarbij ook een rol. Of het feit dat mijn zusje, die iedere winter in weeshuizen in Azië werkt, maar niet kan begrijpen waarom die hele jonge, gezonde kinderen niet gelijk in een gezin geplaatst kunnen worden, nog voordat ze hun vertrouwen in de mensheid verliezen...

    Oh ja, en m'n PMS natuurlijk.

    Belle, wordt heel verdrietig van dit bericht.
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Me too, mijn bek viel open vanmorgen toen ik het nieuws zag. :confused:
    Idd, wij zouden 38 en 42 zijn.

    Ik denk dat toch we binnenkort ons nr gaan aanvragen (heb het formulier hier liggen)
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik las dit bericht inderdaad ook al op een ander forum....
    Ik heb de procedure nooit in gang durven zetten, heb me om dit soort dingen er niet eens in durven verdiepen.
    Het is absurd!
     
  4. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    wij willen het straks zelf gaan doen in turkije.
    niet die hele procedure hier.
    Ik ben zelfs ook nog te jong om al hiermee te beginnen, ben pas 24.
    En dan wordt je niet eens ingeschreven.
    Willen dit wel in de toekomst.
    belle meis en natascha snap dat jullie moed hiervan in de schoenen zakt
     
  5. Niet meer actief

    Als je kijkt hoeveel kindjes er nog ik tehuizen zitten n.a.v. de tsunami, snap ik niet waarom ze juist niks gedaan hebben om de boel te versnellen!

    Ik snap idd heel goed dat de moed in de schoenen zakt...

    Iedereen is hier de dupe van.

    Lang leve de papierwinkel van de bureacratie!
     
  6. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dit is de reden dat wij uiteindelijk toch hebben gekozen voor een biologisch kindje. wij wilden uit idealistische overweging heel graag adopteren, we hebben ook een nr inmiddels, maar werden zo verdrietig over de wachttijden. we gaan voor de tweede alsnog een adoptie procedure opzetten, maar gaan dan kijken naar een special needs kindje. daar kunnen we net zoveel van houden en we geven zo'n kindje dan graag een nieuw warm huisje met een papa en mama die gek op hem of haar zullen zijn!
     
  7. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    hallo, wij hebben afgehaakt omdat het allemaal zo moeilijk wordt, bij ons in belgie is het ook al opgeschoven hoor, we hebben nu van begin tot einde procedure en 4 jaar dat alles inbeslag neemt.
    Alles wordt ook duurder en moeilijker om overal aan te voldoen ook de wedden zijn weeral hoger dan een jaartje geleden.
    We hebben nu het geluk mogen kennen dat ik met m'n verjaardag positief heb getest.
    We hebben onze droom voorgoed opgeborgen om een meisje van china te adopteren.
     
  8. acissej

    acissej Bekend lid

    17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Mijn droom is al zolang ik me kan herinneren een kindje te adopteren of een pleegmoeder te worden naast mijn eigen kinderen(als dat ooit lukt) maar als ik dit lees dan denk ik laat maar. Ik zou een hoop te bieden hebben en ik denk alle ouders die dit willen hebben zo wie zo meer te bieden dan een kindertehuis. Waarom ziet de regering dat niet in. Zei hebben het lekker thuis en hun kinderen ook maar er zijn er zoveel op de wereld die dat niet hebben en helaas lijkt het erop dat je alleen nog veel kans hebt als je veel geld hebt en Madonna of Angelina heet.

    Het is zo triest voor al die kinderen die als ze ouder worden gewoon op straat gegooid en de criminaliteit in gaan terwijl ze het zo veel beter kunnen hebben.

    Aaach om toch gek van te worden dit soort burocratie.
     
  9. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    als je dıe keuze hebt ıs dat fıjn.
    helaas hebben nıet allen meıden net zoals ık dıe keuze.
    moeten dan toch helaas wachten.
     
  10. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    frustrerend he. Mijn vriendin zat al zolang in het traject. Ze waren er bijna en toen verlaagde china de leeftijdgrens waardoor ze een half jaar te oud waren.

    Nu hebben ze overigens een pleegkind opkomst waar ze erg naar uit kijken
     
  11. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij hebben eerst gekozen om het op biologische wijze te proberen
    toen bleek het niet zo eenvoudig als voor een hoop mensen (MMM), maar uiteindelijk zijn we dan toch nog zo fortuinlijk gebleken om zelf zwanger te mogen worden. dus zó makkelijk als je het laat klinken is het niet hoor ;)
     

Deel Deze Pagina