8 weken echo goed, maar ook vocht te zien..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Wistaire, 27 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wistaire

    Wistaire Actief lid

    4 mei 2015
    400
    231
    43
    #1 Wistaire, 27 jul 2021
    Laatst bewerkt: 27 jul 2021
    Gisteren, na 2 zelf betaalde goede echo's bij verloskundige, eindelijk de 1e echo in het ziekenhuis. Alles zag er goed uit, kloppend hartje, goede meting.

    Ik heb alleen nu al zo'n 1.5 week bruinverlies. Het is op z'n ergst alleen met afvegen te zien en lijkt soms erger (klonteriger) omdat ik nog crinone gel gebruikt.

    De arts zag op de echo wel wat vocht, wat volgens mij links van de baby te zien is (dit kan ook m'n blaas zijn maar het zag er soortgelijk uit :p). Hij zei, misschien nog van de innestelling en schonk er verder geen aandacht aan.

    Eenmaal thuis ben ik, ofcourse, gaan googlen en lees alleen maar over hematoom of 2e lege vruchtzakje. En bij beide aanzienlijke kans op miskraam..
    Ik ben nu dus mega bang en las ook dat er in het buitenland bedrust wordt aangeraden bij een hematoom, dus durf nu niks meer. Ugh.

    Iemand hier ervaring mee of die iets op de echo herkent?
    123.jpeg
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Hier had ik in de beginweken een hematoom met bloedverlies. Het is dan eigenlijk 50/50 kans, kloppend hartje is vaak goed teken. Maar het is gewoon enorm schrikken en die eerste weken zijn gewoon enorm spannend. Alles is nog zo fragiel.. Ik heb het zelf wel heel rustig gedaan. In Nederland zijn ze vrij nuchter en hoef je geen bedrust. Bedrust is misschien ook iets te. Wel heb ik niks meer intensiefs gedaan in het huishouden, dus niet meer gestofzuigd etc en ook even niet meer gefietst. Niet te vaak bukken/tillen. Dat voelde voor ons beide goed, had ook het idee dat bloedverlies erger werd als ik veel had gedaan en dat vond ik eng. Hier is alles goed gegaan! De hematoom is met de groei van het vruchtje verdwenen. Wel bleef ik bloedverlies houden tot 15/16 weken door wellicht een gevoelige baarmoedermond.

    Sterkte!
     
  3. Wistaire

    Wistaire Actief lid

    4 mei 2015
    400
    231
    43
    Schrikken zeg! Gelukkig gaat alles goed.
    Herken je ook iets in mijn echo als je die vergelijkt met jouw echo?
     
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja ik had ook zo’n zwarte vlek naast het vruchtzakje, uiteindelijk is ie dus verdwenen. Ik duim voor je dat het bij jou ook een goede afloop heeft!
     
    Wistaire vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina