8 weken zwanger kindje onregelmatige hartslag wat klein

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Junepuun, 16 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Junepuun

    Junepuun Lid

    16 okt 2021
    6
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal ik ben moeder van een drie jarige peuter en binnen 12 maanden nu voor de 4e keer zwanger. Alle drie de zwangerschappen hiervoor zijn uitgelopen op miskramen helaas. Ik heb onderzoek gehad en er zijn bij mij antistoffen in mijn bloed gevonden waardoor ik kleine tromboses aanmaak, nu bij deze zwangerschap gebruik ik bloedverdunners om die tromboses te laten oplossen om miskramen te voorkomen.

    Ik zou volgens mijn eigen berekening nu 8 weken moeten zijn. Maar goed door de miskramen is mijn cyclus niet heel constant en ik weet ook dat een eisprong ondanks een test ook later kan zijn en de innesteling ook. Afgelopen woensdag kreeg ik wat bruinverlies en ben ik met spoed voor een echo gegaan naar het ziekenhuis waar werd gezegd dat de groei eerder past bij 6,5 week ik zou toen 7,5 week zijn. Ook was er veel bloed te zien in mijn baarmoeder en een trage hartslag. Heel zorgelijk en niet goed volgens de echoscopist. Die zou haar bevindingen doorbellen aan de arts. Het was allemaal zo klaar en we zaten overstuur in de gang op de gyneacoloog te wachten. Die zei eveneens dat dit een miskraam wordt voor 98%. Ik moest twee dagen later terug komen gister dus. De gyneacoloog sloot nog af met dat het een curretage zou moeten worden ivm mijn bloedverdunners en ik heb verhoogde bloedingsneiging ze zou me bellen na 6 weken hoe het was gegaan. Ik gaf zelf aan eerst maar even af te wachten wellicht valt t muntje richting die 1% de andere kant op!

    Ik was nu bij een andere gyneacoloog die ook zelf de echo deed. Bij de echo zagen we meteen een kloppend hartje wel wat onregelmatig. Een mooie vruchtzak die goed ingenesteld zit en bijna geen bloed een klein beetje bij de baarmoedermond, dit vond ze niet zo zorgelijk. De groei was moeilijk te meten maar ze kwam op ongeveer 5mm uit nu. Maar zei ook dat het nog moeilijk meetbaar is. Ze zette de kansen op 50/50 en nu moet ik dinsdag weer terug. We zijn emotioneel een beetje geschud want waren uitgegaan geen hartactie meer te zien met die 98% kans van de eerste echo.

    Wie heeft er ervaringen waarbij het goed afliep, waar wonderen hebben bestaan?
     
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    hi meid, wat een nare situatie. Wat fijn dat er uiteindelijk toch iets meer vertrouwen was.
    Je cyclus is onregelmatig, dus zou heel goed kunenn dat je toch korter zwanger bent.
    Ik heb zelf ervaring met bloedverdunners en bloeding met goede zwangerschap, maar ook icm opwekken miskraam.

    deze zwangerschap heb ik ook een bloeding gehad in de baarmoeder, ook dicht bij de uitgang en er zat ruimte tussen placenta en bloeding. De bloeding was ook niet heel groot tov de vruchtzak, allemaal goede tekenen. Hoe groot was bij jou de bloeding tov de vruchtzak?
    Het is zo dat je sneller bloed als je bloedverdunners gebruikt.
    Je zou evt progesteron / utrogestan kunenn vragen. Dat houdt de baarmoeder mogelijk rustiger. Niet zozeer om bloeding te voorkomen, maar om te voorkomen dat je baarmoeder geïrriteerd raakt van de bloeding en daar op gaat reageren. Dat heb ik toen gekregen / maar was ook in fertiliteit centum, dus daar schijven ze dat sowieso vaker/sneller voor.

    bij mij gaat het tot nu toe gewoon goed. Bijna 24 weken.

    Ik heb ook een miskraam gehad die opgewekt moest worden toen in bloedverdunners gebruikte. Lege vruchtzak.
    Ze doen dan heel spastisch over die bloedverdunners, maar ik ben er toen een paar dagen van tevoren al mee gestopt. Daardoor mocht ik gewoon de cytotec pillen gebruiken. Anders had ik die ook wel mogen gebruiken, maar niet in het weekend. Omdat dan bezetting in ziekenhuis lager is als er mogelijke complicaties zijn. Nu speelde dat niet.

    Ik gebruik de bloedverdunners ivm hoge kans op trombose, dan moet je ook na een miskraam nog 6 weken bloedverdunners gebruiken. Dus ben na ergste bloedverlies toen weer beginnen met spuiten. Misschien beetje gek advies in deze fase, maar mocht het toch zover komen, vraag hier goed naar. Gynaecologen hebben over het algmeen niet zoveel verstand van bloedverdunners en weten dit niet altijd. Maar is ook afhankelijk van je indicatie natuurlijk.

    Welke en welke dosering bloedverdunners gebruik je? Het is overigens zeker niet zo dat je met bloedverdunners automatisch meer bloed. Ik zat vorige zwangerschap op een erg hoge dosis en ben bij bevalling geknipt en zeker niet extra bloedverlies gehad oid.

    hoop dat je dit allemaal niet nodig hebt en de echo gewoon goed is straks!
     
  3. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    @Junepuun ik heb hier geen ervaring mee maar wil je wel sterkte wensen! Hopelijk gaat het toch goed! Succes dinsdag
     
  4. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    In deze zwangerschap spraken ze eerst (weer) van een ZOL. Toen nam hcg toe. Een week later hebben ze mij op 4 weken gezet ipv op 6 en nu.. ontwikkeld het zich geweldig en heb ik gisteren nog een mooi hartje gehoord. Hier was de kans nihil dat deze zwangerschap goed zou zitten maar het is toch de hele andere kant op gegaan.

    Heel veel sterkte! Ik duim voor een goede afloop!
     
    Vero0504 en vrouwvan vinden dit leuk.
  5. Junepuun

    Junepuun Lid

    16 okt 2021
    6
    0
    1
    Vrouw
    Hoi wat lief dat jullie reageren. Ik ben morgen om kwart voor 2 aan de beurt, vandaag is mijn moeder met spoed op de hartbewaking opgenomen dus ik kon niet eerder reageren. Wat een ellende allemaal tegelijk. Ik ben blij dat er ook goede afloop bestaat. Het is zo naar als je alleen maar negatieve berichtjes ziet. Wonderen bestaan en ik hoop dat ik het mag meemaken!
     
  6. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Oei sterkte met je moeder!
    Ik duim dat t goed blijft gaan ook met jou en de baby in je buik! En natuurlijk hoop ikdat je moeder gauw weer zich beter voelt!
     
  7. Junepuun

    Junepuun Lid

    16 okt 2021
    6
    0
    1
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor jullie medeleven heel fijn in deze tijden. Ik laat het morgen weten.
     
  8. Sunshine1993

    Sunshine1993 Niet meer actief

    Hoe is het gegaan?
     
  9. Junepuun

    Junepuun Lid

    16 okt 2021
    6
    0
    1
    Vrouw
    Niet goed. Het vruchtje was vrijdag nog steeds niet tot nauwelijks gegroeid. Van5 naar 7 mm. Wel klopt het hartje nog steeds. Ik heb advies gekregen een curretage te laten doen maar vrijdag kon ik dat toch echt niet zomaar beslissen. Morgen heb ik een nieuwe echo nog met een gyneacoloog erbij en dan zullen we knopen moeten doorhakken als de echo exact het zelfde vertoond.
     
  10. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Junepuun sterkte morgen met je echo en hoe is het met je moeder? Alles komt wel tegelijk zo zeg.
     
  11. Junepuun

    Junepuun Lid

    16 okt 2021
    6
    0
    1
    Vrouw
    Vanmorgen kreeg ik kramp en wat bloedverlies. Ik ben naar het ziekenhuis gegaan en daar bleek geen hartactie te zijn. Ik ben nu opgenomen en kon geen curretage krijgen omdat er ook gestaakt wordt in de zorg en ik risico op trombose heb. Dus heb medicatie gekregen om het op te wekken en stollingsmiddelen omdat ik snel veel bloed verlies. Mijn man is ook niet bij me onze peuter werd thuis ook ziek en mijn moeder die net uit het ziekenhuis is kon die zorg ook niet aan. Mijn zus verhuist ook overmorgen naar een nieuwe woonplaats kortom alles komt tegelijk, het is wel heel veel.
     
  12. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ahh wat ontzettend kut:( veel sterkte met alles!
     
  13. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte met deze rot tijd. Eerst zelf herstellen, je man zorgt voor jullie kind, je moeder rust omdat ze zelf uit het ziekenhuis komt. En je zus moet even andere hulptroepen inschakelen voor verhuizing.
    Misschien mega oplossingsgericht advies van mij waar je niet op zit te wachten… jij bent nu belangrijk.. wat je meemaakt is echt super zwaar, mag je man wel op bezoek komen? Hoop dat je dan samen kan zijn en steun kan vinden bij elkaar. Facetimen kan misschien ook een beetje troost geven. Knuffel in deze moeilijke en hectische tijd.
     
  14. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.269
    2.441
    113
    Vrouw
    Ontzettend veel sterkte. Hoe is het nu @Junepuun
     

Deel Deze Pagina