9 jaar borstvoeding

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door DastyQueen, 11 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    https://www.ad.nl/buitenland/moeder-stopt-na-9-jaar-met-borstvoeding-dochter~a5208d29/?utm_source=whatsapp&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

    [​IMG]
    Het Amerikaanse tijdschrift TIME publiceerde in 2012 deze controversiële cover. TIME wilde een discussie op gang brengen over borstvoeding bij oudere kinderen. © Reuters
    Moeder stopt na 9 jaar met borstvoeding dochter
    Een Britse moeder heeft na 9 jaar de borstvoeding van haar dochter stopgezet. Sharon Spink (50) deed dat op verzoek van haar dochter Charlotte, die er na al die jaren mee wilde stoppen. Als het aan de moeder zelf had gelegen, had ze de voeding nog even voortgezet, verklaarde ze in Britse media.

    Buitenlandredactie 11-11-18, 00:42Laatste update: 01:30

    Spink is een voorstander van ‘attachment parenting’ waarbij de moeder zolang als gewenst borstvoeding geeft, ook al is het kind al een kleuter of zelfs nog ouder. De moeder van vier kinderen werd al vaker in de Britse pers opgevoerd met haar onalledaagse aanpak. Sommige critici spraken van kindermishandeling. Een enkeling sprak zelfs van pedofilie.

    De Britse trekt zich niets aan van de kritiek. Ze gaat er juist prat op dat het langdurige zogen haar dochter een betere gezondheid heeft opgeleverd. ,,Ik ben voor van alles uitgemaakt. Maar voor mij is het belangrijkste dat we samen een hele sterke band hebben opgebouwd”, zo zegt ze tegen The Sun. Ze was vastbesloten om haar jongste dochter zo lang mogelijk borstvoeding te geven, zeker omdat dit niet lukte bij haar drie oudere kinderen.

    Na haar vijfde alleen nog thuis
    Spink was van plan om de borstvoeding na de tiende verjaardag van Charlotte stop te zetten, in april 2019. Maar die gaf haar moeder twee maanden geleden te kennen er nu al mee te willen stoppen. Sharon zegt daar vrede mee te hebben. Dochter Charlotte kreeg tot haar vijfde borstvoeding in het openbaar, daarna alleen nog thuis. Met haar vriendinnetjes op school sprak ze er niet over.

    De Wereldgezondheidsorganisatie raadt exclusieve borstvoeding tot zes maanden aan. Daarna zouden moeders dit nog het best tot het tweede levensjaar volhouden in combinatie met gezonde voeding.

    Spink wil nu andere moeders bijstaan als borstvoedingsconsulente. ,,In veel landen is het volkomen normaal om oudere kinderen borstvoeding te geven. Ik heb het gevoel dat mijn lichaam doet wat het hoort te doen. Dit is nu eenmaal waar borsten voor bedoeld zijn”, besluit ze.
     
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    .... mijn misselijkheid was net gezakt, tot ik dit artikel las XD
     
    Hommeltje, Roodborstje2, Juffie26 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ben geen borst of flesvoeding maffia maar dit vind ik echt ver gaan
     
    Zara75, Marchella, Soturi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Heel bijzonder...
    Ach als zij graag doet en kinderen het willen. Moet het geen probleem zijn toch.(hoewel, lijkt me dat je behoorlijk gepest ermee kan worden)

    Ieder zijn ding, ik pas voor dit
     
    Emama vindt dit leuk.
  5. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik geef ook nog borstvoeding 14 maanden neem aan dat dat niet uitgerekt word naar 9 jaar anders hou ik gewoon zeker na 3 jaar mijn mond er over haha.
     
  6. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Gadverdamme.
     
    Hommeltje en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nee dit vindt ik echt te ver gaan.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  8. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Ieder zn ding, maar 9 vind ik wel erg lang.. ook met het oog op pesten etc, het zou mijn keus niet zijn
     
    Emama vindt dit leuk.
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Haha, ze heeft zich erbij neergelegd dat haar dochter 2 maanden voor haar verjaardag wilde stoppen met borstvoeding. Erbij neergelegd.:roflmao: Ik durf bijna te wedden dat haar dochter er al eerder mee wilde stoppen. ;)

    Nou we weten in iedergeval waar de term Borstvoedingsmaffia vandaan komt!
     
    Caithy en DastyQueen vinden dit leuk.
  10. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Moeten mensen lekker helemaal zelf weten, maar mij niet gezien! Pfff, moet er niet aan denken! Dat krukje erbij ook echt op die foto!
     
    Emama vindt dit leuk.
  11. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Ik vind de foto bij het artikel overigens wel tenenkrommend. Ik weet niet of het zo in scene gezet is of dat dit daadwerkelijk een moeder en zoon zijn die nog bv delen, maar met name in het eerste geval vind ik wel wat van de foto..
     
  12. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Daar is kindje maar 3 ;) 9 jarige heeft geen kruk meer nodig :roflmao:
     
    DastyQueen en Fennec vinden dit leuk.
  13. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Dan heb ik een kruk nodig! :roflmao::roflmao:
     
    Cindy1977 en jolien 1986 vinden dit leuk.
  14. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Oh ja die cover van time had ik al eerder gezien. Ik vind het echt een vieze foto.

    Ik zou overigens echt bang zijn dat ik nu enorm gepest zou gaan worden als ik dat meisje was nu ze zo met foto en al in de media staat.
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.650
    21.151
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het zou mijn ding niet zijn. Maar ik probeer minder te oordelen, en ze doet er niemand kwaad mee. Haar dochter heeft het schijnbaar ook gewoon ok gevonden en is niet tot dr 9e in de openbaarheid gedaan. Tja, buiten het gemiddelde, maar ik heb er geen last van.
     
    dds, Elsss, Eefje00 en 11 anderen vinden dit leuk.
  16. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Ik ben helemaal voor natuurlijk ouderschap of attachement parenting zoals het in het engels heet, maar je kan ook overdrijven..
    ik vind dat je juist bij deze stroming heel erg naar het kind en zijn behoeftes krijgt, en negen jaar borstvoeding voor wie is dat goed? Ik denk niet voor het kind.

    Zelf wilde ik graag “lang” voeden, helaas is dat niet gelukt maar langer dan 2 jaar vind ik zelf wel overbodig.

    Ooit ook op TLC zo’n show gezien: extreme breastfeeding, waar een kind van een jaar of 7 zo midden op een plein de tiet van de moeder uit haar shirt pakt om te drinken:eek:, ik was in shock...
     
    littlemunchkin en DastyQueen vinden dit leuk.
  17. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik vind het goed dat er langvoeders zijn. Maar dit is wel heel extreem.
     
  18. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Ieder zijn ding hè :rolleyes:! Maar mij niet gezien ...
     
  19. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    Als je het artikel leest op de website van de krant, dan zie je de juiste foto van moeder en dochter.
    Beetje vreemd, jarenlang hebben ze het tegen niemand verteld ivm pesten en nu staan ze beiden met voor- en achternaam in de krant
     
  20. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Heel eerlijk gezegd begrijp ik deze reacties van ‘gatverdamme’ en ‘misselijk’ niet.

    Ik kan er absoluut geen moeite mee hebben als een ouder kind bv krijgt, zou ook echt niet weten wat daar mis mee is. Het is een natuurlijk proces wat begint na de geboorte en zolang in stand blijft tot 1 van beide wil stoppen. Geloof mij, een kind wat niet meer bij de moeder wil drinken kun je daar echt niet toe dwingen hoor. De reactie van ‘het kind wilde zelf vast al eerder stoppen’ slaat echt nergens op.

    Waarom zo veroordelend zijn? Laat ieder toch in zijn/haar waarde. Heeft iemand er persoonlijk last van dat zo’n kind bij de moeder drinkt? Als je het niet wil zien, kijk dan de andere kant op. Ik zie ook weleens zaken die ik liever niet wil zien, en die erger zijn dan een kind wat bij de moeder mag drinken, ongeacht de leeftijd.
     
    RoosAnne, kleinepien, Elsss en 27 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina