achterblijvende groei buik

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MamaInSpee1979, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Hallo,

Tijdens de 20 weken echo werd geconstateerd dat het buikje van de kleine in groei zo'n 4 - 6 dagen achter liep op de rest van het lijfje. Ondanks dat er gezegd werd dat er niets aan de hand is blijft het mij toch wel bezighouden. Hebben anderen dit ook meegemaakt en hoe is dat afgelopen?

2. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Dat is zón kleine achterstand, die kan de kleine met gemak nog inhalen. Mijn kleine was goed tot 27 weken is is tot op heden niet meer gegroeid, ik zou als ik jouw was me er niet al te druk om maken, rustig aan doen en zorgen dat je rond de 25 wk een groeiecho krijgt om te kijken of de kleine gegroeid is.Sterkte.

3. xMissyx

xMissyx Actief lid

16 jan 2011
    132
    0
    0
    Friesland
    Mij is verteld dat er ongeveer een week verschil mag zitten tussen de verschillende lichaamsdelen. Dit in verband met eventuele groeispurts die al geweest zijn of nog gaan komen.
    Bij mijn kleine bleek tijdens de 20-weken echo het buikje ongeveer 4 tot 5 dagen voor te lopen op de rest. Helemaal niets om me druk over te maken. Zolang de gemiddelden maar niet te ver uit elkaar liggen.

4. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    bedankt voor jullie reacties!

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.009
    15.625
    113
    Nabij Utrecht
    Een achterstand (waar dan ook) van max 10 dagen word als normaal beschouwd.
    Loopt de achterstand hoger dan 10 dagen dan zal een groeiecho met vervolg echo (aantal weken daarna) gedaan worden om te kijken of de groeilijn wel doorzet.

Voor nu is het dus heel normaal dat het buikje dus wat achterloopt.

6. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Bij 1 van mijn jongens werd dit ook geconstateerd alleen was het 2 weken... dit is gebleven tot ik bevallen ben met 34+6 en uiteindelijk viel het allemaal wel mee... maar het kan ook heel makkelijk om een meetfout gaan hoor!

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Bij mij kwamen ze er pas rond 28 weken achter dat ons ventje een groeiachterstand had. Het buikje liep toen 2 weken achter. De rest een week.
    Naar mate de zwschap vorderde werden de verschillen steeds groter. Ik werd met 34.5 weken opgenomen en mocht alleen nog maar naar de toilet en douchen.... bedrust dus.
    Uiteindelijk met 37 weken een hele flinke achterstand. Ukje kon de weeën (nouja... ienimini weeën) niet aan dus werd het een sectio. Met een gewicht van 1710 is hij ter wereld gekomen en een lengte van 44 cm. Een grootte van een baby van zo'n 32 weken ongeveer maar verders helemaal gezond en een mega eetlust!

Mij is gezegd dat de omvang van het buikje vooral te maken heeft met de vetpercentage. En ja, ons ventje was dun maar niet eng mager waarbij je de ribben kon tellen. Het was allemaal een een klein beetje in verhouding.

Hij is nu ruim 4 maanden en ruim 4820 gram :D Klein maar fijn! En vooral gezond!

@Denise... hoe is het nu met Ukje? Ik neem aan dat je extra groeiecho's hebt gehad?

Deel Deze Pagina