9 weken zwanger en bezorgd. Kwaaltjes nemen af.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Denden2018, 22 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denden2018

    2 nov 2018
    47
    8
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik ben Denise en ben inmiddels 9 weken zwanger na een heel lang traject !
    Ik heb pcos en het was voor mij heel moeilijk om zwanger te raken.
    Na de nodige hormoonbehandelingen en 8 IUI's verder ben ik eindelijk zwanger !! :D
    Ik kon het niet geloven. We hebben met 7 weken de eerste echo gehad en alles was goed.
    Het hartje klopte mooi :)
    Maar nu maak ik me een beetje zorgen en wel om het volgende :

    Eerst waren mijn borsten nogal opgezet en voelden gespannen en soms pijnlijk, dit was eigenlijk al enkele weken zo, maar sinds gisteren zijn ze terug slap, zacht en kleiner eigenlijk zoals voor de zwangerschap... zoals ze normaal ook altijd zijn.
    Is het normaal dat je borsten van de een op andere dag ineens heel anders kunnen zijn? bijna een cupmaat kleiner en ook niet meer hard of gespannen aanvoelen? wisselt dit?
    Ik begin me nu gelijk zorgen te maken of alles nog wel goed gaat...

    Wie kan mij hier meer over vertellen? of heeft het zelf ook meegemaakt?

    Alvast bedankt voor jullie reacties !
     
  2. Liz81

    Liz81 Actief lid

    30 dec 2019
    174
    103
    43
    Vrouw
    Hier het zelfde borsten zijn nu ontspannen, maar Jan een uur later weer veranderen.
     
    Denden2018 vindt dit leuk.
  3. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    Ik heb überhaupt geen gespannen borsten ;) (wel andere kwaaltjes:D) en ik lees overal dat kwaaltjes komen en gaan. Maar ik snap je bezorgdheid. Als je je echt zorgen maakt dan zou ik gewoon de vk even bellen
     
    Denden2018 vindt dit leuk.
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja ik had dit ook, veel slapper ineens, mega bezorgd. Volgens mij ook rond 9,5 week, precies termijn waarbij het bij mij paar x mis ging. Na een week ofzo werden ze toch weer terug wat gevoelig maar niet meer zo als ervoor. Weet niet of je nog andere kwaaltjes hebt? Hoop spoedig mooie termijnecho voor je!
     
  5. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Bij mij was de misselijkheid zo rond de 9 weken helemaal verdwenen. Andere kwaaltjes ook minder... Gelukkig bleek alles toch goed. Kan dat t al wat afneemt en je het ergste hebt gehad!
     
    Denden2018 vindt dit leuk.
  6. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Maak je geen zorgen. Kwaaltjes komen, kwaaltjes gaan. Soms komen ze terug, soms niet. Alleen echo's kunnen aangeven of het daarbinnen wel of niet goed gaat. Kwaaltjes niet. Probeer dat, hoe lastig ook, langs je neer te leggen.
    Ik was zelf ook volledig van slag als er kwaaltjes verdwenen hoor, dus ik weet heel goed dat ik een onmogelijke opgave aan je geef. Maar echt, het is zo! Kwaaltjes die weggaan is lang niet altijd slecht.
     
    Denden2018 vindt dit leuk.
  7. laney

    laney Actief lid

    2 okt 2009
    335
    72
    28
    Dit is heel normaal. Bij mij namen de klachten vanaf week 10 ook af. Rond week 13 kwamen ze heftig terug en na zo’n 17 weken namen ze weer af.
     
    Denden2018 vindt dit leuk.
  8. Denden2018

    2 nov 2018
    47
    8
    8
    Vrouw
    Hey,
    Ik heb ook nog wel wat lichte kwaaltjes zoals vaker plassen, stemmingswisselingen en vaak honger ! Ook wel wat sneller moe als anders. Misselijk ben ik gelukkig niet, maar bij sommige maaltijden heb ik wel ineens genoeg en vind het dan niet lekker meer.
    Vrijdag weer een echo, eindelijk na bijna 2,5 week wachten.
     
  9. Denden2018

    2 nov 2018
    47
    8
    8
    Vrouw
    Bedankt ! ik zal blij zijn als ik weer voor een echo ben geweest en alles goed blijkt :)
     
  10. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Had ik ook hoor, kwaaltjes die weggaan zeggen niks. Bij alle 6 mijn zwangerschappen verdwenen kwaaltjes met 8/9 weken, ook borsten die kleiner leken, buikje leek kleiner, ik had geen opgeblazen buik meer. Het zegt allemaal niks
     
    Denden2018 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina