Het zoveelste topic over een net zwangere en onzekerheid... Ik ben nu 9 weken zwanger en zo super onzeker! we hebben 2 echo's gehad, eentje met 6 weken en eentje met 8 weken. Beide keren klopte er een mooi hartje en was het kindje goed gegroeid! De eerste week na de echo van 8 weken kon ik er erg van genieten, alleen nu beginnen te twijfels weer toe te slaan (gaat het allemaal wel goed) Ik heb sinds vrijdag steeds wat steken in mijn baarmoeder/vagina en een beetje een zwaar gevoel in mijn omderbuik..Elke keer als ik naar het toilet loop ben ik dus bang om bloed te zien.. Ik merk wel dat als ik het rustig aan doe, even gaan liggen enzo dat het wel wat beter gaat, maar toch vind ik het best eng... opzich heb ik steeds wel ongesteld-gevoel en soms wat buikpijn enzo en bepaalde dingen staan me echt gigantisch tegen, ook ben ik ontzettend moe, maar als ik dan weer iets 'onbekends' voel dan schrik ik me weer helemaal te pletter! We wilden het eigenlijk eind van de week aan de rest van de familie gaan vertellen maar vind t eigenlijk nog best wel een beetje eng.. de 17e hebben we weer een echo in het ziekenhuis... Herkent iemand deze klachten? Wat hebben jullie gedaan?
Ik heb de eerste 16 weken ook iedere dag als ik moest plassen gedacht ow ja hoor nu ben ik echt ongesteld geworden. Maar nee hoor zie banner!!! Het is begrijpelijk dat je wat onzeker bent, maar probeer er gewoon van te genieten!!
Hoi! Goh wat komt dit bekend voor zeg! Ik zit (nog maar) op 5 weken, en ben zo onzeker! Had het eigenlijk niet eens verwacht van mezelf... Maar ben zo ontzettend bang dat het fout zal gaan.. genieten is nu niet mogelijk... Heel veel sterkte! Ik hoop dat bij jou alles goed gaat! En dat je er nog van kan gaan genieten...
ik herken dit heel goed, bij de eerste totaal niet, maar bij deze wel.... je kunt hier helaas niet zoveel aan doen, je moet ermee omgaan en toch proberen te geniet (is makkelijk gezegd, weet ik... kon ik ook niet). maar ik voel nu sinds 3 dagen de kleine in mijn buik en merk dat nu pas mijn onzekerheid weg begint te gaan... enne die pijntjes enzo is ws gewoon bandenpijn... sterkte ermee!! groetjes cherryl
Heel herkenbaar hoor, ik had het ook. Wel mede ingegeven door 2 voorafgaande miskramen. Het ongesteldheidsgevoel hoort erbij, dat is de groei van je baarmoeder. Probeer je vast te houden aan de 2 goede echo's! En wat mij wel beetje hielp, als het misgaat kan je helemaal niets tegen doen, dus me er druk over maken hielp ook niet. Gek genoeg gaf die gedachte mij een beetje rust. Maar ik was ook pas weer gerust gesteld met 12 weken echo en helemaal toen ik 'm voelde bewegen. 't Is nog even doorbijten nu, maar probeer van je zwangerschap te genieten zoveel als je kan.
Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik moet er inderdaad gewoon van gaan genieten *geeft schop onder hol*
Zo herkenbaar! Ik heb met 6w4d en 7w4d een prachtig hartje gezien, maar heb nu ook al 2 bloedingen gehad. De echo van 7w4d was ook naar aanleiding van een bloeding. Afgelopen zondag weer een bloeding gehad, maar de verloskundige denkt nog steeds dat het door mijn onmogelijke stoelgang komt. Zo denk ik: Alles komt goed en zo zakt de moed weer in mijn schoenen. Wat ik dus probeer te zeggen is: Geniet van ieder moment! Liefs, Sam
heb het ook gehad en het enigste wat je kan doen is afwachten..... ik had er ook nog bloedingen bij dus dat hielp helemaal niet!! en nu een goede echo gehad en hartje gehoord en nu gaat het beter, heb ik er meer vertrouwen in maar ben blij als ik het straks voel bewegen. en heb nu zo n doppler om me soms even gerust te stellen..
Ik herken het ook helemaal hoor. Nu ben ik 16 weken zwanger en heb nu pas het gevoel dat het wel goed zal gaan. Heb me tot nu toe ook helemaal gek gemaakt. Ik weet inmiddels echt dat de krampjes er bij horen. De ene week meer dan de andere week! Het hoort erbij. Ook wel weer goed, dan weet je dat het ook groeit van binnen. Jullie hebben dan ook al 2 echo's gehad en dat betekend toch iets. Meid, probeer te genieten en t zit vast en zeker goed. Jezelf druk maken helpt in ieder geval niet. Oh ja, nog van harte met jullie zwangerschap natuurlijk!!! Groetjes, Claire
dit had ik kunnen schrijven. vreselijk die onzekerheid! heb ook nog bruinverlies, dat maakt het er ook niet leuker op
het is zo herkenbaar wat je allemaal opschrijft!! dan dacht ik nog wel dat ik de enigste was die zich zo ontzettend zorgen maakt. maar zo te lezen is dit best wel normaal het jammere van al dat zorgen maken is dat je er niet van kunt genieten.
gelukkig! Meer meiden die hetzelfde voelen als ik! Vandaag weer onzeker, zou het allemaal nog wel goed gaan? We wilden het eigenlijk de familie donderdag vertellen (9,5 weken zwanger) maar ik twijfel daar aan... As maandag weer een echo, spannend!
veel succes maandag!!! laat je even horen hoe het gegaan is?? ik twijfel net als jou om het te vertellen, denk dat ik dat pas ga doen na 12 weken maar weet niet of ik dat wel zo lang volhoud. ik heb 9 juni pas mijn eerste echo, dat lijkt nog zooo ver weg.
Ik laat het zeker nog even weten! Ik twijfel ook, het liefste zou ik het gewoon vertellen, dan weet iedereen waarom ik zo moe ben en dat ze niet moeten zeuren Maar ik ben zo bang voor een eventueel teleurstelling maandag..
nu leest ikeen beetje rond, en zie dat meerdere zwangere dames voor de 12 weken 2 echo's hebben gehad, ik wil erook graag 2 maar krijg er maar 1, en ik zie ook dat er al echo'sworden gemaakt van af 6/7 weken,is dit normaal ? want kan bij mij verloskundige pas tussen de 8/10 weken en dan krijg je er pas een met 18/20 weken.
ja dat heb ik me ook al afgevraagt, ik krijg ook maar 1 echo met 10 weken ongeveer. en dan rond de 20 weken dan weer 1. ik had ook graag met 6/8 weken een extra echo gewilt ( voor geruststelling) maar ik mocht kiezen of rond 8 weken of de 10. heb toch maar voor de 10 weken gekozen.
hier hetzelfde onzekere gevoel...heb vorige maand een vmk gehad en ik ben ben hartstikke blij dat ik zwanger ben maar ik ben ook erg bang dat het weer zal gebeuren. En ik had altijd het idee dat de meeste vrouwen 1 keer een miskraam hebben daarna weer zwanger raken en 9 van de 10 keer gaat het dan wel goed...maar als ik hier op het forum lees dan zie ik dat er ook een hoop 2 of 3 en sommige wel 6 mk´s hebben gehad. Dat maakt me echt bang, als het aan mij ligt test ik de hele dag door om te kijken of alles goed is maar dat is natuurlijk onmogelijk dus ik heb mezelf verboden om te testen dus moet ik gewoon afwachten. Echter hebben de dagen nog nooit zoooooo lang geduurd....!
hallo, Herken dit ook allemaal. Is volledig normaal, je voelt vanalles, alles is nieuw en uw lichaam is zich aan het aanpassen. Dacht dit allemaal te kennen en minder gespannen te zijn maar nu ik zwanger ben van ons tweede wonder heb ik het toch weer. Die angst en die vragen. En dat terwijl alles wel normaal zal zijn. Dus zoals de dames hier zeggen: Genieten, genieten... Groetjes
Nee, dit is niet normaal, alleen omdat wij in het ziekenhuis liepen (zouden traject ingaan ivm pcos, was uiteindelijk niet meer nodig) hebben ze een echo gemaakt om te kijken hoe groot het vruchtje ongeveer was en moest ik na 4 weken terugkomen. (as maandag dus) Daarna de verloskundige,die doen standaard een echo met 8 weken en 12 weken geloof ik? Dus dat geluk hadden wij gewoon...