A.s moedertjes met buitenlandse partner dus....Mixed kids?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door HelmaSerdar, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HelmaSerdar

    HelmaSerdar Actief lid

    18 jul 2008
    179
    0
    0
    Juffrouw PSZ
    Zevenbergen
    Hallo allemaal.

    Ik ben Helma en ben 24 jaar en woon samen met mijn turkse man Volkan en hij is 23 jaar.
    Wij verwachten ieder moment ons eerste kindje.
    Wat natuurlijk zoiezo al spannend is. maar omdat wij uit 2 culturen komen maakt het dat het nog iets spannender is.
    Mijn vraag is zijn er nog meer mensen met een partner afkomstig uit een andere cultuur zo ja hoe gaat jullie om met de zwangerschap, taal, gewoontes, rituelen enz..
    Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen.

    Groetjes Helma
     
  2. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    M'n neef is met een Indiaas meisje getrouwd en ze hebben in november een kindje gekregen, echt een beauty! :D
    Maar goed, verschillen over cultuur hebben zij niet, want de vrouw in kwestie is geadopteerd toen ze zelf nog een baby was, dus ze is als Nederlandse opgegroeid.
    Maar het kindje is echt zo mooi! Iets getint huidje, prachtige donkerbruine kijkers en heel donkere haartjes.

    Veel plezier straks met jullie kindje hoor!
     
  3. Vlindertje86

    Vlindertje86 Actief lid

    17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Hey!

    Hier niet echt een vriend met een andere cultuur, wel andere nationaliteit. Hij komt uit duitsland.
    Maar moet zeggen dat zelfs tussen ons veel cultuur verschillen te zien zijn.
    Waar wij vooral tegen aan zullen lopen is het 'probleem' met de taal. We spreken samen engels of duits, hij kan geen NL. En we wonen op de Canarische Eilanden, waar spaans gesproken word.
    Ik zal dus behoorlijk mijn mannetje moeten staan met mijn kindje toch de nederlandse taal bijbrengen in mijn eentje.... :( Iets wat ik toch erg belangrijk vind. Ben benieuwd!

    Liefs, Vlindertje
     
  4. aylins

    aylins Actief lid

    5 jan 2009
    262
    0
    0
    hai,mijn man is ook turks maar wel in nederland geboren dus met de taal geen problemen,geloof heb ik over genomen maar niet voor hem hoor!
    soms denk ik alleen hoe zal mijn kindje eruit gaan zien ik blond met blauwe ogen hij is bruinig met bruinige ogen sommige zeggen dan krijg je rode kinderen :oops: zelf hoop ik dat het een beetje donker is omdat ik het zelf mooier vindt,en praat jij zelf ook al een beetje turks?en hoe ga je het groot brengen met de nederlandse of toch meer de turkse culturen?! en al namen in gerdachten? groetjes aylins
     
  5. babysaluki

    babysaluki Niet meer actief

    Mijn vriend is colombiaan en ik ben NL, duits, pools, joegoslaaf. maar ik ben gewoon NL opgegroeid en mn vriend is op zn zesde geadopteerd, dus opzich hebben we ook niet echt cultuurproblemen enzo... maar ben wel benieuwd naar de huidskleur en haar enzo van ons kindje :p kan alle kanten op hihi
     
  6. Hee

    Hee Lid

    8 mrt 2009
    38
    0
    0
    Barcelona
    Hi Iedereeen,

    Voor ons is het heel simple. Ik ben nederlands en mijn vriend Spaans. We wonen al in een twee taalig gebied (Cataluña) dus ik zie hier zoveel kinderen die onder twee of meer talen opgroeien dat wij dat zelf ook gaan doen. Aangezien ik hier Spaans en engels spreek worden dat de meest belangrijke talen, maar Nederlands wordt ook gesproken.
    Kinderen zijn heel flexible als het om het leren van talen gaat.

    Rituelen: Tja we vieren natuurlijk sinterklaas :) en verder heb ik weinig rituelen. Hier hebben ze een hoop dingen en da's wel erg leuk :D

    Liefs,

    Helene
     
  7. Mamavanjoshua

    Mamavanjoshua Actief lid

    3 mrt 2009
    211
    0
    0
    Mijn man is engels, niet een mega cultuur verschil, maar toch zijn er wel degelijk dingen die de engelsen anders doen en ervaren.

    Enne je ziet er misschien helemaal niets van maar mijn kindje en toekomstige kindje zijn halfbloedjes hahahaha
     
  8. HelmaSerdar

    HelmaSerdar Actief lid

    18 jul 2008
    179
    0
    0
    Juffrouw PSZ
    Zevenbergen
    Hoi allemaal,

    Wat leuk dat er al zoveel antwoorden zijn.
    Mijn man woont nu bijna 2 jaar in Nederland en is al goed op weg met de nederlandse taal. Eerst spraken wij ook alleen engels maar inmiddels word het nederlands wel steeds meer.
    Wij willen ons kindje zeker 2 talig opvoeden en de turkse taal zal in de minderheid zijn doordag wij hier wonen en mijn schoonfamilie allemaal in turkije woont. Het zal dus echt van papa moeten komen om de turkse taal bij te brengen.
    Met de cultuur verschillen hebben wij nooit problemen gehad en altijd een mooie middenweg gevonden . Alleen een klein grappig verschil is bijvoorbeeld dat in turkije het niet zo gewoon is dat een man bij de bevalling is. En hier natuurlijk wel. Maar daar zijn we inmiddels ook al helemaal uitgekomen en dat komt vast goed. En met het uiterlijk ben ik ook heel erg benieuwd,
    Mijn man is namelijk helemaal niet donker zoals sommige turkse mannen zijn.
    Hij heeft ligt bruin( zelfs beetje rode gloed in de zon) haar en groene ogen. Ikzelf ben lichtbruin haar en blauwe ogen. Dus als het aan ons ligt zou het niet zo'n donker kindje hoeven zijn. Maar hij heeft natuurlijk ook familie en daar zitten om het zo maar te zeggen ook hele mooie donkere exemplaren tussen. En daarom ben ik ook zeker heel erg benieuwd.
    Nog een paar daagjes en we zullen het weten....
    Over de naam hebben we ook heel erg lang meningsverschillen over gehad. Ik vond andere namen en dingen belangrijk, dan wat mijn man belangrijk vond.
    Aangezien wij weten wat het word was de naam voor dit geslacht gelukkig snel duidelijk. Maar voor het andere geslacht konden we tot op de dag van vandaag niks vinden waar we allebei achter stonden.
    Dus nu maar hopen dat ze dokter het op de echo wel echt goed gezien heeft haha....
     
  9. Sannehai

    Sannehai Niet meer actief

    hoi hoi

    mijn vriend is vietnamees maar hij is gwoon in nederland opgevoed, wel vind hij sinterklaas onzin want daar deden hun dus ook nooit aan, maar ik wil dat dus echt wel persee gaan vieren met ons kindje eh!

    verder denk ik ook dat wij natuurlijk een super mooie beeb krijgen:D

    groetjess
     
  10. meisjex

    meisjex Actief lid

    9 aug 2008
    128
    0
    0
    Ik ben nederlandse en mijn man egyptisch. Wat geloof betreft zitten we op 1 lijn, ik ben namelijk al heel wat jaartjes moslim.
    Wat cultuur betreft denk ik ook niet dat we veel hinder zullen gaan ondervinden, eigenlijk hebben we dat nu ook niet. De meeste dingen halen wij toch uit het geloof en dat is voor ons het belangrijkste.
    Verder zal mijn kind nederlands van mij leren, arabisch van hem, en ook het engels, want dat spreken wij samen.
    Hij kan Nederlands, maar omdat wij het engels samen gewend zijn, is dat zo gebleven.
    Qua uiterlijk.. ik ben erggg benieuwd. Hij is een beetje lichtbruin, zwarte haren, en ikke donker haar en een erg witte huid.. dus ben benieuwd.
     
  11. Melissa001

    Melissa001 Actief lid

    12 dec 2007
    255
    0
    0
    Ik ben half nederlands en half surinaams en mijn vriend marokaans. Voor ons twee-tjes hebben wij nooit gebots. Maar voor mijn schoonouders zijn er sommige dingen die wel botsen, maar ja we zoeken er 1lijn voor natuurlijk. Maar nadat we getrouwd zijn denk ik wel dat er minder botsingen zullen zijn. En wij samen doen gewoon de dingen die we samen leuk vinden qua cultuur, hier sinterklaas daar suikerfeest.. en ga zo maar door :D .. Dubbel op FEEST :)
     
  12. babysaluki

    babysaluki Niet meer actief

    wauw, er worden veel leuke mixjes geboren dit jaar dus ;)
    leuk zeg :D
     
  13. mami87

    mami87 Lid

    30 jul 2008
    55
    0
    0
    Eindhoven
    Ik ben nederlands en mijn vriend Jamaicaans.
    We praten engels met elkaar maar als de beeb er is gaan we nederlands praten, wat die overigens gewoon kan maar omdat we t gewend zijn is t zo moeilijk overstappen :S
    Verder heb ik niet echt last van cultuurverschillen
     
  14. OemHudaifa

    OemHudaifa Fanatiek lid

    12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik ben zelf half NL half Turks. Ik merkte wel het verschil tussen mijn vader en moeder.

    Ik heb een Turkse man, dus mijn kindjes worden gewoon Turks : P...
     
  15. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    mijn vriend is nederlands en ik ben surinaams.. word ook een halfbloedje dus. er zijn niet veel verschillen, eingelijk helemaal niet ik ben hier geboren dus weet niet veel beter dan de westerse cultuur. tweetalig opvoeden doe ik niet...ik vind niet dat de surinaamse taal een toegevoegde waarde heeft (mijn mening he).
     
  16. Dienares

    Dienares Actief lid

    23 jul 2008
    255
    0
    0
    Zowel mijn man als ik zijn Marokkaans. Alleen is hij van berberse afkomst en ik van arabische.
    Hij spreekt berbers en arabisch en ik alleen arabisch naast het nederlands.
    We praten tegen elkaar nederlands en tegen onze zoon arabisch. Zo leert onze zoon arabisch en nederlands. Het berbers leert mijn zoontje niet, want dat wordt niet gesproken tegen hem wat wel jammer is.
     
  17. stampertje

    stampertje Fanatiek lid

    24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik ben spaans en mijn vriend is Nederlands. Ook al ben ik in NL geboren zijn er toch verschillen.

    Ik ben best wel een familie mens wat hier in NL minder is.
    En qua mentaliteit is er ook verschil.
    En bij ons worden kinderverjaardagen en kerst veel uitbundiger gevierd.
    Zo zijn er nog meer dingen, maar daar wen je wel aan want zo erg is het niet.

    Ze worden hier 2 talig opgevoed. Meer Nederlands dan spaans

    En ze ziet er trouwens Nederlands uit ik ben een beetje getint en heb donker haar en bruine ogen en Whitney is blank blond haar en blauwe ogen.
     
  18. laura14

    laura14 Lid

    9 jul 2007
    71
    0
    0
    Ik ben Nederlands, mijn man is Spaan, we spreken samen Engels en we wonen niet in Nederland of Spanje, dus onze dochter hoordt 4 talen thuis. Gelukkig hebben wij erg weinig cultuurverschillen mbt de kinderen en opvoeding. Mijn man is het gelukkig met mij eens dat 19.00 een prima bedtijd is; in Spanje gaan de kids na 21.00 pas slapen, daar zit ik niet echt op te wachten, haha. Qua uiterlijk is onze dochter een leuke mix; lichte krulletjes, olijfkleurig huidje en groene ogen en een stevig zuidelijk temperament...Ole!
     
  19. HelmaSerdar, ik heb je topic verplaatst naar clubs!
     
  20. winnythepooh

    winnythepooh Niet meer actief

    Hoi,

    Ik ben Nederlandse en mijn ex (de vader van mijn kindje) is Frans. Hij is 2 meter groot en heeft blond haar. Ik ben 1m65 en ben ook van nature blond. Ben erg benieuwd hoe mijn/ons jongetje zal worden :D
    Ik woonde bij hem in Frankrijk, we spraken Frans en er is duidelijk cultuurverschil. Mijn kindje zal geboren en getogen in Nederland worden, ik heb geen contact meer met de vader, maar ik wil mijn kindje wel graag 2talig opvoeden, mochten we ooit terug willen naar Frankrijk.

    Leuk trouwens al die mengelingetjes, ben benieuwd naar hoe jullie kindjes zullen worden...Succes

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina