a.s woensdag geplande keizersnee..zo bang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mendie, 16 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mendie

    mendie Fanatiek lid

    14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    Hi meiden,

    Ik heb voor a.s woensdag een geplande keizersnee staan aangezien ons meisje in een stuit ligt. Ik ben behoorlijk bang kan ik wel zeggen. Ben nog nooit opgenomen in t ziekenhuis en t feit dat ik ineens moeder ben dan is natuurlijk ook nog eens mega spannend.
    Ben bang voor het infuus, de catheter en de ruggenprik. Voor de napijn ben ik nog geeneens zo heel erg bang aangezien mijn dochter er dan is en dat dat de pijn voor mij hopelijk wel verzwakt.
    Kan iemand mij gerust stellen over het hele proces geplande keizersnee of is t echt zo eng als dat ik denk dat t is? De zenuwen gieren echt door mn lijf..ben er gewoon steeds licht in me hoofd van.
    Morgen moet ik al naar t ziekenhuis en gaan ze ook al dingen doen ook al weet ik niet wat en moet ik misschien al blijven. Vind t echt vreselijk spannend allemaal!
     
  2. kadootje

    kadootje Actief lid

    9 jan 2010
    432
    160
    43
    ach meissie.....
    ik heb ook een keizersnee gehad, wel onverwachts , maar natuurlijk ook alles erop en eraan!!!
    ik was erg bang voor een ruggeprik........
    dat viel ten eerste al erg mee, had een lieve man die hem plaatste, hij legde alles heel goed uit! hij zat er al in voor ik er erg in had! de catheter hebben ze toen pas geplaatst, daar heb ik dus niets van gemerkt!

    de keizersnee zelf geeft een beetje een raar gevoel, wat gesjor en getrek, dat vond ik wel wat minder, niet pijnlijk maar gek.....
    iedereen was erg lief en er werd goed voor me gezorgd.
    mijn man was gewoon op een krukje bij mijn hoofd......
    het moment van geboorte blijft werkelijk prachtig ondanks dat het een keizersnee was.......

    ik heb zelf weinig na pijn gehad, ze hebben de ruggeprik eerst nog laten zitten, hier kreeg ik eerst nog wat verdoving door tot de meeste pijn was afgezakt....hierna kon ik met paracetamol af....voor ik naar huis ging was ik daar van af.....

    de catheter en de ruggeprik hebben ze na 1/2 dagen weggehaald....zag ik ook tegenop en deed helemaal geen pijn....

    ECHT, ik ben nu weer zwanger, en als je me NU liet kiezen.....nou dan wer het weer een keizersnee.......
    tuurlijk zijn er mindere ervaringen maar ook positieve zoals de mijne!!! maak je niet te bang! je word goed verdoofd en alles erom heen valt reuze mee!!!!!!
     
  3. lydia1986

    lydia1986 VIP lid

    16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    kan je niet gerust stellen maar wel heel veel succes wensen !! :D
     
  4. dolfijn1982

    dolfijn1982 VIP lid

    1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Geen ervaring maar wil je wel even heel veel succes wensen en probeer toch te genieten van het feit dat je je meissie mag gaan zien! Succes!! xx
     
  5. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    succes meid!

    infuus is inderdaad vervelend. Ik haat dat altijd, maar dat komt omdat mijn aders raar zijn en ze altijd fout prikken, bij jou gaat het vast goed!

    katheter viel wel mee, was heel even vervelend maar dan voel je het niet meer.

    ruggeprik heb ik niet meer gevoeld dan een speldenprikje!

    Al met al valt het allemaal nog wel mee. De napijn is wel erger, maar dan heb je je kindje al en weet je waar je het voor hebt gedaan!
     
  6. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb 2 ks gehad, 1x spoed en 1x gepland. Ruggeprik valt echt heel erg mee. Ze verdoven eerst het plekje en spuiten dan pas de vloeistof in. Ik vond het voelen alsof er heel koud water over mijn rug liep! Overigens is een ruggeprik tijdens weeen veeeeel lastiger, omdat je stil moet zitten! ;)
    Ruggeprik werd bij mijn geplande ks in de OK gezet. Katheter is wat naar gevoel, maar niet pijnlijk. Infuus...tja, dat is bij iedereen verschillend.

    Verder moet je voor jezelf bepalen wat je wilt. Je kind wordt geboren en dan meegenomen door de kinderarts. Mijn man is toen meegegaan op alle controles en heeft dat gefimd! Ook heeft hij zelf nog de navelstreng doorgeknipt. Dit moet je vantevoren even aangeven voor de zekerheid, dan laten ze een langer stuk aan de navelstreng (de gyn moet 'm namelijk wel afknippen!)
    Verder heb ik bij de 2e (geplande dus) van tevoren doorgegeven dat ik haar bloot bij me wilde hebben als ik op de kamer kwam en meteen bv wilde geven. Dit hebben ze nl. bij mijn oudste niet gedaan, die heb ik even geknuffeld en toen zag ik haar pas 12 uur later!
    Schrijf alles op en bespreek het met de verpleegkundigen van het zh.
    Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel! Mag ook per PB!
    Succes!
     
  7. amundsen1978

    amundsen1978 Actief lid

    29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    geen ervaring mee, maar wil je heel veel sterkte wensen
     
  8. belliebel

    belliebel VIP lid

    11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Meid het valt echt mee hoor. kan me voorstellen dat je er bang voor bent, zeker als je nog nooit in het ziekenhuis gelegen hebt. Maar geloof me, het is het echt allemaal waard. Probeer je tijdens het inbrengen van de katheter en de ruggenprik zo goed mogelijk te ontspannen. Katheter inbrengen is niet pijnlijk, meer ongemakkelijk. Ruggenprik is ook niet pijnlijk, mits je je goed ontspant en je rug goed bol maakt. Ze verdoven eerst je huid en daarna spuiten ze de vloeistof in je ruggenmerg. Hier voel je echt bijna niets van. Daarna moet je je benen weer op bed leggen, dat ging bij mij al niet meer hahaha:p. Dus even vragen of ze je willen helpen als je het gevoel hebt dat het niet gaat! De keizersnede zelf heb je geen last van tot op een bepaald punt. Doet ook echt geen pijn hoor, is ook meer een ongemakkelijk drukkend gevoel. Als je pijn hebt, echt aangeven hoor!

    Komt allemaal goed, en als je eenmaal je meisje in je armen hebt, dan ben je alles zo weer vergeten:D. Heel erg veel succes komende woensdag!

    Oh, ik heb btw ook een keizersnede gehad omdat mijn ventje in stuit lag, dus de zelfde reden als jij, en mijn vliezen waren gebroken.
     
  9. misa

    misa Niet meer actief

    Ook geen ervaring, maar in ieder geval veel sterkte én veel plezier met je kleintje!
     
  10. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ook ik heb een geplande ks gehad omdat ons zoontje in een stuit lag. Toen bleek dat het ks zou gaan worden, heb ik heel wat traantjes gelaten. Allereerst van teleurstelling, want ik had zo graag thuis bevallen. Maar daarna ook van angst voor het onbekende. De operatie, de pijn en inderdaad het overweldigende dat ik een kindje ging krijgen.
    Achteraf is het me heel erg meegevallen en vond ik het zelfs prettig dat ik wist wanneer de kleine zou komen. Ik heb op mijn gemak spulletjes gekocht om mee naar het ziekenhuis te nemen en vond dat achteraf best relaxed. Ik moest echter een dag voor de ks onverwacht al blijven ivm een hogere bloeddruk. Dat vond ik wel moeilijk. De mensen op de OK waren erg lief en alles werd goed uitgelegd. De ruggeprik vond ik persoonlijk minder prettig, maar goed, als je die krijgt, ben je nog maar een korte tijd verwijderd dat je je kleintje zal gaan zien. Tenminste zo dacht ik bij alles. Het moment dat mijn kleintje boven het scherm gehouden werd was zo mooi en zo bijzonder.
    Dus probeer je te ontspannen en denk maar over 2 dagen heb ik mijn kleintje in de armen! Sterkte en het komt echt allemaal goed!
     
  11. Amaryllis

    Amaryllis Fanatiek lid

    24 aug 2008
    3.708
    3
    38
    Sterkte meis, ook vandaag als je alvast naar het ziekenhuis moet!
     
  12. Vlinder24

    Vlinder24 Fanatiek lid

    24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Ik wil je heel veel sterkte wensen morgen! Maar geniet er ook lekker van! Ik begrijp dat je het niet fijn vind, maar als alles in werking is gezet, heb je binnen de korte tijd je kindje in je armen..
     
  13. anna123

    anna123 Fanatiek lid

    12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Hai Mendie!

    Tjeeeee wat spannend! Morgen heb je je dochter in je armen!
    Snap dat het spannend is die KS..Maar dat komt allemaal wel goed joh!
    Was wel benieuwd hoe het met je ging..en toen zag ik je topic!
    Nou, heel veel succes morgen en natuurlijk ook heel veel plezier!

    MORGEN BEN JE MAMA !:)

    x
     
  14. Jetje76

    Jetje76 Bekend lid

    15 feb 2009
    617
    0
    0
    He Mendie,

    Wat spannend! Ik weet niet of je nu al in het ziekenhuis bent maar bij mij (ook geplande keizersnee ivm stuitligging) was de dag ervoor bedoeld voor bloedafname, een echo en ctg en een gesprekje op de verpleegafdeling en met de anesthesist. Daarna mocht ik gewoon weer fijn naar huis.

    Het is mij 100% meegevallen!!

    Het infuus deed een klein beetje pijn, van de ruggenprik heb ik niets gevoeld en de katheter brachten ze in na de ruggenprik dus dat voelde ik niet.

    Iedereen legde steeds heel goed uit wat er ging gebeuren en mijn man mocht overal bij blijven. Het was een heel bijzonder moment toen ze onze zoon uit m'n buik haalde en ik hoorde hem meteen huilen. Nadat ze hem even hebben laten zien, is hij met mijn man naar de kinderarts gegaan. Een kwartiertje later heb ik hem nog op de OK vastgehouden.

    Ook het herstel is me meegevallen hoewel de eerste 2 dagen wel heftig zijn. Maarrrrr niets wat niet met een morfinespuit en paracetamol verholpen kan worden ;). Ik heb 3 nachten in het ziekenhuis gelegen en me daar lekker laten vertroetelen. Iedereen was hartstikke lief en m'n zoontje lag gezellig naast me.

    Morgen ben je mama! Zet em op!
     
  15. mendie

    mendie Fanatiek lid

    14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    Bedankt voor jullie reacties meiden! Vandaag dus in het zh geweest. Was idd voor bloed prikken, prikje tegen trombose,ctg,echo,klysma en een gesprek. Viel me allemaal erg mee en ik mocht gewoon weer naar huis. Morgen om half 8 weer terug zijn en ik ben om half 10 aan de beurt. De katheter word bij mij ook na de ruggenprik gezet dus daar zie ik niet zo tegenop, maar t infuus en de ruggenprik vind ik nog steeds doodeng hoor! Denk dat t weinig slapen word voor mij vannacht. Zenuwen gieren echt door me lijf! Ook ben ik ineens bang dat t misschien niet goed gaat met me kindje ofzo. Spaansbenauwd maakt die gedachte me!
     
  16. SuLa

    SuLa Fanatiek lid

    14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Infuus: voel je even, maar daarna echt niet meer.
    Ruggeprik: doet ABSOLUUT geen pijn. Het is een prikje alsof je bleod laat prikken en daarna voelt het alsof er een zware vloeistof door je rug zakt. Klinkt naar, is het echt niet.
    Katheter: voel je niets van!

    Meid, echt, het gaat allemaal meevallen! Ik zag ook erg op tegen al dat gefrot aan mijn lijf. Had nog nooit in een ziekenhuis gelegen en ik zag het ook niet zitten. De ingreep zelf viel me reuze mee.
    Ik heb enkele uurtjes behoorlijk wat napijn gehad maar dat kwam omdat mijn baarmoeder extreem reageerde op het middels dat ze je toedienen om je baarmoeder te laten samentrekken. Na twee morfine-injecties was ik weer boven water.

    Waar ik wel veel last van had was 1 dag na de keizersnee de lucht in mijn darmen. Maar dit houden ze ook goed in de gaten. Hier heeft trouwens iedereen last van en die lucht komt er vanzelf weer uit, hihi.

    Heeeeeeeeeel veel succes!!!!!
     
  17. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    hey meis

    Ik wou je ook even succes wensen maar vooral heel veel plezier. Ik kan me voorstellen dat je nerveus bent maar weet dat je morgen je dochter in de armen hebt. En 18 augustus is toch een hele mooi datum om geboren te worden :D

    Dikke knuffel vanuit hier.

    Liefs
     
  18. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Ik heb ook een keizersnee gehad omdat 1 van mijn jongens in stuit lag en net als jou was ik vreselijk bang. Het is allemaal onbekend en je weet gewoon niet wat er gaat gebeuren.

    Fijn dat je de katheter na de ruggenprik krijgt, dan voel je dat in ieder geval niet. Alhoewel dat ook best mee valt. Ik zag ook enorm op tegen de ruggenprik, heb zowiezo veel angst voor naalden. Heb dit van te voren aangegeven en ze hebben alles heel rustig gedaan. Eerst een prikje voor de verdoving en die heb ik vrijwel niet gevoeld en daarna de prik zelf, en eerlijk waar die heb ik ook niet gevoeld. De 1e dagen na de keizersnee vond ik wel pittig maar na 3 dagen ging het lopen steeds beter.

    Het komt allemaal goed. Hoe moeilijk het ook is, geef je er aan over. Het moet toch gebeuren.

    Heel veel succes en geniet morgen van je kleine meisje!
     
  19. dolfijn1982

    dolfijn1982 VIP lid

    1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Heel veel succes morgen en ik hoop dat alles voorspoedig mag gaan.. Zowel voor jou als voor je kleine meid!
    Probeer ook te genieten van dit bijzondere moment!! xx
     
  20. Berretje27

    Berretje27 Fanatiek lid

    30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    mendie,

    heel veel succes morgen en niet bang zijn!
    ik kan er niet over meepraten, maar heb wel al 2 curretages ondergaan...ik ben panisch!! lees ECHT PANISCH voor het ziekenhuis...ik val al bijna flauw als ik er naar toe moet rijden,...
    en ondanks het emotionele vlak van de curretages is het mij meegevallen,....
    het infuus valt echt super mee...je voelt een prikje, maar dat is alles,....en geloof mij, dat zeg ik die echt alles eng vind...!
    ze hadden zelfs verkeerd geprikt en ook dat was niet pijnlijk, echt niet....
    ruggeprik kan ik niet over meepraten, maar idd je rug goed bol houden en ontspan jezelf, dat is echt het beste, ook voor het infuus...

    meis het komt allemaal goed, morgen heb jij een heerlijke kleine meid in je armen....!

    dikke knuf en ik zal aan je denken morgen!!

    kuskus
     

Deel Deze Pagina