AAAAAAHHHHHH verhuizen!!!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door jessi, 14 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

    jessi Fanatiek lid

    15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hoi dames,

    Eindelijk is het zo ver de opslag is geregeld de school is geregeld we gaan eindelijk terug naar onze roots.
    Vind het super eng om tijdelijk bij mijn ouders in te gaan, maar ook gezellig dat ik weer dicht bij iedereen ben waar ik om geef. Het is eigenlijk allemaal heel snel gegaan. Nu begint het in pakken en ik heb de kamer van mijn jongste gisteren al gedaan man man wat een werk zie nu al door de bomen het bos niet meer..... Ik weet nu al dat verhuizen niet mijn ding gaat zijn. Ik ben daar namelijk veelte chaotisch voor. Nu probeer ik het per kamer aan te pakken. Maar man wat een troep verzamel je in 10 jaar tijd!! Hebben jullie nog tips om het pakken makkelijker te maken?
     
  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Haha succes! Ik vond het best tegen vallen indd hoeveel troep een mens heeft Haha. Hadden een bus ter beschikking en namen elke keer met de auto spullen mee.. al met al zijn we 4x op en neer geweest met de bus en elke dag dus nog dozen mee in de auto.

    Tip is gewoon de locatie van de doos erop zetten zodat je weet wat waar heen moet. En zoveel mogelijk al weg gooien.
     
  3. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Eerst ook een plek maken waar je alles neerlegt qua spullen die je niet mee wilt nemen naar het nieuwe huis? Dan kun je meteen ook schoon schip maken ipv alle troep meenemen naar het nieuwe huis. En dan even plannen dat je met al die spullen richting de Kringloop gaat.
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zou nu gelijk sorteren wat je niet mee wilt nemen. Gelijk apart, verkopen, weggeven of naar de kringloop brengen.

    Plus op de doos of een nummer (en dan op een apart papier wat erin zit) of erop wat erin zit. En waar het heen moet.

    Verder eerst niet relevante dingen inpakken, die dus achteraan wegzetten en zo steeds meer de relevante dingen behouden nu. Dan kun je die ook als eerste weer uitpakken.

    Succes, en toch ook een beetje sterkte! ;)
     
  5. GailH90

    GailH90 Actief lid

    4 mei 2015
    395
    67
    28
    Succes! Ik ben net klaar met inpakken. Deze week gaan we over.

    Ik heb alles uitgezocht voor het de doos in ging. Met elk dingetje dacht ik ga ik dit in het nieuwe huis nog neerzetten of heb ik het nog nodig? Zo niet, ging het op de stapel die naar de stort ging.

    En ik heb op elke doos gezet waar het heen moet en wat er precies in zit.
     
  6. jessi

    jessi Fanatiek lid

    15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Dit heb ik dus ook gedaan met de spullen van Zoë maar nu was mijn man boos omdat ik een uitpuilende kist met speelgoed weg doe!
     
  7. GailH90

    GailH90 Actief lid

    4 mei 2015
    395
    67
    28
    Ik heb tegen mn man gezegd dat als hij ergens commentaar op heeft hij het allemaal zelf maar mag gaan doen. Daarna heb ik niets meer gehoord (A)
     
    Champetter, Bubblez, Zonnestralen en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Ik vond verhuizen heerlijk. Avond aan avond heb ik spullen uit zitten zoeken. Ik heb volgens mij de helft van onze inboedel weggedaan. Er Is vrij weinig meeverhuisd en We missen het echt niet. Er gaat zelfs elke week nog wel het eea weg aan kleding, prulletjes, speelgoed etc.
    Gewoon kast voor kast beginnen. Ik ben vrij geordend dus ik zette op de doos waar het naartoe moest en een nummer en op de computer hield ik dan bij wat er in die doos zat...Zo kon ik het nog makkelijk terugvinden als het nodig was.
    Ik zou zo weer verhuizen, vond het echt een soort van leuk...!
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  9. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Hier ook inderdaad eerst per kamer alles uitgezocht wat weg kon, kringloop/stort/verkoop. Daarna pas alles echt gaan inpakken en duidelijk op de dozen gezet wat erin zat en voor welke kamer. Het verhuizen zelf was daardoor binnen een halve dag gepiept. We hadden via Werkspot een stel mannen ingehuurd die alles voor 400 euro hebben gedaan voor ons. Heerlijk, zou het zo weer doen!
     
  10. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Heerlijk toch!! Lekker ruimen, alles goed uitzoeken en noteren op de dozen!!
    Ik moest plaatsmaken op de zolder achter het schot, ik heb 4 verhuisdozen leeggemaakt waarin spullen zaten van 7 jaar geleden... Sommige dingen bewaard (fotoboeken en diploma's etc, zelfs ons trouwboekje weer gevonden!!) en de rest hup weg!! Had ik dat 7 jaar eerder maar gedaan.

    Verhuizen is echt een kwestie van opruimen, weggooien en daarna pas inpakken!
     
  11. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Veel succes met de verhuizing! Inpakken vind ik echt vreselijk, kan er nu al tegenop zien dat we over een paar jaar waarschijnlijk weer gaan verhuizen. :roflmao:

    Ik schreef op de dozen uit welke kamer het kwam en de belangrijkste dingen hield ik apart in een grote tas zodat ik daar altijd bij kon, verder had ik niet echt een systeem. :$
     
  12. jessi

    jessi Fanatiek lid

    15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Aangezien er veel naar de opslag gaat zet ik op elke doos wat erin zit en waar het heen moet.
    Verder zoek ik alles uit wat weg moet en wat bewaard word stop ik gelijk in een doos. Verder doe ik de kleine dingen gelijk beneden in de stort koker en de grote dingen gaan naar de vuilstort. Als ik het zo lees doe ik het best georganiseerd ik ben gewoon geschrokken van alle spullen die we hebben verzameld.
     
  13. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Alles wat je weg wil geven gelijk doen, ook met weggooien, meteen in de container, anders ga je twijfelen haha. Volgens mij ben je goed bezig, kamer voor kamer. Evt. een lijstje maken met wanneer je wat gaat doen, dat werkt bij mij goed, anders ben ik op tig plaatsen tegelijk bezig.
     
  14. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Idd nu weggooien wat je niet meer wil. Serieus kijken of je het de laatste tijd nog gebruikt heb.
    Goed op de dozen zetten wat er in zit.
    Belangrijke papieren apart houden
    Verder deed ik eigenlijk maar wat :p

    Ik weet er alles van, ben 4 x verhuisd in 6.5 jaar.
     
  15. DoubleD

    DoubleD Bekend lid

    12 okt 2013
    578
    19
    18
    Heel veel naar de kringloop gebracht, maar dan ook echt heel veel. Stort was ook onze vaste plek. Goed nadenken heb ik dit nodig, heb ik dit de laatste tijd gebruikt. Zo nee, wegwezen ermee en eerlijk; opgeruimd huis opgeruimd hoofd!
     
  16. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ben op zolder begonnen. Ver voordat we gingen verhuizen. We wisten nog niet eens waar we naar toe gingen verhuizen toen ik begon. Of dat we eerst ook een opslag moesten gaan gebruiken. Ik ben begonnen met boeken in te pakken, kampeerspullen etc. Alles in dozen, met de bestemming erop. Dus bijv. Garage of zolder plus de inhoud er op geschreven. Ik schreef het op verschillende kanten vd doos omdat ik het irritant vind als je een doos pakt of ziet staan eerst op zoek moet gaan naar de tekst.
    En op de kampeerspullem heb ik ook nog 'niet naar opslag' gezet omdat ik wel wilde kunnen kamperen indien we de zomer nog in een tijdelijke woning zouden zitten. Bleek gelukkig niet nodig te zijn, maar ik vond het wel handig bedacht :p
     
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.967
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik zou alleen verkopen waar je echt nog een goede prijs voor kunt krijgen. Aangezien alles al geregeld is en je het druk krijgt is het t geld niet waard om voor elk klein ding een advertentie aan te maken, te hopen op animo en dat als er een afspraak is de persoon echt komt opdagen.

    Wel lekker hoor alles grondig ordenen nu het echt moet. Ik snap dat je er tegenop kunt zien. Maar vooral als je al chaotisch bent is het resultaat deste fijner :)

    En zit ook even achter de broek van jouw man aan dat hij zijn spullen goed onderzoekt en inpakt.
     
  18. Tal1987

    Tal1987 Actief lid

    18 jul 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Ik leef met je mee..hier starten we maandag met alles te verhuizen naar het nieuwe huis. We leven nu tussen de dozen, vind nergens nog iets terug als ik iets nodig heb. Dus ik zal blij zijn wanneer het maandag is.

    Nog wat tips:
    - inderdaad kamer per kamer doen
    - de dozen inpakken per 'nieuwe bestemming'. Bv. Ik heb dozen à la: bureau, kast rechts
    - schrijf ook op je dozen wat er in zit: bv. Knutselmateriaal
    - bouten en moeren van meubels in plastieke zakjes doen en een briefje er bij van welke kast ze zijn
    - en gooi veeeeel weg. Alles wat je al een jaar niet meer hebt vastgepakt: weg er mee of naar de kringloop. Ik heb er echt gebruik van gemaakt om echt eens grote schoonmaak te doen..want je verzameld inderdaad een hoop rommel op een paar jaar tijd!

    Super spannend alleszins, veel succes voor jullie.
     

Deel Deze Pagina