aaarrrrgggg babykamer in elkaar zetten...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door marr, 5 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marr

    marr Actief lid

    19 mrt 2008
    184
    0
    0
    ben ik nu een zeur of hebben er meer mensen moeite met het inelkaar zetten van de babykamer?
    vandaag is ie geleverd, een en al bouwpakket :( , wel met beschrijving, maar goed :rolleyes:
    tasjes VOL met schroefjes en boutjes e.d.
    ik heb meer toegekeken dan geholpen hoor, maar had toch verwacht deze kamer in 1 dag klaar te hebben, niet dus :cry: ...

    eerlijk gezegd dacht ik dat er wel iets kant en klaar geleverd zou worden...helemaal niets dus...is dit normaal? of wordt iedere babykamer als bouwpakket geleverd?

    groetjes
     
  2. PriscillaC

    30 aug 2008
    22
    0
    0
    Hier waren het ook allemaal bouwpakketten!
    Troost je, als je er een ledikant bij hebt, die zat bij ons tenminste zo in elkaar, dat waren 5 onderdelen ofzo, vastschroeven en klaar was kees...
    Verder zat er bij elk pakket een mega zak met allerlei schroefjes en dingetjes en daarvan misten er ook nog een aantal dingen die echt noodzakelijk waren voor het in elkaar zetten, dus dat moesten we dan OF gaan zoeken Of gaan kopen en daar word je dus echt niet vrolijk van :(
    Maaar... als dan eenmaal alles staat kun je wel iedere dag even zwijmelen en dat maakt een hoop goed :D
    Hier duurde het 3 dagen voor alles stond, we hebben per dag 1 ding in elkaar gezet, we waren uren met de kast en commode bezig namelijk :confused:
    Veel succes met verder knutselen!
     
  3. marr

    marr Actief lid

    19 mrt 2008
    184
    0
    0
    oh nou het ledikant hebben we voor het laatst bewaard, hebben wij even geluk morgen hihi... ;)

    de commode en de kast, pffff best pittig om te doen hoor!
    tot nu toe kloppen alle schroefjes enzo, gelukkig maar....

    en ja, natuurlijk kan ik er strax alleen nog maar van gaan genieten, hij wordt ook echt mooi,maar wat een werk!

    bedankt! we gaan morgen weer vrolijk verder..
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Normaal zetten we zelf wel het e.e.a. in elkaar, maar daar hadden we bij de babykamer geen zin in, dus wat extra betaald om het in elkaar te laten zetten door Babypark. Was een goede beslissing, want er kwam een klein scheurtje in de lak aan de zijkant van de kast (wat ik nu niet eens meer terug kan vinden, zo klein) en daardoor kregen we een cadeaubon t.w.v. 100 Euro.
    Overigens blijkt uit een onderzoek door Ikea dat vrouwen beter bouwpakketten in elkaar kunnen zetten dan mannen ;) , succes!
     
  5. Boterkoek

    Boterkoek Bekend lid

    19 apr 2006
    818
    0
    16
    Jeetje wat een gedoe. Gelukkig hebben wij de onze tweedehands gekocht, zat dus al in elkaar. Maar volgens mij is dat ook nooit een bouwpakket geweest, ik zie nergens schroeven ofzo, dat lijkt wel verlijmd ofzo.

    Gewoon rustig aan in elkaar zetten, met haasten word het alleen maar slordig en dat is ook zonde!
     
  6. Joycie02

    Joycie02 Bekend lid

    12 apr 2007
    635
    0
    16
    Wij hebben de babykamer bij Babydump gekocht en hem voor maar E 55 laten monteren. Geloof het of niet, maar die mannen hadden hem binnen een uur (!) helemaal staan. Wij hebben ook nog even getwijfeld of we het zelf zouden doen, maar waren nu erg blij dat we dat niet hadden gedaan. Om acht uur stonden ze voor de deur, om kwart over negen was ik al aan het inrichten :D :D
     
  7. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Bij ons was het ook een bouwpakket alleen was wel alles goed genummerd en belettert. De schoefjes enzo.
     
  8. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben het ook laten in elkaar zetten.
    Is maar goed ook, ze waren erf 3 uren mee bezig. En dat met 2 man sterk die het elke dag doen.
    Wie weet hoelang wij bezig waren geweest
     
  9. Guppiebe

    Guppiebe Actief lid

    10 nov 2008
    119
    0
    16
    Bij ons ook een bouwpakket. Heeft 2 dagen geduurd. Ik heb een babykamer welke tot tienerjaren gebruikt zou kunnen worden. Dus grote 3 deurs kast (half leeg nu maar ja) Commode met luiertablet. Die je er ook weer vanaf kan halen dan heb je dus een ladekast! Soort van boekenkastje met een aantal open vakjes en 2 lades (kleintjes hoor) en het ledikantje... Ik heb zelf niet mee kunnen helpen maar beide opa's en papa in spee hebben de boel in elkaar gezet... Nu moet ik nog wat dingetjes zoals gordijnen enzo, maar weet niet goed wat ik daarmee wil!
     
  10. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hier ook allemaal bouwpakketten, van de babydump. Maar ik vind het juist leuk om dat in elkaar te zetten :). En mijn vriend niet, dus hier heb ik 't gedaan. Maar zoveel werk is dat toch niet? Ik denk dat ik er een middagje mee bezig ben geweest, misschien niet eens.
     
  11. Angelie

    Angelie Bekend lid

    21 okt 2008
    607
    0
    0
    Hier ook bouwpakketten. Zondag komen mijn schoonzus en zwager om te helpen het in elkaar te zetten. Spannend hoor...
     
  12. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zet altijd zonde tekening zo in elkaar (vast een gave ofzo) ik ben heel handig met die dingen, MAAR ik begin eerder want nu zou ik daar al echt geen zin meer in hebben en ben ook warriger in de laatste paar weken dus moet ik dat soort dingen niet doen..

    Ik ben altijd zo trots als ik weer wat in elkaar heb gezet en niemand nodig heb gehad LANGE LEVE GIRLPOWER!
     
  13. tinke

    tinke Actief lid

    25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Onze babykamer komt maandag aan en dan mag ik hem van mijn vriend niet eens in elkaar zetten (maar goed ook waarschijnlijk..)
    Dat zal hij 's avonds dan gaan doen als hij er nog zin in heeft. Haha, maar als ik die verhalen hier zo lees, wens ik hem nog veel succes.
    Maar goed, als hij dan evt. chagrijnig wordt, omdat het niet lukt dan kan ik hem vast wel kalmeren.
     
  14. Angelie

    Angelie Bekend lid

    21 okt 2008
    607
    0
    0
    Normaal gesproken ben ik hier degene die alles in elkaar zet. Ik vind het meestal heel simpel om te doen en mijn man kan er echt niks van...

    Maar op het moment moet ik dus rust nemen en dat betekent dus dat ik van man en familie niks meer mag doen, dus ook bij meubeltjes uit de buurt blijven... :(

    Ik ben benieuwd hoe ver ze komen zondag...
     
  15. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    lijkt me echt vreselijk afhankrlijk zijn van andere mensen hierbij (zoiezo lijkt het me vreselijk om nu pas aan je kamer te moeten beginnen, pffff ik zit al 10 weken zwitsal te snuiven elke avond en lekker wegdromen in het kamertje) scheelt echt zo'n hoop stress en bezorgt zoveel plezier om het gewoon netjes optijd op te hebben..

    ALs je niet in een verhuizing zit of verbouwing ofzo wat zijn dan de redenen om zo laat pas te beginnen? dat vraag ik me altijd af..
     
  16. marr

    marr Actief lid

    19 mrt 2008
    184
    0
    0
    imd
    afhankelijk te zijn van mensen? heb jij het alleen gedaan dan?
    en tuurlijk had ik het al veel eerder af willen hebben, maar soms heb je geen keus! ik ga zelfs nog verhuizen...

    verder is hij nu helemaal af hoor, en idd als je het resultaat ziet! dan ben je het allemaal weer vergeten.
     
  17. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb mijn man even een avondje laten schilderen en de rest zelf gedaan, de vorige keer ook (toen waren we met 12 weken al helemaal klaar) nu pas met 20 weken omdat ik een vruchtwaterpunctie moest ondergaan en ik vruchtwater was verloren en ik moest blijven liggen (en dus even niets kon)

    Ik KAN trouwens makkelijk zelf even schilderen maar mijn man kon niet wachten om heel de kamer knalroze te maken (had ie op zitten wachten dus vond ik leuk voor hem om te laten doen)

    Maar ja ik doe graag dingen gewoon zelf en optijd ik snap als je gaat verhuizen/verbouwen dat het niet lukt dus ik vroeg ook waarom zou je anders wachten? (als je niet zo';n reden had)
     
  18. Angelie

    Angelie Bekend lid

    21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik voel het eerlijk gezegd wel een beetje als afhankelijk zijn van andere mensen en inderdaad had ik het kamertje al eerder af willen hebben.

    Maar ik moet rust nemen ivm de groei van ons spruitje en mag van mijn man en zijn familie echt werkelijk geen vinger meer uitsteken. Wat aan de ene kant heel erg lief is, maar ook erg irritant voor iemand als ik die altijd alles ff snel zelf wil doen.

    Daarnaast moesten we eerst de kamer van mijn zoontje op zolder maken. De zolder verbouwen tot aparte kamers, stucen, schilderen e.d.
    Mijn man maakt lange dagen, staat iedere ochtend om 4.15 uur op en om dan van hem te verwachten dat hij dat in een paar dagen af heeft..nee, zo zit ik ook weer niet in elkaar. Ik wil ook dat hij straks een beetje puf over heeft om van de kleine te genieten.

    De zolderkamer is sinds vorig weekend in gebruik, mijn schoonzusje heeft deze week geschilderd en zondag wordt dus het kamertje in elkaar gezet.
     
  19. Boterkoek

    Boterkoek Bekend lid

    19 apr 2006
    818
    0
    16
    Komt vast in orde hoor, je bent pas 30 weken zwanger! Als je kindje eerder geboren word, wat dan nog, het zal heus niks merken van een on af kamertje hoor. Zolang hij/zij maar kleertjes aan heeft, liefde krijgt en iets om in te slapen heeft! Verschonen kan prima ook op bed de eerste tijd.
     
  20. Angelie

    Angelie Bekend lid

    21 okt 2008
    607
    0
    0
    Nee, Sinnamon dat is ook wel zo.

    Mijn 2e is te vroeg geboren en moest nog een aantal weken in het ziekenhuis blijven. En als spruitje nu geboren wordt, zal dat ook wel weer zo zijn. Hoewel ik er niet van uit ga dat dat weer gaat gebeuren, al weet je het nooit zeker natuurlijk...

    Het geeft alleen een rustiger gevoel als het af is.
     

Deel Deze Pagina