Aambeien, wat te doen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Crankyberry, 8 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crankyberry

    13 feb 2019
    62
    25
    8
    Vrouw
    afgelopen zondag heb ik een aardig zware bevalling gehad doordat de baby groot is en klem kwam te zitten.
    door al het persen heb ik gigantische aambeien gekregen waar ik erg veel last van heb.
    We liggen nog in het ziekenhuis waar de hechtingen goed in de gaten worden gehouden en de blaas, maar daar heb ik weinig last van. Wanneer ik over mn aambeien praat krijg ik daar niet veel reactie op of hulp bij, terwijl dat is wat zo'n verschrikkelijke pijn doet.
    ik smeer er Theranal op en gebruik een neusspray erop maar dat lijkt niet veel te doen, van het ziekenhuis krijg ik paracetamol.
    Zou de huisarts bij zoiets kunnen helpen? heeft iemand ervaring? Ik maak me serieuze zorgen over hoe ik het straks thuis allemaal doen moet
     
  2. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Curanol zalf en tabletten. Hier ruim 4 weken geleden bevallen en er zit nog iets maar echt het word beter en heeeeel veel kleiner. Had geen last van mn hechtingen maar van mn aambeien.
    Ik dacht na mn bevalling dat het nooit meer goed zou komen. Ook begonnen met neusspray maar hielp niet veel. De zalf wel 3x per dag en de tabletten 2x per dag.
    Na een poosje als je weer wat geheeld bent kan je ze vooral na ontlasting en of onder de douche iets terugduwen. Hielp hier een beetje. Probeer dat nu maar niet nog.


    Gefeliciteerd btw!!
     
    JongetjeM vindt dit leuk.
  3. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Oja na 2 weken belde ik de huisarts. Had daarna een belafspraak omdat ik dacht het komt nooit meer goed. Ha zei ook relax het is nog maar 2 weken geleden geef het tijd. En ze heeft gelijk na 4 weken maak ik mij er niet meer druk om want is 10x minder nu.
     
  4. Crankyberry

    13 feb 2019
    62
    25
    8
    Vrouw
    zo voel ik me dus ook, zo gehandicapt door aambeien. vandaag ben ik thuis gekomen, bedankt voor de tip. ik laat gelijk iemand curanol halen
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  5. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Aambeien zijn echt RETE ( :D ) vervelend, maar op zich niet iets schadelijks of gevaarlijks ofzo. Waarschijnlijk hoor je er daarom ook niet zoveel over.
    Het is één van die dingen die er helaas bij kunnen horen en vooral ontzettend pijnlijk en vervelend zijn. Sterkte, maar maak je maar niet teveel zorgen. Het gaat vanzelf weer voorbij.
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Als poepen moeilijk gaat, vraag om een klysma. Hoe dunner, hoe 'fijner'.

    Aambeien komen vaak voor na een bevalling en t komt ook wel weer goed. Donut/ring/aambeien kussen om op te zitten kan ook helpen straks thuis
     
  7. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113

    Je kan ook aan de ha vragen voor macrogol zakjes. Dit zijn zakjes die je oplost in water opdrinkt en het maakt je ontlasting zachter. Zelf heb ik er maar 1 op maar als je snel verstopt zit is dit een idee.

    Geloof mij het word echt beter. Geloof dat ik de aambeien het ergste vond van mijn bevalling en erna.
     
  8. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Even je vriend langs de Kruidvat of andere drogist sturen voor laxantia, dan gaat iig het poepen makkelijker. Of inderdaad gewoon je huisarts bellen. Dat het erbij hoort, betekent niet dat het niet heeeeel vervelend is of dat er geen hulpmiddelen/medicatie voor is.
     
  9. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Sowieso Curanol, liefst de zalf én tabletten gebruiken voor herstel.

    Maar voor de eerste dagen als je echt heel veel pijn hebt, kan de huisarts je ook een zalf met lidocaine voorschrijven. Dat verdoofd de pijn, daardoor beweeg je makkelijker en daardoor heb je weer minder last van verstopping.

    Oh en zo'n donut/luchtring om op te zitten is eigenlijk niet zo goed. Daardoor komt er juist meer druk op je aambeien te staan en duurt het langer voor ze weggaan. Beter op een stevige ondergrond gaan zitten zodat het wat tegendruk geeft. Niet te lang zitten, veel afwisselen met liggen. Bijvoorbeeld ook liggend voeden.
    Sterkte!
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  10. Crankyberry

    13 feb 2019
    62
    25
    8
    Vrouw
    Ik heb dezalf en tabletten gehaald. Gelukkig heb ik even doorgezet op het toilet en is de verstopping weg. Dat scheelt al zoveel pijn. Bedankt voor alle tips
     
    Muisje2016 en esklessebes vinden dit leuk.
  11. roever

    roever Niet meer actief

    Curanol deed hier niets...
    Toen zalfje van huisarts gekregen, binnen 2 dagen super minder geworden! Zal ik ff op moeten zoeken welke t ook alweer was..
     
  12. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
  13. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Dit inderdaad.
     
  14. tinnecat

    tinnecat Lid

    7 mrt 2017
    63
    32
    18
    Ik zie dat niemand hier het scleroseren van de aambeien vermeldt?
     
  15. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113

    Dat doen ze toch niet gelijk na een bevalling? Haha ik zou er niet aan moeten denken. Uiteindelijk zijn ze verdwenen na een aantal weken.

    Zag het al voor mij om eraan geholpen te moeten worden denk dat ik nog liever een keer de bevalling zou over doen.
     
  16. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Rond de bevalling tijd reageerde hij bij mij op aambeien zalf van de trekpleister maar nu juist in een periode dat ik voel me gevoel te makkelijk naar het toilet kan zit er al 2 weken weer 1 die niet groter maar ook niet kleiner wordt, deze reageert gewoon nergens op.

    Heb er weinig last van fiets seizoen is wel voorbij maar mooi is anders
     

Deel Deze Pagina