aambeien

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jinx, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jinx

    jinx Actief lid

    26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    .
    Hoi meiden

    Van mn vorige zwangerschap heb ik aambeien over gehouden :(
    Nu ben ik weer zwanger en heb er nu al weer last van.
    Wie hebben dit nog meer en wat gebruiken jullie ervoor.
    Heb vernomen dat je niet zomaar iets kan gbruiken tijdens de zwangerschap

    gr linda
     
  2. jantje09

    jantje09 Actief lid

    19 jul 2008
    104
    0
    0
    Ik had er een paar jaar geleden last van, nu begint het ook weer. Ik heb de huisarts gebeld maar de zalf die ik toen had mag ik nu door de zwangerschap niet gebruiken, hij schreef Sperti voor. Die is gewoon te koop bij de apotheek. Ik zelf heb een huismerk van de apotheek gehaald en dat werkt.
     
  3. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Sperti werkt alleen verkoelend, dat helpt niet echt. Mijn huisarts zei dat ze niet snapte waarom dat uberhaupt verkocht werd...
    Ik ben naar de huisarts geweest en heb een middel met lidocaine gekregen, wat je overigens ook gewoon bij de drogisterij kunt halen zelf. Lidocaine werkt echt pijnstillend. Mag je overigens alleen gebruiken als de aambeien niet bloeden!
    Daarnaast is het wel belangrijk om naast pijnstilling ook iets te doen aan de oorzaken van de aambeien, dus goed letten op je voeding: voldoende vezels (groente, fruit, volkoren producten), geen suiker(houdende voeding), voldoende beweging en voldoende drinken.
    Omdat dat alles bij mij nog steeds niet hielp, heb ik ook laxeermiddelen van de huisarts gekregen: die moet je niet op eigen houtje gaan kopen overigens, want dat kan wel echt kwaad.
    Overigens heeft de huisarts bij mij ook wat aambeien doorgesneden: daar zaten al stolsels in en dan wordt slinken en terugtrekken erg lastig. Ze heeft ze dus opengesneden, zodat de stolsels eruit konden. Niet erg fijn, erg pijnlijk, maar OK...
    M'n aambeien zitten er nu nog steeds wel (en nu ik overtijd loop, worden ze ook weer groter), maar de pijn verdween wel met dit alles...
     
  4. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb ze ook gebruikte altijd zalf

    maar heb een tip gekregen op cursus dat je otrivin(neusspray) op een doekje moet doen en dat er tegen aan houden zou erg goed helpen heb het zelf alleen nog niet uitgetest :oops: :) klinkt heel dom maar ze zeggen dat het helpt
     
  5. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ben ik ook benieuwd naar

    maar ik heb 1 grote uitwendige aambei... die hangt er ook echt uit zeg maar :oops:
    en bij elke keer poepen komt er ook echt bloed mee en fijn is het niet...

    heba lles geprobeert zalf, zetpillen en normale tabletten moet nu inderdaad weer ff aan de verloskundige of huisarts vragen

    maar hier tips zijn ook fijn altijd
    dus ik lees even mee :)
     
  6. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    natassie probeer dan eens de otrivin(is dus neusspray) op een doekje doen en er tegen aan houden wrijven zeg maar zoals ik hierboven zij ik heb het zelf nog niet getest maar meiden bij de cursus wel en die waren erg blij dat het hielp
     
  7. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    maar doet dat dan geen pijn :oops: aangezien die open is? of vraag ik nou iets doms ;)
     
  8. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hemocin anaalzalf. Kost wat maar dan heb je ook wat € 10,00 bij de reformwinkel.

    Bij mij waren ze binnen een paar dagen weg!
     
  9. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ze zeggen dat dat ook geen pijn doet
    anders proberen doet dat het wel gelijk koud washandje er tegewn aan houden
    en nee hoor is geen domme vraag
     
  10. Sophie

    Sophie Fanatiek lid

    28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb er vorige zwangerschap en met name na bevalling heel erg veel last van gehad en nu tijdens zwangerschap een beetje. Maar zal vast na bevalling erger zijn. Wat heel goed hielp is Curanol. Volgens mij schrijft niet iedere huisarts dit (de tabletjes) voor, mijn verloskundige in elk geval wel. Zalf is geloof ik zonder recept verkrijgbaar. Er is ook een site curanol.nl

    x Sophie
     
  11. jinx

    jinx Actief lid

    26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    Hoi meiden

    Ik ben vanmiddag even naar de apotheek geweest en heb ook hemoclin meegekregen.
    Ben benieuwd,was 18 euro!

    Nu maar afwachten....

    gr linda
     
  12. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    18 euries? Pffff ! Nou als het maar helpt ... sterkte er mee.

    Toys
     
  13. meisje1984

    meisje1984 Niet meer actief

    ik heb ze ook, maar inwendig.
    dus ik bloed bij een grote boodschap en soms als ik plas (komt dan ook bij mn anus :oops: vandaan)
    ik heb het vorige week aan mn verloskundige gevraagd en die zei zolang ik er geen pijn aan heb hoef ik er niks mee te doen.
     

Deel Deze Pagina