Aankleedkussen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Moaatje, 16 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Wat voor aankleedkussen hebben jullie? Heb er bij diverse babywinkels mee in mijn handen gestaan, maar het lijkt zo'n lullig slap plastic dingetje. En hoeveel heb je er nodig? Toch alleen een voor de commode? Of ook nog apart voor de badkamer? Je kan toch met de beeb naar de commode lopen?

En zit er nog verschil in welke je daar dan zou gebruiken en welke je permanent op de commode laat liggen? En hoeveel hoezen hebje nodig voor zo'n ding?
    Ben geloof ik een beetje warrig :(

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb er gewoon 1 van de Hema. We hebben er trouwens nog 1, die hebben we zo ongeveer de eerste 10 weken gebruikt, voor beneden. Wij hebben geloof ik 5 hoezen, maar we gebruiken die ook als hoeslaken voor het matras in de wieg.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Haha ja ach, we weten dat zwangere vrouwen af en toe warrig kunnen zijn dus geeft niks. Volgens mij zijn alle aankleedkussens hetzelfde. Alleen sommige zijn extra lang (de XL versie).

Je hebt er genoeg aan 1 hoor, voor op de commode, al had ik er 2. Ik had er een van een collega gekregen en 1 kregen we gratis bij het badje. Dus ik had er een op de commode en een op de eettafel omdat ik het eigenlijk wel erg handig vond dat ik niet steeds naar boven hoefde ;)

Qua hoezen heb ik er 4, deze pasten namelijk ook om het matras van het wiegje dus gebruikte ik ook als hoeslaken!

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    hahaha precies hetzelfde als Snoopy dus :D

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha, inderdaad! Hier ook het aankleedkussen beneden op de eettafel!

6. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik heb er eentje van de Hema gehaald. Ons beebje komt pas in augustus, dus kan je nog niet vertellen of het handig is om er eentje extra te hebben.

7. Ik heb altijd katoenen luiers op de aankleedkussens gebruikt. Elke dag een schone en zo hoef je niet zo veel hoezen te kopen.
    Ik heb nu 2 hoezen voor de 2e gekocht vanwege een andere kleur babykamer, maar ik ga er ook weer luiers op gebruiken zodat de hoezen niet elke dag de was in hoeven.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.868
    113
    Hier ook eentje van de Hema. Ik heb er ook twee. De eerste twee maanden had ik hem ook in onze slaapkamer, makkelijk 's nachts met verschonen. En nu neem ik hem mee naar babymassage.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    @Linda; ik gebruik ook gewoon hydrofiele luiers op het aankleedkussen maar vind het er zo "kaal" uitzien als er geen hoes onder zit. En hier gaan ze ook echt niet elke dag de was in ;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier gaan ze wel bijna elke dag de was in, aangezien Eva vaak plast 's ochtends als haar luier een tijdje uit is ;).

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben er 3, een voor idd op de keukentafel, en boven op ieder zijn/haar slaapkamertje 1. Volgens mij zijn ze idd overal wel ong hetzelfde, kwa dikte enzo. Maakt naar mijn idee niet zoveel waar je hem haalt. Allemaal zijn ze gewoon goed!

Van die hoezen om er omheen te doen heb ik er (schrik niet) een stuk of 10 geloof ik :oops: . (tja, het moet toch bij de kleur van de kamer passen he, dus eerst in de kleur van de babykamer (lime), en nu ieder in de kleur van hun eigenkamertje (lime/blauw/roze) ;) )

12. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Hier gewoon eentje, maar dan wel 1 van Knoef. Daar zitten van die balletjes in zodat je hem in de vorm van je kindje kneed als hij/zij er op ligt. Omdat onze zoon prematuur is en erg onrustig was op het aankleedkussen (de 'holling' was nogal groot voor hem) hebben we deze aangeschaft. Ideaal!

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb er 1 op zijn kamertje en 1 beneden. Wij hebben beneden de badkamer en dan ligt het wel zo lekker zacht als hij op een kussen kan liggen. Ik heb er 4 hoezen bij en daar heb ik meer dan genoeg aan. De wasmachine draait vaak genoeg.. :)

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik heb er een van de hema. heb er 3 hoezen bij en legde er in het begin ook katoeneluiers op. bij de volgende wil ik er een halen van kidz impuls is een korrel kussen deze heb ik gezien en geprobeerd bij de jongegezinnen beurs echt ideaal mijn zoontje lag er heerlijk op. ze zijn een beetje prijzig maar lijkt helemaal geweldig.

15. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    Hier 1 aankleedkussen van de prenatal en 3 hoezen.

16. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Dank jullie wel. Af en toe moet ik even leren ademhalen. Een (of meerdere) aankleedkussens is niet het belangrijkste. Ik kan best bevallen met "maar" 1 kussen en 1 hoes in huis.
    Baby zal tegen die tijd echt niet besluiten binnen te blijven wegens een tekort aan aankleedkussen. Maarja, dan schiet zo'n vraag me te binnen en dan is er stress :)

Ik denk dat ik een gewone ga halen. En dan om te beginnen met een hoes of 3. Een luier er op is inderdaad wel een goeie tip. scheelt denk ik wel in de was. De wieg is zo uitzonderlijk van vorm dat de hoes denk ik niet zal passen.
    Met balletjes er in klinkt wel mooi, maar zal inderdaad wel duurder zijn. Kan nu nog niet voorspellen of ik een onrustig kindje zal krijgen of niet.

Is het een idee om een kindje in de box te verschonen met katoenen luier er onder op het moment dat ik de trap niet op wil? Of werkt dat niet in de praktijk?

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja hoor, je kan je kindje in het begin ook in de box verschonen. Alleen als ze wat ouder worden is dat een ware uitdaging want voor je het weet trappen ze zo in de luier ;) dan vind ik het toch praktischer op het kussen.

18. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb 1 aankleed kussen.
    ik had er eerst 2 ,1 te leen gekregen voor beneden,maar nooit gebruikt,beneden verschoon ik haar gewoon op de bank of in de box.
    hoezen had ik eerst niet eens, legde er een hydrofile luier op,maar nu is ze erg beweegelijk en schoof de luier alle kanten op en heb ik hoezen gekocht, ik heb er 4.

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zou wel kunnen, maar als je dan een flinke spuitluier krijgt onder het verschonen zit je hele box en boxkleed ook vol -> nog meer was :p . Overigens vind ik de 'hoek' waarin je gebukt staat als je in de box verschoond niet fijn, toch te laag vind ik.

20. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    wij hebben er ook 2, een beneden een boven.
    gebruik hem beneden nu ook voor onder da babygym. Ligt lekker zacht als hij daaronder ligt te spelen en als hij dan spugt ofzo hoef ik geen heel kleed uit te wassen. Ook 4 hoezen.

Deel Deze Pagina