Aankomen in gewicht na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Zuri, 13 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hey dames even een iets andere vraag hier, maar weet niet zo goed waar die anders thuishoort...

    Ik heb begin april een miskraam gehad en een HG zwangerschap. Ik spuugde niet veel, maar at en dronk zeer weinig en absoluut niet gevarieerd. Ik was ietwat afgevallen in de zwangerschap maar niet heel veel.

    Nu was ik na de miskraam in 2 maanden tijd 10 kilo aangekomen. Ik schrok hier echt van toen ik dit eenmaal zag en ben toen op dieet gegaan. Nu al ruim 8 weken.

    Eerst hield ik mij zoveel mogelijk aan 1600kcal per dag, via MFP. Dit werkte niet echt dus toen koolhydraat arm eten, probeer max 80g per dag te eten. In het weekend lukt dat eigenlijk nooit, de 5 dagen door de weekse wel.

    Verder bootcamp ik 2x een uur per week.

    Ik ben nog steeds niks afgevallen... na 8 weken diëten nog hetzelfde gewicht...

    Eerst dacht ik, ik heb nog geen cyclus dus hormonen. Inmiddels heb ik wel een cyclus.

    Ik had al wel gegoogeled en dan vind ik schildklierproblemen, maar ik herken geen 1 van de verdere symptomen.

    Is iemand hiermee bekend? Iemand ideeën waardoor dit kan?
     
  2. Lellebel86

    Lellebel86 Actief lid

    29 aug 2017
    103
    59
    28
    Hi Zuri,

    Voor mij wel enigszins herkenbaar alleen niet de aantallen. Ik kreeg 8 januari mijn tweede miskraam (MA) en in de 2 maanden daarna ben ik ook vrij snel 4kg aangekomen. Niet zoveel als 10kg maar mijn gewicht is normaal erg stabiel, die 4kg was voor mij dus veel.

    Is een tijdje zo gebleven en na paar maanden ging het er vanzelf ook weer vanaf, zonder aanpassingen in dieet of sporten. Het duurde bij mij ook 5 maanden voordat mijn cyclus weer normaal was, dus mijn lichaam heeft gewoon tijd nodig gehad.

    Echt hard diëten schijnt voor de vruchtbaarheid ook niet zo goed te zijn, tenzij je echt overgewicht hebt. Ik zou zeggen: eet gezond en jezelf de tijd maar ga niet hongeren. Sterkte!
     
  3. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik ken het niet. Misschien toch even de huisarts bellen en bloedprikken? Dan heb je meteen duidelijkheid (en wellicht ook een reden voor de miskramen).
     
  4. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.085
    724
    113
    Vrouw
    Ik wilde toch even snel een reactie plaatsen, omdat ik het wel herken. Ik ben in een korte periode ook 10 kilo aangekomen (vooral na de missed abortion waar ik een curettage voor moest ondergaan). Ik leek echt een opgeblazen pop. Ik dacht toen dat het aan de hormonen lag, vocht vasthouden e.d.
    Uit onderzoeken in Duitsland is gebleken dat ik een traagwerkende schildklier had. Nu weet ik niet of dit 100 procent de oorzaak was van de gewichtstoename, maar het kan heel goed met je schildklier te maken hebben.

    Net als jij herkende ik geen andere symptomen op Google, maar mijn onderbuikgevoel zei altijd dat er iets met mijn schildklier was.

    Veel sterkte!
     
  5. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Hier helaas erg herkenbaar. Ik kreeg in februari miskraam en kwam erna heel rap 5 kg aan, terwijl ik altijd vrij stabiel ben. Heb geen idee, ik at niet meer of slechter, bewoog gewoon… ik vermoed dus echt hormonaal.
     
  6. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties dames en wat 'fijn' die herkenning, al is het fenomeen niet echt fijn... Nu ik het zo lees herinner ik mij wel dat dit na de eerste 2 kids wel net zo was. Eerst bleef ik best op gewicht en na een aantal maanden viel ik rap af, zeker bij de 2e viel ik toen hij ruim een half jaar was ineens 1kg per week af en ik kon eten wat ik wilde ik bleef maar afvallen inderdaad. Had die link helemaal niet gelegd. Ik denk steeds, het was 'maar' een miskraam, maar je moet het gewoon echt vergelijken met een zwangerschap he...?

    Nou ik hoop dat ik op ten duur weer gewicht zal verliezen. Wil graag weer zwanger worden en is fijn als ik niet met een 'achterstand' van +10kg begin.

    Ik dieet overigens niet heel heftig ofzo. Ik probeer niet meer dan 1600kcal te eten, maar ook niet minder. Koolhydraat beperkt schijnt juist goed te zijn voor je vruchtbaarheid en schijnt dat het zelfs een positief invloed op PCOS kan hebben, dus ik denk dat dit wel moet kunnen. Maar zal erop letten dat ik niet gekker ga doen met dieten dan dit :)
     
  7. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Ik was heel snel weer zwanger en ben deze zwangerschap dus met +5 begonnen. Ik vind dat niet tof, maar probeer ook te bedenken dat gezond kindje belangrijker is en ik het er ook wel weer ooit af krijg.
     
  8. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Heb besloten toch de huisarts te bellen. Die blijkt nog 4 weken met vakantie... dus zo verloskundige bellen. Wil toch even vragen hoe of wat. Mijn cyclus was ook nog niet terug bij normaal. Normaliter heb ik zo ongeveer nu al vruchtbaar slijm, maar ik ben nog volledig in rust. Dus dit wordt weer een verlate eisprong. Voel me er toch niet helemaal lekker bij. Toch even vragen om bloed te prikken denk ik.

    Stom is dit zeg... en indd ik heb hetzelfde dus dat ik denk, ik wil niet met een achterstand van +10kg beginnen. Erge is dat ik net over een bmi van 30 schiet nu.... :/
     
  9. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Schildklierwaardes zijn binnen de gestelde grenzen dus dat is het niet. Heb gevraagd wat het dan wel kan zijn maar kreeg een preek over bewegen en eten en weet ik het. Vond het heel onprettig dus gefrustreerd opgehangen... Deze week weer goed mn best gedaan en wéér ben ik 300g aangekomen, ik vind het zo ontzettend frustrerend allemaal ik weet het gewoon echt niet meer. Iemand nog ideeën over wat ik zou kunnen vragen/doen?
     
  10. MaybeThisYear

    MaybeThisYear Actief lid

    20 mrt 2021
    133
    53
    28
    Vrouw
    Hoi!

    Ik ben na mijn miskraam ook in 2 maanden 6 kg aangekomen. Bij mij bleek het te liggen aan een disbalans in mijn hormoonspiegels. Na een paar maanden waren deze hormonen terug op peil en is de gewichtstoename ook vertraagd..Maar ik krijg de kilo's er niet af wat ik ook doe, gezond eten en sporten lijken niet te helpen ..Wat hormonen toch kunnen doen he met je lijf!
     

Deel Deze Pagina