Aankomst op zwarte zaterdag. Hoe vroeg rijden?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door schorpioentje82, 25 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schorpioentje82

    schorpioentje82 Actief lid

    13 mrt 2008
    234
    14
    18
    Wij gaan 6 augustus een week naar Frankrijk. 8 uurtjes rijden.
    Nu is het dan dus zwarte zaterdag.
    Aankomst op de camping ligt tussen 15.00 en.19.00
    Hoe laat ( of vroeg) zouden jullie vertrekken?
    Heb echt geen flauw idee wat ik van die drukte moet verwachten.
     
  2. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik zou als je kunt dag eerder vertrekken met overnachting op 1-2 uur rijden afstand van de camping.
     
  3. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    Ik zou dus vrijdag al gaan en dan een hotelletje dichtbij en sowieso een route binnendoor en niet over de snelwegen
     
  4. Saar22

    Saar22 Niet meer actief

    Hangt er ook wel een beetje vanaf waar je heen gaat. Wij gingen vorig jaar een week eerder (ook heel druk) en toen stond er onder Lyon richting de Middellandse Zee heel veel file. Als je boven Lyon blijft zou ik zeggen vertrek 4 uur en pak dan na Dijon de andere snelweg(A39). Je rijd dan iets om, maar rijd veel rustiger. Dan lukt het wel. Als je over Parijs moet, geen idee.
     
  5. schorpioentje82

    schorpioentje82 Actief lid

    13 mrt 2008
    234
    14
    18
    We gaan naar de Loire. Komen niet bij Lyon in de buurt.
    Route geeft zo wel door Parijs aan.
    Heb ook al gedacht om een dag eerder weg te gaan en dan een hotel te zoeken.
    Maar welke plaats is dan handig?
    In de buurt van Parijs?
     
  6. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Wij hebben vorig jaar ook op zwarte zaterdag naar de Loire gereden. Hebben er vanuit omg Eindh. ruim 11 uur over gedaan (2x file gehad. Verder nog 2 stops van 20/25min naast nog enkele 5min stopjes voor plassen e.d.)

    Dit jaar komen we weer aan op zwarte zaterdag, maar vertrekken we de dag ervoor (vrijdag) en hebben een overnachting net onder Parijs. Dat lijkt ons toch wat rustiger rijden voor ons zelf en voor de kinderen minder lang. Moet wel zeggen dat we dit jaar verder weg gaan, naar de Dordogne.
     

Deel Deze Pagina