Aanmaning incassobureau, iemand die mij kan helpen?

Discussie in 'De lounge' gestart door vlinderCN, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    1.721
    314
    83
    Vrouw
    Hoi, ik krijg tot mijn grote schrik voor het eerst in mijn leven een aanmaning van incassobureau, ik betaal altijd alles direct wat binnenkomt namelijk. Het betreft onderzoek in Duitsland, heb de 1e 2 rekeningen van ze binnen 3 dagen na bezoek ontvangen en betaald. Omdat onderzoek mislukt was moest ik het nog keer laten doen en was nogal overstuur, de arts zei toen dat hij het niet nog een keer zou rekenen (En van anderen weet ik dat hij dit ook meestal niet doet of slechts klein bedrag). Heb hier dus ook nooit een rekening van ontvangen. Laat staan een herinnering. Dan had ik natuurlijk meteen aan de bel getrokken dat dit niet is zoals afgesproken. En nu plots ineens een aanmaning met lekker nog eens 80,- extra kosten erbovenop.

    Gemaild en zij zeggen dat ik 2 onderzoek en heb gehad en dus 2x moet betalen en in juli factuur is gestuurd en daarna 2 x een herinnering. Vind ik wel heel apart dat nou net deze allemaal niet aankomen en de 1e twee terechte facturen wel. Ik weet dat het beetje chaos is bij die kliniek daar (van de zomer zeker).

    Maar wat moet ik hier nou mee?
     
    Marni vindt dit leuk.
  2. Huismuisie

    Huismuisie Fanatiek lid

    10 aug 2016
    2.952
    2.417
    113
    Vrouw
    ZZP’er
    Noord Brabant
    Volgensmij moeten ze wel aannemelijk maken dat je de facturen heb ontvangen. Dan wel dat zij ze hebben verstuurd.

    Zou de betreffende facturen in elk geval even opvragen.
     
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    1.721
    314
    83
    Vrouw
    Ja vraag me echt af hoe ze dat kunnen, is gewoon briefpost. Is beetje mijn woord tegen dat van hen :(
     
  4. Beausecret

    Beausecret Bekend lid

    26 apr 2016
    504
    389
    63
    Vrouw
    Ja, facturen inderdaad opvragen. Waarschijnlijk is er een fout gemaakt in hun administratie? Wel slordig en ook niet netjes.. zeker omdat je het met de arts hebt besproken. Misschien is dit niet goed doorgegeven?

    Ik zou in dit geval misschien ook even bellen i.p.v. mailen en dan vragen om een bevestiging van het gesprek per mail als er nog verder afspraken zijn gemaakt.
     
  5. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    3.581
    1.141
    113
    Waar mijn huis woont
    Heb je contact opgenomen met de kliniek?
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    1.721
    314
    83
    Vrouw
    Ja per mail, wil het graag op mail en mijn Duits is telefonisch nog slechter dan schriftelijk:| heb het nog eens duidelijk uitgelegd en ook dat het zeer onaannemelijk is dat ik een rekening heb ontvangen omdat ik anders wel meteen aan de bel had getrokken omdat het niet is zoals afgesproken. Die betreffende arts is nu ook weg daar.
    Heb gevraagd of ze het kunnen bewijzen.
     
    Gewooniemand en MyMiracle vinden dit leuk.
  7. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    3.581
    1.141
    113
    Waar mijn huis woont
    Meer kan je nu even niet doen denk ik...
    Wel heel vervelend!
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    1.721
    314
    83
    Vrouw
    Ik ben bang voor nog hogere kosten, weet dat iemand anders hetzelfde is overkomen daar en die heeft uiteindelijk maar betaald om er vanaf te zijn want die incasso kosten worden steeds hoger.
     
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    1.721
    314
    83
    Vrouw
    Het geld moet maandag overgemaakt worden anders wordt het nog hoger...
    Moet ik rechtsbijstand hiervoor benaderen?
     
  10. Huismuisie

    Huismuisie Fanatiek lid

    10 aug 2016
    2.952
    2.417
    113
    Vrouw
    ZZP’er
    Noord Brabant
    Dat kan je wel even proberen.

    En verder moeten ze je de facturen en aanmaningen wel kunnen mailen met de juiste data erop. Daarmee kunnen ze ‘aantonen’ dat die facturen dus goed zijn aangemaakt.
     
    Gewooniemand, Ysabella en vlinderCN vinden dit leuk.
  11. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.446
    355
    83
    bel het incasso bureau even en vraag of ze het on hold kunnen zetten, dat je in overleg bent met de kliniek vaak willen ze dan wel wat soepeler zijn
     
    Marsepein, Bailey07, Gewooniemand en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Iertje81

    Iertje81 Fanatiek lid

    31 dec 2015
    3.916
    4.955
    113
    Moet je in het Duits naar hun bellen/mailen/schrijven etc?
    Of is het middels een Nederlands bedrijf?
    Anders hier even een oproepje plaatsen. Weet zo gauw geen namen, maar er zijn er hier een paar die redelijk tot heel goed Duits kunnen praten/lezen/schrijven.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  13. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    1.721
    314
    83
    Vrouw
    Nee Duits helaas.. kan het wel goed lezen maar heb nu een gare Duitse mail terug gestuurd :roflmao:dank je voor de tip, had ik dat maar eerst gedaan ;)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  14. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    1.888
    975
    113
    Is het een hoge rekening? Als het ‘meevalt’ zou ik toch wel eerst betalen. Je kunt het beter achteraf rechtzetten dan, hoe vervelend het ook is.
     
  15. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    1.721
    314
    83
    Vrouw
    220,- dus valt mee maar ik denk dat ik er dan wel echt naar kan fluiten. Ga morgen eerst ook even bij recht een instant informeren en de kliniek bellen.
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    30.264
    3.470
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vaak kunnen Duitsers prima Engels maar schrijven ze wel alles in het Duits. Gewoon mailen of evt bellen in het Engels :)
    Ik vind het trouwens heel onwaarschijnlijk dat je de rekening én de aanmaning niet zou hebben ontvangen, en ik denk dan dus ook dat ze niets hebben gestuurd.
     
  17. Oilell

    Oilell Actief lid

    8 okt 2018
    338
    401
    63
    Vrouw
    Even met het incasso bureau bellen. Vaak willen ze echt wel even mee denken. Zo heb ik ooit een aanmaning gehad voor iets dat ik niet gekocht had :roflmao: ik meteen in de rooie vlekken, maar zij zouden het even uit gaan zoeken. Werd 3 dagen later gebeld met dat het geregeld was.
     
  18. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    1.958
    1.586
    113
    Heb heb je mailverkeer over het feit dat het eerste onderzoek was mislukt?
     
  19. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    1.721
    314
    83
    Vrouw
    Sta al 20min in wacht..neemt gewoon niemand op ..
     
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    1.721
    314
    83
    Vrouw
    Ja de kliniek gaat het nu ook nog even uitzoeken..maar ja zie nu dat incasso 17e betaald moet zijn..dus vandaag of morgen overmaken naar DU..
    Maar kan ze niet bereiken om uitstel aan te vragen :(
     

Deel Deze Pagina