Aanmaning van vorige bewoner …tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lamode, 13 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    797
    183
    43
    Vrouw
    Hoi lieve dames,
    Wij hebben vorige week een aanmaning gekregen van een bedrijf wat in ons huidige woning kozijnen heeft geplaatst.
    De vorige eigenaar had nog een rekening openstaan van bijna €1000 (waar we natuurlijk niks vanaf wisten).

    Toen we belde gaf het bedrijf aan dat deze rekening nog openstond in de tijd dat de vorige bewoner hier woonde.
    Ze zeiden dat als wij niet binnen 2 weken zouden betalen dan zou alle garantie vervallen op alle kozijnen die ze hebben geplaatst!

    We hebben haar nummer gebeld, bericht gestuurd en zelfs naar de notaris gebeld maar haar nummer is veranderd, ze woont inmiddels ergens anders en daar hebben wij geen gegevens van.

    Wij balen ontzettend hiervan! Maar we weten ook niet welke stappen we hierin nog meer kunnen zetten.
    Heeft iemand tips en adviezen voor ons waar wij nog niet aan gedacht hebben?

    Alvast bedankt!!
     
  2. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Rechtsbijstand
     
  3. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Laat ze maar bewijzen dat deze aanmaning voor jou is.
     
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Dat is een lastige. Als ik het op een rijtje zet, is zij degene die de verplichting met de leverancier is aangegaan. Zij zal dus benaderd moeten worden door dat bedrijf, niet jullie.
    Daarnaast heeft zij het huis aan jullie verkocht met de informatie dat de kozijnen zgan waren en hier nog garantie op zat, of wisten jullie dit niet van te voren?
    Als zij de betaling niet na komt, heeft ze ook niet de juiste informatie gedeeld tav de woning. Ik zou nog even contact opnemen met rechtsbijstand en eventueel met de makelaar.
     
  5. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.959
    1.313
    113
    Ik zou sowieso niet betalen. Het is niet jullie probleem dat de vorige eigenaar niet betaald heeft. Ik zou me ook geen zorg en maken over de garantie. Die heb je als het goed is niet eens nodig en anders zie je dat dan wel weer.
     
  6. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.602
    1.796
    113
    Vrouw
    Dit idd. Als je toch garantie nodig hebt ga je dan wel aan de slag met rechtsbijstand etc. Ik zou n aangetekende brief sturen met daarin dat jullie niet verantwoordelijk zijn voor de aanmaning en dat het jullie onbekend is waar de vorige eigenaar nu woont.
     
    hummeltje5 en Aegyo vinden dit leuk.
  7. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Kan je haar niet via Facebook vinden?
     
  8. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Bedenk ook dat veel vormen van garantie vaak niet overgaan naar de nieuwe bewoners. Kregen wij toen te horen. Aangezien jij niet degeen ben die de aankoop heeft gedaan
     
    merah en hummeltje5 vinden dit leuk.
  9. Krokodil16

    Krokodil16 Bekend lid

    8 jan 2021
    739
    796
    93
    Vrouw
    Stond de naam van de vorige bewoner op de envelop?
    Ik hoop dat je alles nog hebt. Zowel de brief als de envelop en dan gewoon retour sturen naar degene die de rekening heeft gestuurd. Zet op de brief dat de bewoner verhuisd is vanaf welke datum.
     
    merah vindt dit leuk.
  10. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ja precies dit. Gewoon terugsturen met de mededeling geadresseerde is verhuisd en dan mogen ze zelf gaan uitzoeken hoe ze aan het geld gaan komen. Die kozijnen zullen er echt niet ineens uitvallen dus over die garantie zou ik me ook niet te druk maken. Wel vervelend dit soort dingen altijd :(.
     
  11. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Wat maakt die garantie verder uit. Had je nu problemen gehad dan had je toch ook niet geweten dat er garantie zou kunnen zijn en bij welk bedrijf je dan had moeten aankloppen?
    Ik zou me daar ook echt niet door laten intimideren. Dat bedrijf heeft een betalingsprobleem met de vorige eigenaar, niet met jullie. Brief retour sturen met 'persoon woont niet op dit adres, adres onbekend'.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    797
    183
    43
    Vrouw
    Dank jullie wel voor jullie reacties ik heb ze allemaal gelezen.

    Het was niet eens in me opgekomen om inderdaad het neer te leggen bij het bedrijf zelf ipv er zelf achteraan te gaan.
    Mijn man had de notaris al gebeld en die gaf aan dat het huis ‘schuldenvrij’ was tijdens het tekenen. Maar blijkbaar liep er dus nog een rekening die niet betaald was.

    Wij hebben inderdaad rechtsbijstand en die ga ik morgen gelijk even bellen en situatie uitleggen. Ik heb geen social media dus weet ook niet of ze facebook heeft.
    Ik heb haar altijd op me app gehad en het contact was ook altijd prima, maar ze reageert (en leest niet meer) mijn verstuurde apps.
     
  13. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Ik begreep dat het bedrijf bij TS ook diensten heeft gedaan, maar dat er daarna een aanmaning kreeg van eerdere gedane diensten op dit adres. Maar volgens mij heb ik dit verkeerd begrepen?
     
  14. Olympia

    Olympia Bekend lid

    16 okt 2020
    908
    1.438
    93
    Vrouw
    Kan je zien wanneer ze het laatst online is geweest?
    Want dan weet je of ze je bewust negeert of dat ze misschien een nieuw nummer heeft.

    Vind het overigens wel erg flauw van die vorige bewoner, zitten jullie hier nu lekker mee opgescheept.
    Hopelijk wordt het snel en netjes opgelost!
     
    Lamode vindt dit leuk.
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik leg me neer met bovenstaande.

    Echter had je die brief officieel niet mogen openen.
    Dat staat in artikel 4 van de postwet 2009.
    Screenshot_20210613-195333_Samsung Internet.jpg

    Ik zou er dit nu vergeten en er geen actie meer op uitoefenen en mocht je weer een brief krijgen voor de oude bewoner, dan direct terugsturen zonder te openen.
     
    Mamavandrie34, merah, Lamode en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Dit, direct terugsturen zonder openen
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  17. Solipsist

    Solipsist Lid

    12 jan 2015
    51
    69
    18
    NULL
    NULL
    Dat bedrijf ziet de bui al hangen. Ze hebben werk geleverd en de opdrachtgever lijkt met de noorderzon te zijn vertrokken. Ik denk dat ze hopen dat je uit schrik betaald, zodat ze hun geld toch binnen hebben.

    Als ik zo lees dat ze onbereikbaar is geworden heb je best kans dat er meerdere bedrijven gaan volgen met aanmaningen. Beste is niet bellen, gewoon retour. Hoe minder gegevens ze van je hebben, hoe minder ze je persoonlijk lastig kunnen vallen. Mochten er brieven van deurwaarders gaan volgen, dan kan je bij de gemeente nagaan of ze zich heeft uitgeschreven en zo niet het adres in onderzoek laten stellen. Dan raak je er op den duur vanzelf vanaf

    Stel nu dat het alleen bij de kozijnenboer blijft en je merkt dat mevrouw onvindbaar blijft (ze komen wel weer bij je terug als ze met een open rekening blijven zitten en nu ze je gegevens hebben ) kan je ze laten weten dat je geen partij bent in de zaak.

    Of....als je het kan missen en zou willen natuurlijk, bijv aanbieden om uit coulance de helft te betalen. Als de kozijnen mooi zijn, echt net geplaatst, je er echt het genot van hebt enz enz. Zij hebben dan minder verlies en je blijft op goede voet met de kozijnenboer, je weet nooit waar je ze ooit nog eens voor nodig hebt. Ik zou in dat geval wel heel erg duidelijk maken dat je geen partij bent, nergens voor aansprakelijk bent en het puur een voorstel uit coulance is.

    Maar een deel betalen moet je echt alleen doen als je dat zelf wilt, want je bent geen partij in de situatie en nergens toe verplicht!!!!
     
    Lamode en Vero0504 vinden dit leuk.
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Staat ook in je koop contract, je bent vrijgewaard van, TENZIJ dit vermeld zou hebben gestaan in je akte. Jij hebt voor t huis betaald incl. de kozijnen, woning is verkocht vrij van schuld. Dus dit is niet jouw taak. Compassie kan, maar hoeft niet. Voor een bedrijf is t wel redelijk funest, dus ik snap hun kant ook wel. Het is niet de fiscus die ff t GBA kan natrekken.

    Bij post van gerechtsdeurwaarders zou ik overigens dan wel ff bellen (zonder de post te openen!), just in case. (enveloppen zijn gelabeld).

    Ik heb de afgelopen 3 jaar niks anders gedaan dan retour verzenden en bij de hardnekkigsten (centre parks) er maar nog achteraan gebeld. Die kwam van de week NOG binnen. Zit er een incassobureau of gerechtsdeurwaarder tussen, dan bel ik wel en gaat het daarna retour afzender.
     
    Lamode vindt dit leuk.
  19. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Post retourneren met vermelding bewonder is verhuisd, geen nieuwe adresgegevens bekend. En daarmee is de kous af.

    In onze woning woonden 8 studenten en ik kreeg aan het begin ook vanalles. Ben blijven retourneren en nu is het rustig.
     
    Lamode vindt dit leuk.
  20. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Heb ook wel eens brief van een deurwaarder gehad. Zat tussen mijn andere post dus had m automatisch open gemaakt met de rest. Stond in dat er betaald moest worden of dat er maatregelen zouden komen. Ik bellen dat ik nieuwe bewoner was. Ze kunnen je niks maken zolang jij je kan legitimeren dat jij die persoon niet bent. Die rekening is voor die persoon, niet voor jouw adres
     
    Lamode vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina