Aanrader eetstoel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Carolyn, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carolyn

    Carolyn Actief lid

    2 jun 2008
    317
    0
    0
    Hi allemaal,

    Wellicht is dit onderwerp al aan de orde geweest, maar toch hierbij deze vraag.

    Ik wil voor mijn kleintje een eetstoel aanschaffen. Er is echter zoveel keus. Hebben jullie wat tips of aanraders?

    Vast bedankt!
     
  2. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Tja, er is veel te koop op dat gebied. Wil je hout of iets anders. In hoogte verstelbaar, meegroeistoel etc.

    Wij hebben de Brevi Supersleck gekozen. Is een meegroeistoel maar niet van hout (past niet bij de rest van de meubels), in hoogte verstelbaar en kan zowel met als zonder blad. Verder is ie heel stevig en staat ie ook stevig. Thijmen zit niet bepaald stil en kan er aan alle kanten uit gaan hangen en heen en weer bewegen maar de stoel blijft staan :)

    Ik zou zeggen neem je kindje mee en probeer er een paar :)

    Succes!
     
  3. Carolyn

    Carolyn Actief lid

    2 jun 2008
    317
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie Rosao. Ik wil liever een die wel bij de meubels past, dus liever van hout.

    En als het even kan een meegroei want ik heb een beer(tje). Hij is met 6 maanden al 9440gram en een enorme wiebelkont :)
     
  4. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb een topmark stoel (is niet van hout) maar die vind ik ideaal, kan het zit gedeelte kantelen en laten zakken, zitten wieltjes onder.

    wat ook goede kinderstoelen zijn ,is van triptrap, die zijn ook van hout en dacht ook dat je die kan verstellen. , ze zijn overigens dacht ik wel duur.
     
  5. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ikea stoel voor erbij
     
  6. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wij hebben de meegroeistoel van Tiamo via Prenatal. Erg mooie stoel en niet zo duur. Voor erbij hebben we de ikea kinderstoel.
     
  7. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    http://www.bruundebeer.nl/kinderstoelen.htm
    Bovenstaande site staan veel vershillende stoelen op.
    Kan je misschien kijken, ook verschillende mee groei stoelen.
    Zomaar om een idee op te doen.

    Wij hebben PrimaPapa stoelen van peg perego (nu hoop ik dat ik het goed schrijf)
    Maarja die zijn niet aan jouw 'eisen' ze zijn namelijk niet van hout ;)!
    Liefs Hanneke!
     
  8. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    wij hebben de meegroeistoel van de prenatal. Ik vind het helemaal geen fijne stoel. De zitting is heel diep waardoor hij snel onderuit gezakt zit. Met of zonder stoelverkleiner. En een groot nadeel vind ik dat er geen tussenstuk/bandje zit onder het blad voor tussen de benen. Het zit wel in het bijpassende gordeltje verwerkt, maar daarom moet je hem dus steeds helemaal in de gordels zetten. Ook de schouderbandjes glijden steeds af waardoor het dus ook weinig effect heeft om ze om te doen..

    De Ikea stoel is op zich heel handig en een goede stoel. Rick is nu 13 kilo zo'n beetje en zit er bij mn schoonouders nog steeds prima in.
     
  9. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ook hier zo'n tiamo stoel, verschrikkelijk! Ik denk dat Sam er nu over een paar maanden wel aardig in kan zitten maar we hebben dus gekozen om een chicco polly aan te schaffen. Ben er nog steeds blij mee!
     
  10. MiniUs

    MiniUs Bekend lid

    5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Hier ook de chico Polly. Op zich een heel fijne stoel: hij zit er prima in en hij is superstevig.
    Nadeel vind ik wel dat ie enorm groot is.....ik vind m in ieder geval in dat geval wat onpraktisch. Hij is wel prima op te klappen, dat scheelt.
     
  11. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik lees wel veel hier dat kindjes niet goed kunnen zitten in van die houten kinderstoelen.
    Als je het heel belangrijk vindt dat je kleintje met 6 maand in de stoel kan zou ik voor de ikea stoel gaan, daar lees ik veel goeds over.

    Onze dochter kan nog niet heel goed zelf zitten, maar in de houten kinderstoel zit ze wel heel mooi. Maar we hebben haar niet elke maaltijd erin, soms op schoot, soms in de doomoo...
     
  12. Eppo

    Eppo Lid

    11 aug 2008
    48
    0
    0
    Ik heb een donkerhouten eetstoel van Bopita. Spijt dat ik het ding gekocht heb (nog voordat ik bevallen was...). Hij is niet verstelbaar of zo, ons zoontje kan er alleen rechtop in zitten. Als ik het nog eens moest doen kocht ik er eentje waarvan je de zitting kunt kantelen en wellicht van kunstof, is toch wel makkelijker te onderhouden dan een houten stoel.
     
  13. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben de tripp trapp van Stokke, met een stoelverkleinger erin, Ideaal hij zit er goed in en glijd niet weg ivm de verkleinder die is van stof

    Het is een mee groei stoel dus kan je jaren mee vooruit
     
  14. Dinky

    Dinky Bekend lid

    28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    uhm, mag ik even een heeeele domme vraag stellen hier? :$.. wanneer gaat een kindje gebruik maken van zo'n stoel (en dus wanneer schaf je die aan?) Ik neem aan dat je er nog wel even tijd mee hebt en pas als het kindje een paar maanden oud is oid?
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva kan wel goed zitten zelf, maar in de Bambino (meegroei)stoel van Kruidvat zakt ze onderuit en is haar rug niet recht, dat is dus niet goed volgens mij. Volgens mij is het probleem hetzelfde als wat Pinkpuma omschrijft. Nu hebben we de Ikea stoel en daar zit ze helemaal goed in! De meegroeistoel gaan we over een paar maanden maar weer proberen, maar ze is nogal een draaikont, dus ik denk dat ie pas over een paar jaar goed te gebruiken is.

    Eva is trouwens in de stoel gegaan toen we begonnen met bijvoeden met 6 maanden. Twee weken later kon ze helemaal goed los blijven zitten. We hebben ook wel echt een stoel nodig, met blad, omdat Eva stukken te eten krijgt en het zelf pakt.
     
  16. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Domme vragen zijn er niet! Domme antwoorden wel ;) !
    Maar wij hebben de kinderstoelen besteld toen ik nog in verwachting was, veel te vroeg achteraf, maar oke! We hadden ze al voor de bevalling in huis :rolleyes: ! Maar zijn ze pas met ruim 6 maanden gaan gebruiken, omdat we toen gingen bijvoeden. Dus pas als kindjes niet meer alleen borst/fles krijgen maar daarbij ook groente/fruit zijn wij de stoelen gaan gebruiken.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
    Liefs, Hanneke!
     
  17. Carolyn

    Carolyn Actief lid

    2 jun 2008
    317
    0
    0
    Ik ben gisteren even langs prenatal geweest. De tripp trapp vond ik helemaal goed, daar zou Matt ook prima inpassen (heb het geprobeerd). Alleen, die dingen zijn loeiduur.

    Ik ga dus kijken of die van Ikea niks is. Voor die tripp trapp zal ik nog even sparen. Die worden zelfs via Marktplaats voor veel geld verkocht. En dat terwijl het een stoel is zonder blad. Het vooreel van die tripp trapp is wel dat het leuk pas bij ons interieur en niet overdadig aanwezig zou zijn. Maar goed, je kunt niet alles hebben he ;)

    Iedereen bedankt voor de leuke reacties. Ik heb er in ieder geval uitgehaald dat de stoel van Ikea een hebbedingetje is :)
     
  18. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    Wij gaan tegelijk met de kinderwagen ook de triptrap bestellen (wij zijn nogal stokke fan ;) ) Nu krijgen we nl. bulkkorting (bij babypark) dus scheelt dat toch weer 15%. Ook komt ons neefje nogal eens bij ons en dan is het alvast makkelijk om een stoel te hebben, straks hebben we m toch nodig. De triptrap kun je ook heel goed gewoon onder de tafel schuiven omdat het eigenlijk een 'gewone' stoel is. De meeste kinderstoelen kunnen dit niet.

    Zit er ook nog over na te denken om bij de ikea die kinderstoel te kopen voor erbij (als we straks op neefje gaan passen en onze eigen purk is er al) die zet ik gewoon in de schuur en de dag dat i er is haal ik m eruit. De buren hebben ook de ikea stoel en zijn er super enthousiast over. Ik vind m alleen met die wijd uiteenstaande poten erg in de weg staan. Verder vind ik m absoluut niet mooi, maar goed smaken verschillen (vind eigenlijk geen 1 kinderstoel echt heel mooi)
     
  19. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij willen ook de tripp trapp en hij is duur maar wel voor heel veel jaar. want je kindje kan er ook nog aan zitten al is het 4 a 6 jaar.
    en de visie van stokke is dat een tafel plat het kindje niet bij het gezin en bij de tafel wordt getrkken


    de stoel van de ikea die hebben we op mijn werk en het zijn lelijke maat supper goei stoelen. ze zitten er stevig in en je kan hem goed en makelijk uit me kaar halen en dan neemt hij niet heel veel ruimte in beslag. zo gaan wij hem straks ook nemen voor bij me moeder en voor als we op vakantie gaan naar de camping of een huisje waar ze het niet standaaart hebben
     
  20. Krista B

    Krista B Bekend lid

    15 apr 2007
    603
    0
    0
    Hier sinds gisteren de Chicco Polly.
    Niet van hout, maar ik vind het ideaal...
    Als een echt dametje zit Sam erin. De stoel kun je echt in alle standen zetten...
     

Deel Deze Pagina