Aanraders - dagje uit

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door liefkleintje, 5 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Nav het topic met afraders ben ik nu wel benieuwd naar de aanraders voor een dagje uit! :)

    Wij vonden Julianatoren wel leuk. En ook Duinrell viel hier in de smaak.
     
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Dinoland in Zwolle. Je kunt er allerlei verschillende dingen doen, voor een prima entreeprijs. Personeel vind ik ook erg vriendelijk.

    Gevangenismuseum in Veenhuizen: van alles te zien en te doen. Echt erg leuk.
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  3. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.042
    113
    Vrouw
    Archeon, Naturalis en het Rijksmuseum van oudheden zijn hier favoriet bij de kinderen.
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  4. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Sprookjeswonderland in Enkhuizen, het zou verplicht moeten worden bij de opvoeding :D. Ik vind het zo leuk:D:D

    Madurodam, enig!

    De bonte belevenis op Texel. Wel voor kinderen van 3 - 8 jaar ongeveer. Als volwassene is het wat saai.

    Nemo amsterdam

    Stoomtrein hoorn - Medemblik. Is te combineren met Zuiderzee museum en boottocht.

    Fietsen op de Veluwe
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  5. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    Irrland, net over de grens in duitsland
     
    Bellybell, mamameer en liefkleintje vinden dit leuk.
  6. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ja dit! Als ik aan de kinderen vraag wat ze willen gaan doen, is dit het standaard antwoord.

    Verder zijn wij fan van de Efteling (abbo) en van verschillende musea. Militairenmuseum, Openluchtmuseum, Natuurmuseum Tilburg en Geofort vinden ze het allerleukst.
     
    cowgirl80 en liefkleintje vinden dit leuk.
  7. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Dit is toch mega persoonlijk.

    Hier is met het gezin en de hond naar het bos en daarna ergens iets drinken echt favoriet. Dan heeft iedereen iets wat ze leuk vinden.

    Voor de jongste is Harms Hoeve in Malden of een manege om pony te rijden altijd een succes.

    Voor de oudste zwemmen of naar een leuk museum, tot nu toe is er geen een museum geweest dat ze niet leuk vindt en we hebben er al heel veel gehad.
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  8. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Dinoland zwolle is zo'n groot succes hier
    Oertijd museum in boxtel
    Plaswijckpark
    Avonturen boerderij
    Drievliet
    Dolfinarium is hier ook geliefd
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Haha de bovenste ben ik het mee eens. Leuk geprijsd en super leuk opgezet. Al vind S de efteling ook helemaal te gek dus daar gaan wij vaker heen.
     
    Waxinelichtjes en liefkleintje vinden dit leuk.
  10. AI76

    AI76 Actief lid

    9 aug 2019
    125
    135
    43
    Vrouw
    Het Land van Jan Klaassen. Vond ik echt enorm leuk. Zoon ook .
     
    liefkleintje en Salentein vinden dit leuk.
  11. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Favorieten hier zijn

    - irrland
    - europapark
    - Efteling
    - watermuseum
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  12. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    Dit is bij ons ook absoluut het fijnste uitje (minus de hond want die hebben we niet). Lekker naar het bos of naar zee! Spelen, rennen, bijkletsen en daarna lekker wat drinken, op een terrasje zitten of uit eten. Heerlijk!
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  13. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij bezoeken graag musea met de kinderen. Dat is ècht niet zo oudbollig en saai als de vooroordelen zeggen ;) Aanraders met kinderen vind ik o.a.

    - Nemo in Amsterdam of (kleiner, maar ook leuk) Science Centre Delft
    - Eigenlijk alle openluchtmusea (zoals Archeon in Alphen aan de Rijn, Zuiderzeemuseum Enkhuizen, Arnhem, Domein Bokrijk in Gent-België)
    - Nationaal Militair Museum in Soesterberg
    - Verzetsmuseum (juniorafdeling) in Amsterdam

    Verder vermaken onze kinderen zich ook prima in het bos of op de hei. Gewoon "old-school" wandelen en spelen, soms ook met een modern tintje met geocache of pokémon go.
    Stukje fietsen, ergens afstappen om even te wandelen, onderweg speeltuin of kinderboerderij aandoen. Als ik wat te eten en drinken meeneem of we onderweg ergens een ijsje of warme chocomel halen, is de pret compleet.
    Ik kan me ook weer verheugen op de december maand, als er op veel plekken weer kleine ijsbaantjes komen. Even een uurtje schaatsen vinden ze ook heerlijk.
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  14. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier bij mijn 4-jarige zijn favoriet Efteling, Drievliet, Plaswijckpark, Duinrell en dierenpark Amersfoort.
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  15. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Pit museum
    Geitenboerderij
    Aviodome
    Hans en grietje
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  16. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Burgers zoo nog vergeten, ook heel leuk!
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  17. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Orchideeenhoeve is ontzettend leuk! Hans en grietje ook trouwens.:D wij komen er zowat elke week:o:
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  18. Krtek

    Krtek Niet meer actief

    Voor mijn jongste van 4 staat met stip op 1: Ouwehands dierenpark. Wilde dieren kijken en naar de Dokter Dodoshow. Gelukkig voor hem hebben we een abonnement en wonen we er 10 minuten vandaan.

    Verder:
    Centro in Oberhausen (Legoland Discovery Centre en Build-a-bearwinkel
    Winteropenluchtmuseum
    Dinoland
    Efteling
    Legoworld (alleen in herfstvakantie)
    Burgers Zoo
    Blijdorp
    Rijksmuseum voor Oudheden
    En gisteren gedaan: dagje rondstruinen in Amsterdam: het mooiste vond hij gevels en gebouwen kijken en een rondvaart door de grachten.

    Wat nog op de planning staat de komende jaren/wat ik echt bij de opvoeding vind horen:
    Naturalis, paar jaar geleden vond hij Trixie wel helemaal gaaf: joh grote dino riep hij keihard als dreumes!
    Archeon
    Rijksmuseum/van Goghmuseum
    Anne Frankhuis


    Wat kinderen wel aardig vinden maar volle tarief echt wel te duur:
    Avifauna
    Hellendoorn
    Wildlands (en wel erg ver weg!)

    Plopsaland de Panne onwijs gaaf, maar wel extreem duur (wij gaan dan tot 23 uur dus je moet wel gebruik maken van de extreem dure horeca, zeker gezien de 2x 3 uur reistijd). Attracties wel helemaal te gaaf voor kleuter EN puber.

    Tegenvallers:
    Julianatoren vindt hij saai zegt hij (iets te vaak naar de Efteling en Plopsaland de Panne geweest geloof ik)
    Nemo was hij gisteren in een uurtje wel uitgekeken.
    Madurodam waren we ook zo uitgekeken, maar moet elk kind wel 1x geweest zijn.
    Sprookjeswonderland zijn we 2x gillend weg gelopen, wat een publiek daar...sprookjes op zich zijn wel erg leuk (en de cd ook)
    Dolfinarium

    Oudste van 13 vind nog maar zelden wat leuk, maar Efteling, Moviepark, Toverland en winteropenluchtmuseum wil ze nog wel heen. En ze wil weer een keer naar het Archeon zei ze onlangs.
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  19. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    In de kop van noord Holland zit landgoed Hoenderdaal. Leuk geprijsd en een mooi opgezet parkje.
     
    Indire en liefkleintje vinden dit leuk.
  20. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    De Intratuin in Kerstsfeer in Halsteren/Bergen op Zoom. Is echt megagroot met binnen een treintje waar de kinderen in kunnen, een draaimolen en supermooie kerstdorpjes gebouwd.
     
    liefkleintje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina