Aanraders en afraders kado voor 1ste verjaardag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mirro, 13 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirro

    Mirro Fanatiek lid

    27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Over een 2 maandjes wordt mijn kleintje 1.
    Nu ben ik om me heen al een beetje aan het kijken voor leuke kado's en kadootjes voor hem, maar merk dat hij voor veel dingen toch nog iets te klein is.
    Zelf dacht ik bijvoorbeeld aan een kinder-stofzuiger, omdat hij de onze zo geweldig vind, of aan een speelgoedhuisje voor in de tuin.
    Het zullen vooral spulletjes zijn die hij pas vanaf 1,5 jaar zal gebruiken, maar dat is natuurlijk prima!

    Wat zijn jullie aanraders en afraders voor een eerste verjaardag?

    Ik ben benieuwd!

    Alvast bedankt!
     
  2. Debster82

    Debster82 Actief lid

    29 mei 2007
    170
    0
    0
    Hoi,

    Ik lees stiekem mee want mijn kleine meid wordt volgende maand 1 jaar. Dus tips kan ik ook goed gebruiken:).
    Wij hebben van mijn moeder al een speelhuisje voor in de tuin gekregen dan vindt ze nu al helemaal geweldig.
    Misschien een tip;).

    Groetjes
    Debster
     
  3. Dolce1983

    Dolce1983 Actief lid

    2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Ik lees mee! Vind het ook zo moeilijk om nu al kadootjes te bedenken.
    Ze vindt boekjes helemaal geweldig en muziek maken (herrie!) om hierop te gaan " dansen". Denk dat ik maar in deze hoek moet gaan zoeken.
     
  4. debbie2007

    debbie2007 Fanatiek lid

    18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Wij zijn hard bezig zo'n "autootje" te vinden (hier weinig speelgoed te koop, zoeken stad en land af); zo eentje waar ze op zitten, met een stuurtje. Ook leuk om te duwen/ mee te lopen (ze begint net los te lopen).
    Ik weet nog van mn broertje toen ie klein was dat ie dat ding helemaal stuk gereden heeft.
    We hebben dan wel een dochtertje, maar ze roept hele dagen BRRRRM bij alles met wielen ;)

    (geen ervaring dus, maar we denken dat het een leuk kado is)
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    driewieler :) liefst met ombouw, zodat ze er nu al op kunnen
    verder vond ik zelf muziekinstrumenten ook erg leuk voor haar om te krijgen. Over een half jaartje gaan we 'muziek op schoot' volgen en nu zit ze dus al lekker te trommelen en op haar xylofoon te rammelen en de sambaballen vallen ook wel in de smaak (ook letterlijk haha)
     
  6. Nipa18

    Nipa18 Fanatiek lid

    5 okt 2007
    2.838
    71
    48
  7. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.303
    113
    Een zandbak is leuk, een loopwagen (om te duwen), of een auto om op te zitten, duplo is hier ook helemaal geweldig
     
  8. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    De koekjes pot van fisherprice is hier helemaal favoriet.Kunnen ze bovenin blokjes ingooien en dan begint hij te zingen als ze wat groter zijn kunnen de verschillende vormen blokjes door de zijkant erin geduwd worden.
     
  9. sukkie

    sukkie Fanatiek lid

    8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Onze dochter kreeg laatst een kopje van een theeserviesje in de hand.....helemaal geweldig! Ze vond het erg leuk, dus ik denk dat wij die gaan halen
     
  10. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochtertje heeft van mijn ouders zo´n autotje gekregen waar ze op kan zitten en achter kan lopen. Het zitje is ook een klepje waar blokjes inkunnen dus helemaal leuk :)
     
  11. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.225
    3.671
    113
    meisje hier word ook volgende maand 1. dit krijgt ze:
    - fatboy voor op haar kamer
    - tafeltje met stoeltje
    - driewieler (een die kan "doorgroeien"
    - poppenwagen+pop
    - litlle people boerderij+huis+vliegtuig+schoolbus
    - sambaballen, trommel, xylofoon
    - meeloophondje
    - theeservies
    - cd's + boekjes
    - kadobonnen van een kledingboetiek bij ons in de buurt
    - v tech magisch liedjesboek
    - glijbaan+ wipkip voor de tuin
    - pyama
    - loopschoentjes
    - vingerverf
    - badspeelgoed
    - meisjes megablocks blokken
    - kralenframe

    Dit was t geloof ik wel....
     
  12. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    :$

    Nou dan is mijn kindje er wel karig vanaf gekomen met dr autotje van 15 euro :p. Verjdaag zelf hebben we niet eens gevierd

    Waarom in hemelsnaam zoveel kopen voor zo´n kind? Ik hoop toch niet dat je het allemaal in 1 keer gaat aanbieden, zou die berg speelgoed beter verdelen over het jaar, heeft ze iedere maand iets nieuws!
     
  13. Mamma1984

    Mamma1984 Niet meer actief

    Helemaal in shock meryem? :D haha
    Ik denk dat het kindje van Sidmick deze cadeautjes van familie en vrienden krijgt.

    Mijn meisje krijgt ook wel het e.e.a. cadeau. Van ons krijgt ze een houten poppenwagentje (zo'n inieminiewagentje waar ze haar eerste stapjes achter kan zetten) met een zachte pop.

    Ik heb aan familie een loopauto gevraagd, duplo (is vanaf 1,5 jaar), little people en speelgoed voor in bad.

    Xylofoon is ook erg leuk en (voorlees) boekjes, muziekcdtjes en dvdtjes van bv nijntje is ook leuk om te vragen.
     
  14. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.225
    3.671
    113
    Nee natuurlijk hebben we dit niet allemaal zelf voor haar gekocht.
    Van ons krijgt ze de driewieler en een paar uggs ( omdat mama ze zo leuk vind :D)
    De rest is idd van familie/vrienden. De 1e verjaardag word overigens wel groots gevierd, vind het echt een hoogtepunt
     
  15. Kimm29

    Kimm29 Fanatiek lid

    19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Ons mannetje is ook schandalig verwend met z'n eerste verjaardag.. Maar z'n boerderij van Little People is toch wel zijn favoriete speelgoed.. verder het volgende gehad van vrienden en familie:

    driewieler (met ombouw)
    garage van Little People
    keepwagen
    zwembadje incl zachte ballen (dus ook ballenbad)
    loopautootje
    boekjes
    puzzels
    kleding
    zandbak
    autootjes
    kado bonnen..

    Wij hebben wel wat speelgoed weggezet en wat bij m'n ouders en schoonouders neergezet.. Eerste verjaardag is toch wel speciaal, maar als dit elke verjaardag zo doorgaat (en dan sinterklaas en de kerst niet te vergeten) dan mogen we wel gaan verhuizen :)
     
  16. mamamuts

    mamamuts Niet meer actief

    Hier heeft ze een oa een zandbak, duwkar en veel voorleesboekjes gekregen (had ik gevraagd) en nog wat duplo.

    Wat ik toen liever niet (meer) wilde was van dat v-tech speelgoed, met muziekje hier en muziekje daar, ze heeft er al genoeg van en ik word af en toe helemaal gestoord van dat gejengel. Overal komt tegenwoordig geluid uit...
     
  17. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wij krijgen ook het eea met zijn verjaardag en hebben met elkaar afgesproken dat we sommige dingen weg zetten.Ik pak het gewoon nog een keer in met kerst en sinterklaas.Dat weet hij toch nog niet.
     
  18. lolly

    lolly Fanatiek lid

    20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    v-tech smartville is hier helemaal hot. Dat zijn dieren die door de verschillende basis stations herkent worden en geluiden geven.

    maar ook duplo, megabloks, boekjes, koekjes trommel van fisherprise. Vind hij er leuk.
     
  19. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.303
    113
    Zijn er ook mensen die de V-tech smile hebben? dat is toch die 'laptop' die je op tv enzo kan aansluiten? Thijmen is namelijk helemaal weg van de pc, maar ik vind het voor het behoud van mijn laptop toch fijner als hij zelf iets heeft :)
     
  20. NB1980

    NB1980 Actief lid

    24 jun 2008
    247
    0
    0
    Mijn dochter hebben we voor haar eerste verjaardag een driewieler gegeven die je ook als ouder kan duwen. Mijn zoontje krigt morgen op zijn 1e verjaardag een duwkar van nijntje. Van de oma´s krijgt hij een hobbelpaard. Is hij denk ik nog net te klein voor, maar vind het wel een superleuk kado!
     

Deel Deze Pagina