aanraders om te doen op Zakynthos

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Young Flower, 21 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Hoi Allemaal,

    Ik ben druk bezig om onze huwelijksreis voor volgend jaar te plannen. Samen met onze zoons van dan 15 en 13 willen wij naar Zakynthos.

    Het appartementencomplex is al uitgezocht. En we weten al dat wij een auto gaan huren. Zoals het er nu uitziet gaan wij 12 dagen. Of is dat teveel voor dit eiland?

    Maar wat zijn nou de echte must sees. We willen sowieso een weekpas op het aquapark nemen omdat bij ons complex alleen een klein zwembad zit. Maar wat is nog meer leuk.

    Ik hou niet zo van autorijden in het buitenland maar ik begreep dat het op Zakythos niet zo druk is met autorijden.
     
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.593
    3.973
    113
    SpeedBootje huren (vanaf porto vromi) en het shipwreck beach vanaf het water bekijken.
     
    Young Flower vindt dit leuk.
  3. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik ben er nog nooit geweest, ander eiland wel.

    Maar wat klinkt het leuk! Wat lief dat de Pubers mee mogen! Heel veel plezier gewenst!

    En als er weinig te doen is, gewoon lekker chillen :cool:
     
    Young Flower vindt dit leuk.
  4. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    #4 Young Flower, 21 jan 2021
    Laatst bewerkt: 21 jan 2021
    Wij hebben helaas niet het privilege elk jaar zo een vakantie te doen. Laatste keer was 2018. En daarvoor zijn ze nog nooit op zonvakantie geweest Dus wij vinden dat wij de jongens echt niet thuis kunnen laten. Wij gaan zelf wel nog in Nederland een weekend luxe weg.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    waar ga je heen op zakynthos - welke hoek zit je?
     
    Young Flower vindt dit leuk.
  6. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.593
    3.973
    113
    Aanvulling op bovenstaande

    Je hebt er mooie stranden, dus ik zou zeker het eiland wat verder verkennen. Wij zijn gaan eiland hoppen en hebben ook kefalonie en ithaka gezien.

    (Mijn Kinderen waren toen bijna 4 en 20 maanden) We vonden het schildpadden strand wel mooi in het oosten, paralia gerakas.
    Bij banana beach hebben we heerlijk gezwommen op van die strandbedden gelegen en gelunched.

    in de zuid en west hoek heb je nog een wat ruiger en hoger gebied, met olijfgaarden enzo

    in porto limnionas heb je van die ruigere rotsen. Is denk ik voor de pubers leuk om af te springen en te snorkelen.

    wij hebben ook nog een boat trip naar de blauwe grotten gedaan.

    Shipwreck beach kun je met de auto ook vanaf boven bekijken. Is alleen wel een eng stuk met stijle kliffen. Voor pubers wel goed te doen (met een 1 jarige op je schouders en wegrennende 3 jarige is het wat instabiel en spannend.)

    en we zijn een dagje naar zantewatervillage geweest.
     
    Young Flower vindt dit leuk.
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    welke hoek van het eiland zit je ? 12 dagen is prima - je hoeft natuurlijk niet altijd weg -een paar dagen (actief) strand is ook superleuk natuurlijk! Zeker voor de jongens. En met 12 dagen heb je de tijd om dingen te zien én dingen te doen. Een rondvaart om het eiland hoort er eigenlijk wel bij altijd ;) .
     
    mamameer en Young Flower vinden dit leuk.
  8. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    We zitten in Laganas
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wij hebben tochten gedaan met Nefis travel. Kleinschalige organisatie met een kleine toerbus. Moeten ons net even het minder toeristische zien.

    Verder met een boot naar het schildpadden eiland is al geweldig. Snorkelen tussendoor.
    Mooi eiland verder! Laganas zelf vond ik verschrikkelijk, erg op jongeren gericht. Wij zaten een dorp er naar en liepen wel eens die kant op. Veel voor uitgaan enzo.

    De hoofdstad zelf is ook wel leuk maar niet het Griekse wat wij zoeken.
     
    Young Flower vindt dit leuk.
  10. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Hmmm dan moeten we nog even bedenken of we daar echt willen zitten. Wil niet echt tussen de jeugd zitten. In welke accommodatie zaten jullie?
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mocht je nog kunnen switchen -dacht dat jullie al wat hadden - dan zou ik de hoek van
    Argassi – Vassilikos bekijken . Daar zijn wat meer activiteiten . Even gezocht voor info en toevallig kwam ik gelijk op de site van Nefis travel : van https://nefis-travel.com/zakynthos-informatie/resorts-zakynthos/?lang=nl . En van daaruit zeker agios sostis en laganas bezoeken... maar zelf kiezen voor deze hoek om te verblijven denk ik.

    ik weet alleen niet hoever dat dan van het waterpark af is...
     
  12. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Dank je wel. Het maakt niet zoveel uit hoe ver we van Het waterpark zitten want wij huren toch voor de hele vakantie een auto.

    We zitten nog niet vast aan een accommodatie aangezien het pas voor volgend jaar is.

    Als ik geen leuke accommodatie alsnog vind kan het ook nog een ander eiland worden.

    Maar dit eiland spreekt mij aan omdat er geen drukke wegen zoals op Kreta zijn. Want daar hou ik niet van
     
  13. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    qua eiland en zo is dit wel een heel mooie eilandengroep. Voordeel is misschien ook wel dat je zakynthos in 12 dagen voor het grootste deel kan zien. En dat is ook wel fijn. Dan heb je niet het idee dat je wat gemist hebt. Corfu is ook mooi - daar is misschien wat meer te beleven. Lefkas zijn we ook geweest- dat is nog kleiner en wel mooi qua natuur etc- maar weer wat saaier. Kefalonia staat nog op mijn verlanglijstje ;) .

    Staat me nog bij dat er op zakynthos in totaal maar 3 verkeerslichten waren ;) . Meer is niet nodig. Maar lastig he, dat kiezen :) .
     
  14. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam

    Zeker. ook omdat we maar een beperkt budget hebben. Maar wel goed willen zitten. Ik heb ook naar Corfu en Rhodos gekeken. Of de kant van Chania op Kreta. We dachten eruit te zijn maar moeten toch echt nog goed kijken
     
  15. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Chania :D absoluut doen. Zo'n mooie stad en gebied. Heb een leuke tip voor je als je dat zoekt. Mijn favoriete plek aller tijden.
     
    Young Flower vindt dit leuk.
  16. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Niet daar, dorp er naast. Zal kijken of ik het nog kan vinden. Laganas was met van die straten vol met kroegen, kraampjes met kermis dingen, lachgas balonnen. Totaal niet het Griekse gevoel.
     
    Young Flower vindt dit leuk.
  17. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Wij zijn nu blij met alle tips. Dit is de reden dat wij echt op tijd al beginnen met zoeken
     
  18. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wij zaten in agios sostis. Klein dorpje, had alles. Ole ole super restaurant. Laganas op loopafstand. Maar totaal anders dan bijv chania. Wij gaan graag op een terrasje zitten en daarna door de stad slenteren op zoek naar een lekker restaurant. Dat is in Chania wel.

    O men nu ga ik kijken voor de zomer. Zijn vorig jaar naar Frankrijk geweest maar ik mis Griekenland zo.
     
    Young Flower vindt dit leuk.
  19. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Dat willen wij echt niet. Wij willen echt wel vakantiegevoel hebben daar horen dit soort dingen niet bij voor ons.
     
  20. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ze hebben daar een strip zoals ze dat noemen. Gogo en zo bieden jongen reizen daar naar toe voor kroegentochten.. Stranden vind ik ook niet gezellig. Hele rijen enzo. Absoluut niet wat ik zocht in een vakantie. Zakynthos is absoluut een aanrader, alleen die plaats raad ik moet aan,heeft geen sfeer. Er stapte in de organisatie bus ook een ouder stel uit, in laganas. Dacht echt wat moeten die daar nou.

    https://www.gofun.nl/uitgaan-zakynthos Lees dat maar eens.
     
    Young Flower vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina