Aanschaf kampeerspullen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Me26, 30 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.742
    719
    113
    Ik had het al eens genoemd in een ander topic, wij overwegen een tent te kopen, een grote gezinstent. Dit jaar een gehuurd en moeten dan wel slaapmatjes aanschaffen. Mijn man slaapt snel niet lekker, dus wil het liefst een dikke en goede kampeermat. Hebben jullie tips? Ik zie in alle prijzen wat voorbij komen. Van Decathlon voor 100 euro, 8 cm dik. Maar ongeveer hetzelfde is er ook voor 200 euro 10 cm dik van een ander merk. Tja, is goedkoop dan prima of beter voor duurdere gaan?
    En nog tips voor andere spullen die horen bij kamperen?
     
  2. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Mijn tip is investeer iig in goed slapen en in goed zitten. Slaapmatten van exped of nomad vind ik aanraders. Goede slaapzakken of lekkere dekbedden.
    Stoelen lekker testen want dat is super persoonlijk. Wij hebben alle spullen in 1x bij de wit in schijndel gekocht maar goed, toen waren we wel ineens 2000 euro kwijt.
    Je kunt natuurlijk ook starten met spullen van action oid en langzaam duurzame spullen aanschaffen.
     
    Fruity90 en Me26 vinden dit leuk.
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Marktplaats! Om uit te proberen vond ik her ideaal en toevallig ook hele goede koopjes gedaan. Zoek bijv op stoelen van crespo, die gaan echt leven lang mee en kosten dus vaak net zo veel als nieuwe vd action maar stuk duurzamer
     
  4. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Dat is wel idd een goede. Stoeltjes van de action zakken echt snel door
     
  5. MarisB89

    MarisB89 Actief lid

    27 jul 2016
    338
    117
    43
    Bij anwb hebben ze ook fijn kampeerspul, wij hebben daar de stoelen vandaan.
     
  6. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Wie gaat deze zomer waar kamperen?
     
  7. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    wij hebben ook allemaal spullen van kampeerwinkels. het is wel echt betere kwaliteit dan de action. goede stoelen en fijne bedden zijn belangrijk, maar bijv. ook een klein opvouwbaar tafeltje. een gaspitje of cadac safarichef (Cadac Safari Chef 30 HP Lite gasbarbecue (obelink.nl)) afhankelijk van waar je woont kun je naar een camping winkel in de buurt rijden. Obelink winterswijk en de wit schijndel zijn grote, ook heb je door het land nog wat vrijbuiters met kampeerspulllen maar bijv. in Houten heb je frans de witte met prima spullen, op de veluwe bij Harderwijk zit kampeerwereld hendriks. Outdoorxl in barendrecht. zo zijn er door het hele land kleinere zaken met goede spullen.
    Wij hebben weinig spullen van decathlon, dus de kwaliteit daarvan durf ik niet te zeggen.

    wij slapen al jaren op luchtbedden (Human Comfort Chatou TC 1-Persoons Luchtbed Groen kopen? (kampeerwereld.nl)), omdat deze vaak veel kleiner op te vouwen zijn dan een slaapmat. voor ons ligt dit prima maar andere zweren bij een slaapmat. wij hebben stoelen van Bo-Camp en crespo. wij proberen alles in een auto met dakkoffer te krijgen, dan kijk je vooral naar de afmetingen, wat past en wat niet.
     
  8. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.676
    3.944
    113
    Vrouw
    Wij bekijken het per item, we zijn wel ooit heel basic begonnen en upgraden af en toe iets. Dat een tafel een beetje wiebelt is niet erg maar ik wil wel fatsoenlijk kunnen zitten en slapen bijvoorbeeld

    Stoelen van de anwb

    Slaapzak, Tafel en opbergding van decathlon

    Matjes hebben we sinds dit jaar dus wel van 180 euro per stuk met schuim erin want we werden steeds wakker met een zere rug op het luchtbed of op de decathlon matjes , daarvoor zijn we naar een speciale outdoor winkel gegaan (zwerfkei), daar kon je ze ook uitproberen op stenen. We gaan ze in juni voor het eerst gebruiken.

    Kookstel met 2 pitten bij Vrijbuiter. (We hadden ooit zo'n houdertje om op een gasflessen te schroeven maar die bleef omvallen en uitwaaien)
     
  9. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Matjes moet je denk ik net geluk mee hebben….wij hadden dure matjes en na 2 jaar waren 3 van de 4 lek. Geplakt… na een jaar weer 2 lek en niet meer gelukt te plakken. Waren Nomad matjes van 100€ :( Dus als iemand nog tips heeft voor een beter merk?
     
  10. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.586
    1.402
    113
    Wij zweren bij de exped matten. Ook hele goede service. Bij onze oude mat (5 jaar oud) kwam de bovenkant los van het schuim waardoor er een soort luchtbel ontstond. Moesten de mat opsturen zodat ze konden beoordelen hoe je ermee om was gegaan en toen hebben we keurig een gloednieuwe gekregen.
    Verder goede slaapzakken, lekkere stoelen en wat wij heel fijn vinden een kleed voor in de tent. Houd net wat extra kou tegen en op een stenige ondergrond is het zachter. Als je de basis hebt ga je ook vanzelf je kampeeruitrusting aanpassen naar wat voor jullie fijn is. Bij ons is alles gericht op roadtrippen. Dus snel kunnen op en afbreken (half uurtje voor alles) en alles moest in de auto met dakkoffer passen. Daarom geen hele opklap keukens/kasten e.d. Heel veel opvouwbaar etc. Is allemaal door de jaren heen ontstaan. Die droogloopmat bij de ingang bleek toch wel heel handig met slecht weer. Mijn servies zit in een zelfgemaakt ophangsysteem. Dichtritsen en gaan of open ritsen en ophangen. Maar ik kan me voorstellen dat je dat anders doet als je ergens een paar weken gaat staan. Dan is het niet zo erg als je wat langer bezig bent om je te installeren of een aanhanger mee moet nemen voor al je spullen.
     
    owly, cowgirl80 en Fruity90 vinden dit leuk.
  11. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Ja die zijn echt super!!
     
  12. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.742
    719
    113
    Bedankt voor de reacties.
    Dan gaan we waarschijnlijk toch voor de exped matten, mijn man wil dat graag. Verder kunnen we het grotendeels doen met wat spullen van Decathlon. Als het deze zomer bevalt gaan we zelf een ten aanschaffen en dan verder kijken wat we nodig hebben en waar we dat gaan kopen.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  13. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Naar welk land wil je? (gewoon interesse hoor)
     
  14. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.742
    719
    113
    Nou we gaan naar Frankrijk, maar daar hebben we een tent gehuurd en we gaan naar een festival in Nederland waarvoor we een tent lenen, maar de rest wel moeten aanschaffen. Maar we overwegen een tent aan te schaffen, voor de komende jaren. Dat zal dan zijn voor verschillende vakanties, Frankrijk, Spanje, Slovenië, Denemarken (zomer) en weekendjes weg in Nederland
     
    Rozebeer vindt dit leuk.
  15. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Een eigen tent is zo fijn! Hoeft ook niet perse duur te zijn. Wat een leuke plannen hebben jullie trouwens
     
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.606
    25.665
    113
    Vrouw
    Oostenrijk :)
    Zoveel zin in.

    We hebben een grote tent van de Waard.
    De meeste spullen komen van de Wit of de vrijbuiter.
    Slapen doe ik het liefst op self inflatabel matrasjes. Lekker stevig. Ook de dunnere.

    Stoelen is bij ons altijd ellende. Man woog boven 120 kilo, dus dan valt veel af.
    Inmiddels is hij afgevallen en hebben we een nieuwe set. Ook omdat de kinderen uit hun Stoelen gegroeid zijn. Gekocht bij de vrijbuiter, maar weet 't merk niet meer. Best aan de prijs. Maar wel mooi en super plat opvouwbaar.

    Verder is het een kwestie van uitproberen. De basis hoed aanschaffen. En de rest per jaar bekijken wat bevalt en wat je wil veranderen.
     
  17. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Ik heb altijd veel respect voor mensen met een de waardtent. Wat een werk om het op te zetten in mijn ogen dan he haha maar als het eenmaal staat... Dan heb je ook wat!
     
  18. princess79

    princess79 Bekend lid

    17 mrt 2011
    892
    66
    28
    Vrouw
    wij gaan dit jaar voor het eerst met de tent kamperen in Frankrijk.
    Naar 2 campings dus ben benieuwd met tent opzetten en afbreken:D
     
  19. Rozebeer

    Rozebeer Fanatiek lid

    4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Aaah leuk!
     
  20. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.606
    25.665
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Valt best mee hoor. In een half uurtje is t klaar. Inclusief varioluifel.

    Maar voor de tussencamping hebben we een eenvoudige koepel gekocht. Die staat in 10 minuten denk ik (nog niet gebruikt) voor ons vieren. En dan kunnen we ook op een kleiner formaat campingplaats staan.
     
    Rozebeer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina