(aanstaande) BAM-mers

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sibje, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sibje

    sibje Actief lid

    12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Ik ben 31 jaar en sinds 12-2 mama van zoontje N.

    Ik heb bewust voor het alleenstaand moederschap gekozen en na wat medische tegenslagen is uiteindelijk toch mijn wondertje geboren mbv een bankdonor.

    Het lijkt me leuk om in contact te komen met andere (aanstaande) Bammers. Ervaringen delen, maar misschien ook elkaar ontmoeten en evt oppasproblemen onderling oplossen? Het zou dus leuk zijn als je in Z-H woont, maar kom je van elders: praat gezellig mee!
     
  2. sesa

    sesa Niet meer actief

    Hoi Sibje, ben je zwanger geworden met ZI of IUI, hoelang heeft het geduurd?
     
  3. sibje

    sibje Actief lid

    12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb PCO, dus ZI was voor mij geen optie. Daarnaast wilde ik vanwege de juridische afhandeling liever een bankdonor.

    Na 8x is het met IUI gelukt (wel met allerlei mogelijke medicatie). Een aantal keer kon er geen IUI gedaan worden ofwel door overstimulatie of omdat er geen eisprong was ondanks de medicatie.
    Uiteindelijk heb ik er drie jaar over gedaan (zonder wachttijd voor de bank, na 1/2 jr heb ik een ruil-donor aangebracht).

    Ik hoop voor jou dat 8 ook het "magische" getal blijkt te zijn. Wanneer is precies je NOD? (mijn luteale fase was slechts 10 dagen, dus lag m'n NOD iets eerder)
     
  4. sesa

    sesa Niet meer actief

    @Sibje, mijn NOD is 28-4, ik mag op 30-4 testen. Laten we hopen dat ook mijn getal mag worden
     
  5. Anemoontje

    20 sep 2011
    88
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden!

    Graag zou ik met jullie meekletsen! Ik ben ook een aanstaande BAM!

    Na een miskraam twee en half jaar terug (met mijn toenmalige vriend) wist ik dat ik niets liever wilde dan mama worden. De relatie ging over en een nieuwe prins kwam niet voorbij.. :) In januari 2011 besloot ik er alleen voor te gaan en na een orientatieperiode/inschrijvingen/verkeerde contacten, ben ik in mei terecht gekomen in de kliniek waar ik een heel goed gevoel over had.

    In augustus de eerste inseminatie gehad en die was gelijk raak. Helaas werd dit een miskraam na 8 weken. Poging twee en drie waren loos en poging vier was weer raak!! Ik ben nu ruim 13 weken zwanger!! Ik zou het erg leuk vinden als ik me bij jullie mag voegen..

    Eerder was ik al op zoek naar een onderwerp als deze, maar die was er nog niet!

    Ik duim hier heel hard mee voor jou, Sesa!!

    Groetjes, Anemoontje
     
  6. sesa

    sesa Niet meer actief

    @Anemoontje, tnx, ik kan alle duimen gebruiken! welkom hier
     
  7. sibje

    sibje Actief lid

    12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sesa hier wordt ook voor je geduimd hoor!

    @annemoontje: gefeliciteerd met je zwangerschap! Bij welke kliniek ben jij geweest, zelf ging ik naar GG.
     
  8. Anemoontje

    20 sep 2011
    88
    0
    0
    Noord-Holland
    @Sibje Als je met GG bedoelt Geertgen, zijn we bij dezelfde geweest!! Wat een lieve mensen daar allemaal!!
     
  9. sesa

    sesa Niet meer actief

    Ik ben ook bij GG
     
  10. sibje

    sibje Actief lid

    12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    yep idd Geertgen. Van Sesa begreep ik al zoiets door de deal-IVF.

    Ik moest er dan wel een eind voor rijden elke keer (kom zelf uit Delft, dus dat was al gauw 2 uur rijden, zonder files), maar wel hele fijne begeleiding.

    Moeten jullie ook zo ver reizen?
     
  11. sesa

    sesa Niet meer actief

    Ik woon in bergschenhoek, das vlakbij Rotterdam. Ik moet ook zo'n roteind rijden. Ik doe het al bijna 1,5 jaar.Er is hier helaas niks in de buurt wat alleenstaanden helpen. Ik werk zelf in het SFG. Dat had makkelijker geweest ff onder het werk
     
  12. Anemoontje

    20 sep 2011
    88
    0
    0
    Noord-Holland
    Jullie ook dus! Ik woon in Noord-Holland, vlak bij Alkmaar, dus ook 2 uur heen en 2 uur terug. Het is een stukkie toeren ja, maar gelukkig hou ik van autorijden en het is voor een heel goed doel. En wat je al zegt; een heel fijne begeleiding daar!!

    Mij boden ze ook de 50-50-deal, maar ik heb gevraagd of ik eerst IUI mocht proberen, zodat ik eerst kon proberen zonder hormonen. Plus dat ik het een moeilijk idee vond dat het dan bij iemand anders misschien wel lukt met mijn eitjes, terwijl ik misschien met lege buik zou blijven zitten. Dat mocht gelukkig en zoals eerder gezegd was poging 1 al raak. Helaas is dat niet goed afgelopen, maar poging 4 gelukkig weer raak. Na de bevalling zal ik uiteraard aan mijn verplichting van de wederkerigheid voldoen!! En dan ook uiteraard met liefde, want wij weten als geen ander hoe fijn het is als er mensen zijn die die hulp bieden..
     
  13. sesa

    sesa Niet meer actief

    Ze hadden mij met de dael-IVF teveel hormonen gegeven, 275EI ganal -f. Daardoor kreeg ik een overstimulatie met 40 follikels. Nu hoef ik geen eicellen meer in te leveren.
     
  14. sibje

    sibje Actief lid

    12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb voor mijn IUI al verschillende soorten hormonen gebruikt. de ene keer leek het te werken, de andere keer had ik overstimulatie, terwijl ik op dezelfde dosis ook weleens geen ovulatie had. Geen pijl op te trekken dus...

    Daarnaast was mijn luteale fase (tussen inseminatie en ongesteld worden) te kort, namelijk 8 tot 10 dagen ipv minimaal 10 dagen. Dus ook daar moest ik Pregnyl voor bij spuiten. Al met al bijna alle medicijnen zoals met IVF, maar dan zonder de punctie...
     
  15. sesa

    sesa Niet meer actief

    Ok. Ik gebruik nu geen hormonen alleen om de eisprong te timen. Het was altijd pregnyl, maar deze is schaars nog in nederland en moest decapeptyl spuiten.
     
  16. Anemoontje

    20 sep 2011
    88
    0
    0
    Noord-Holland
    @Sesa: Nog 9 dagen! Ik hoop dat dit de mooiste koninginnedag ooit voor je wordt!
     
  17. sibje

    sibje Actief lid

    12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sesa we duimen nog hoor. Zo'n tweede week na inseminatie is altijd nog spannender. Decapeptyl werkte bij mij beter dan pregnyl, werd er minder ziek van, ook had ik minder last van de prik zelf (plek was minder gevoelig). Succes!
     
  18. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ik ben van plan straks BAM moeder te worden.
    Maar eigenlijk is mijn zoontje al op dezelfde manier verwekt als jullie ( aanstaande) kinderen want hij is ook een donorkindje.
    Mijn ex kon geen kinderen krijgen.
    NU hoop ik ooit een broertje of zusje te mogen krijgen van dezelfde donor waar ik nog 7 staaltjes van heb.
     
  19. Anemoontje

    20 sep 2011
    88
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi One of a Kind!

    Welkom en wat spannend inderdaad! Heb je enig idee wanneer je wilt beginnen? En doe je het ook via een kliniek? Groetjes!
     
  20. Anemoontje

    20 sep 2011
    88
    0
    0
    Noord-Holland
    Het is stil hier op het forum... :(
     

Deel Deze Pagina