aantal flesjes...

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door cyntje78, 12 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi hoi!

    Ons manneke is vandaag 8 weken!
    Op aanrade van de cb verpleegkundige krijgt ons ventje nu 90 cc + 3 schepjes voeding per fles: 100 cc totaal. Maar hij zit nu nog op 7 flessen... Dit omdat hij na een fles van totaal 80cc vaak nog niet tevreden was (20 minuten per fles + Nutriton.)

    Het zou eigenlijk wel fijn zijn als ons mannetje over zou gaan naar 6 flessen máárrrr.... is dit een (nog) te hoge verwachting van een dysmatuur ventje?

    Ik heb de 22e een controle afspraak bij de k.a. dus kan het dan natuurlijk ook voorleggen. Maar ben toch benieuwd naar jullie ervaringen omdat het ziekenhuis zo veel "leugens" heeft verteld...
    Zoals "hij slaapt door hoor!" Nou niet dus... want om 24 uur de laatste fles en om 4.30 mega honger dusss...

    Niet dat we ons ventje naar 6 flessen willen ten koste van alles... maar vroeg me af hoe het bij jullie is gegaan...

    Alvast bedankt!

    Oja, schema nu is (met 30 minuten speling op z'n vroegst)
    5.00
    9.00
    12.00
    15.00
    18.00
    21.00
    24.00
     
  2. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    Hallo Cyntje,

    Hier duurde het erg lang voordat hij iets meer ging drinken. Tot wel een week of 10 waren de flesjes max 100cc a 110cc, toen tot een week of 16 135cc gemiddeld en nu sinds 4 weken pas 165cc x 5. Soms drinkt hij 200cc weg, maar dat is een uitzondering. Hij kan gewoon nog niet meer, terwijl hij volgens zijn gewicht allang 200cc x 5 zou mogen.

    Het schijnt erg te verschillen bij dysmaturen of ze veel kunnen drinken of niet. Als jij het idee hebt dat jouw mannetje meer wil en dat kan met zijn gewicht: gewoon aanbieden, drinkt hij meer, dan laat hij nl. vanzelf meer tijd tussen de flessen.

    Hier gaat het altijd in stapjes: eerst 1 grotere fles op (bied ik aan als hij veel drinkt bij hem is dat om 19.00 uur na het badje), dan 2 grotere flessen en voor je het weet drinkt hij in een nieuw schema.

    Maar volg je gevoel, ik weet van genoeg dysmatuurtjes dat ze véél konden drinken, dus mss is die kleine van jou er wel zo een!

    PS wat komt jullie mannetje goed aan zeg! Fijn hoor
     
  3. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Bedankt voor je reactie!

    We zijn sinds afgelopen donderdag 100 cc gaan geven. Ik was op het weeguurtje van het cb en daar sprak in de verpleegkundige die regelmatig hier op huisbezoek is.
    Donderdag en vrijdag lange periodes met flinke buikkrampjes en scheten dus zag die 100 cc al niet meer zitten eigenlijk.
    Maar we zijn infactol gaan gebruiken en het gaat super! Is meer tevreden en kan zich nu voor het eerst zelf eventjes vermaken in de box. Ben dus erg trots op hem.

    Groeien doet hij ook erg goed!
    We kijken het gewoon even aan met 100 cc. want komende dinsdag word hij aan zijn liesbreuk geopereerd.
    Dan de week er op hebben we controle bij het cb en de dag erna bij de ka. Erg fijn, omdat ze beiden wat anders zeggen en adviseren eigenlijk...
    Mocht hij dan weer goed gegroeid zijn dan kunnen we weer iets ophogen. Hij zit al te hoog icm gewicht.
    Eerst de operatie maar.

    Maar ik lees in dit hoekje namelijk ook vaak over kindjes die héél lang op zo'n 70 a 80 cc blijven zitten.... maar die topics zijn gesloten dus vandaar mijn vraag.

    Jammer (eigenlijk gelukkig) dat het hier altijd rustig is met lezers en reageren...
     
  4. Zijvandehoek

    Zijvandehoek VIP lid

    8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Hoi Cyntje,

    Vanaf de geboorte wordt er elke dag 10ml opgeteld, wat betreft de hoeveelheid van het flesje.
    Dus de 9e dag kreeg Sil dus 90ml.

    Verder: balen zeg dat jullie zoon van de week geopereerd moet worden.
    Sterkte ermee.

    Dikke knuffel van hier ;)
     
  5. Zijvandehoek

    Zijvandehoek VIP lid

    8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ehm sorry voor het reageren, zonder te lezen dat het om een dysmatuurtje gaat.
    Ik zag je naam staan en heb 'm aangeklikt en gereageerd.

    Jeetje, wat woog je menneke weinig zeg, bij de geboorte.
    Fijn dat het zo goed gaat.

    Liefs, Zij
     
  6. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    Ja is idd 'jammer' dat het zo rustig is. Ik had in het begin ook zoveel vragen m.n. over drinken en drinkhoeveelheid.

    En die van ons heeft echt heel lang op die 100cc gezeten, want tot 16 weken dronk hij die 135cc echt niet altijd op. Hij heeft héél lang op 7 voedingen gezeten. Bij ong. 3,5 maand (woog toen zo'n 5 kilo) ging hij naar 6 en nu dus sinds enkele weken op 5, hij woog toen zo'n 5,5 kilo (van 6 naar 5 ging dus in verhouding redelijk snel). Ik denk dat het ook met gewicht te maken heeft: ik heb bij ons mannetje altijd vergeleken met een baby die 6 weken jonger was, want op dat gewicht zat hij en dan dronk hij hetzelfde. Dat kan voor jouw mannetje ook gelden: hij heeft het gewicht van een pasgeboren baby, dus drinkt ook nog die hoeveelheden.

    Sterkte met de operatie! Is hier echt meegevallen ik hoop zo voor jullie ook!
     
  7. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Heey ZvdH!

    Geeft niet hoor! Ik dacht al "10 cc per dag.... hmmm"

    Maaruh... jullie Sil moet ook geopereerd worden? Alvast beterschap voor hem!
     
  8. mommie1981

    22 jan 2010
    80
    0
    0
    leidster kinderopvang
    rotterdam
    Wat komt hij goed aan!
    Knap hoor en schijnbaar gaat dat prima toch!
    Gewoon op je eigen (en natuurlijk die van hem) gevoel afgaan als je naar de tegenstrijdige verhalen van ka en cb luistert zie je straks de bomen door het bos niet meer!
    Heel veel sterkte met de operatie!
     

Deel Deze Pagina