aarsmaden alarm!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door helma85, 7 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helma85

    helma85 Bekend lid

    3 dec 2013
    683
    43
    28
    Hallo allen,

    Vandaag ontdekt bij mn dochter haar ontlasting dat er kleine wormjes in zaten, na wat speurwerk kwam ik er achter dat het aarsmaden zijn! Heb aardig wat vieze dingen meegemaakt waar ik ondertussen tegen kan, maar vandaag draaide mn maag even om!
    Heb gebeld met dokter en die adviseerde voor het hele gezin een kuur te nemen ( 2 pillen slikken ieder in 2 weken tijd). Ook letten op goede hygiene en dekbedden wassen en nagels kort knippen. Dit utieraard allemaal gedaan, maar toch spoken er nog wat vragen door mn hoofd:

    Misschien dat er mensen hierin ervaring hebben:
    * hoelang duurde het tot de wormen weg waren?
    * Is diarree normaal hierbij?
    * Moeten we letten op bepaalde voeding?

    Alvast bedankt!
     
  2. aora

    aora Actief lid

    6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Na het innemen van de pilletjes kan het nog wel een aantal dagen duren voordat alle wormen dood zijn.
    Zorg dat je dochter niet aan/tussen haar billen krabt. Daar leggen de wormpjes de eitjes. Die je dochter vervolgens via de vingers weer binnen kan krijgen. En daar komen dan weer nieuwe wormpjes uit en dat wil je niet want dan begint het feest weer van voren af aan.
    Ook goed handen wassen na het buitenspelen, vooral als ze in de zandbak gespeeld hebben.
     
    helma85 vindt dit leuk.
  3. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    helma85 vindt dit leuk.
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Na het eerste pilletje gaan de wormen snel dood is mijn ervaring. Wel na 2 weken dus weer een pilletje nemen. Diarree erbij is normaal en je mag gewoon alles eten.
     
    helma85 vindt dit leuk.
  5. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.824
    2.674
    113
    't Gezellige Brabant
    Ja ach, echt zo'n kinderdingetje. Maar volgens mij staat er in de bijsluiter wel dat je diarree ook nog apart moet behandelen. Even je bijsluiter lezen.
     
    helma85 vindt dit leuk.
  6. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.839
    2.254
    113
    Wij zijn er net vanaf!

    Twee dagen na het pilletje waren ze dood. Ben alleen zoooo dom geweest om te zeggen dat er beestjes in haar kont zaten. Ze durfde dus niet meer te poepen. Met als gevolg harde ontlasting, hard persen en nu dus bloed bij haar ontlasting.

    2e pil hebben we net vorige week gehad.
     
    helma85 vindt dit leuk.
  7. helma85

    helma85 Bekend lid

    3 dec 2013
    683
    43
    28
    Thx voor de tips!
    Ben er net achter gekomen dat ik ze ook heb! Zo ranzig!
    Zit nu aan knoflook en uienwater. Las op internet dat ze daar niet van houden.
     
  8. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.984
    5.815
    113
    Die pillen hebben meer effect hoor ;)
    Binnen 2 dagen ben je ervan af en over 2 weken de pil weer voor evt eitjes die uitgekomen zijn.
    Als je verder gewoon goede hygiëne toepast is er niks aan het handje en ben je er zo weer vanaf.

    (Hier een dochter die veel zand at :rolleyes: dus redelijk wat ervaring met die beestjes)
     
    helma85 vindt dit leuk.
  9. Emama

    Emama Bekend lid

    13 jun 2016
    792
    118
    43
    Gelukkig geen ervaring maar heb weleens gelezen dat knoflook heel goed werkt en volgens mij ook uien

    En ondergoed ed natuurlijk wassen op minimaal 60 graden
     
    helma85 vindt dit leuk.
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Komt helemaal goed! Neem die pillen zoals voorgeschreven, na 2-3 dagen zijn de nu levende wormen echt dood. Twee weken later volgen de worpjes die dan uit de eitjes zijn gekomen.
    Nu gewoon goed op handhygiene letten, nagels knippen en ook goed schoonhouden. En dan zie je ze binnenkort niet meer :)
     
  11. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Klinkt niet leuk maar echt, kans is groot dat ze nog een keer hallo komen zeggen.
    Net als luizen. Het hoort nu eenmaal bij kinderen.
    Gewoon die pillen slikken, hygiëne regels volgen, en dan ben je er vanaf.
     
  12. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.177
    261
    83
    Mijn zoontje van 7 heeft het al een paar keer gehad. Hele gezin aan de pillen hebben wij niet gedaan, kon eerste keer ook niet omdat ik zwanger was en volgens mij kan je dan die pillen beter niet nemen. De rest van gezin heeft er geen last van. Zoontje krijgt een tablet, 2 dagen later geen klachten meer, na 2 weken nog een tablet. Tabletten zijn te koop bij Kruidvat en heten mebendazol (van Kruidvat eigen merk).
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ha
    Haha ik zou het ook bij die pilletjes houden ;). Knoflook is lekker maar uienwater klinkt niet echt lekker ;)
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb het bij de kinderen altijd kriebeltjes genoemd. Want kan me voorstellen dat ze panisch worden bij het idee van beestjes in hun kont.
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En zagen ze ze dan niet in hun ontlasting zitten? Lijkt me nogal een schok als je denkt dat het gewoon ‘kriebeltjes’ zijn en ineens zie je witte wormpjes in je poep...
    Ik ben er gewoon eerlijk over geweest altijd; het zijn wormpjes, die kriebelen, en met een pilletje gaan ze weg. Net zoals luizen ook beestjes zijn.
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee, die plonst in de wc en daar kijken ze niet meer naar ;). Ik heb ook wel eens wormpjes gehad maar ze nooit in mijn ontlasting gezien trouwens.
    Liever het iets anders noemen dan een kind dat niet meer durft te poepen (wat iemand anders hierboven noemde).
     
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En op wc-papier? Ik zou veel banger zijn dat ze het alsnog zelf ontdekken en daardoor écht panisch worden, dan dat je het als ouder gewoon rustig uitlegt alsof het niks voorstelt (want dat is ook gewoon zo).
     
  18. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.839
    2.254
    113
    Wij deden er ook echt wel luchtig over naar haar, maar het woord beestjes heeft echt enorme impact gehad. Ze gilde letterlijk in paniek haal ze er uit. Gewoon niet zo slim van mij. Nu is zij altijd een probleem poeper geweest dus dat zal vast meegespeeld hebben
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Daar kijken ze bij ons niet zo naar, zelf heb ik ook nooit wormen op wc papier gezien.
     
  20. rums

    rums Niet meer actief

    Herkenbaar. Maar hier krijgt alleen degene die ook wormpjes heeft de pillen. En nog nooit het beddengoed gewassen en is goed gegaan.
     

Deel Deze Pagina