Accu chromebook

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tuc, 27 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Weet iemand (uit ervaring?) hoe lang de accu van een chromebook fatsoenlijk mee gaat? Op school gebruiken ze die de hele dag, maar thuis gebruikt ze hem ook graag om filmpjes op te kijken.
    Maar met een gewone laptop bijvoorbeeld kan die na een paar jaar niet meer gebruikt worden zonder dat die aan de oplader ligt omdat hij na intensief gebruik zo leeg is.
    Op school kan die niet aan de oplader, dus moet hij de hele dag mee gaan. Nu gaat dat nog prima, maar is ook nog maar ruim een jaar oud.
    Hij moet wel 4 jaar mee gaan zo.
    Zou dat slecht zijn om hem dan thuis ook zo intensief te gebruiken, of is de accu van een chromebook daar op gemaakt?
     
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.042
    3.503
    113
    Vrouw
    Man heeft het over 3 a 4 jaar en dat daarna de kwaliteit van de accu achteruit gaat.

    Mijn chromebook heb ik nog niet zo lang en ia bijna altijd ingeplugd in een docking station, dus nog geen eigen ervaring.
     
  3. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.357
    775
    113
    Vrouw
    Dat is zo verschillend mijn eigen laptop is van HP en ondertussen 6 jaar oud en kan met gemak heel lang met de accu doen.
    Terwijl een even oude laptop die minder gebruikt wordt dat nog geen 1uur redt.
     
  4. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.550
    7.365
    113
    Is het jullie eigen of is het er één van school?

    Hier heeft ze er één van school, betalen we kleine bijdrage voor. Maar is niet de bedoeling dat ze die prive gaat gebruiken :oops:
     
  5. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.526
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Heb je de laptop via school? Wij hebben ‘m aangeschaft via school en dan zit er ook garantie op de accu, die kunnen ze gewoon vervangen.

    Bij ons wordt de laptop nou ook weer niet zo intensief gebruikt op school dat hij uren aan een stuk staat: bij het ene vak doen ze er niets mee, bij het andere vak een halve les.

    Ik heb me weleens laten vertellen dat steeds kleine beetjes opladen en een slechte kwaliteit oplaadkabel ook heel bepalend zijn voor de levensduur van de batterij.
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Het is er 1 van ons. Het is wel via school, waar we dus korting kregen. En we betalen elk jaar een bedrag zodat die na 4 jaar eigendom is.
     
  7. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.526
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Maar je hebt geen garantie op de accu?
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Nou das een goeie, dat ga ik morgen meteen nakijken.
     
  9. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Wij hebben een Chromebook via Rentcompany, daar kon je garantie op de accu los bij kopen. Na 1 jaar kreeg ik een mailtje dat het alsnog kon en afgelopen jaar weer :rolleyes:, dus ik ga er maar vanuit dat er een goede accu in zit, anders zouden ze niet zo door blijven zeuren over die garantie ;)
     
  10. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.853
    424
    83
    Meestal wordt de accu na 2-3 jaar wel minder. Mijn ervaring is dat een laptop na 3-4 jaar wel een soort van opgebruikt is. Op mijn werk worden ze dan ook meestal wel vervangen. Thuis heb ik zelf een MacBook. Deze gaan wel wat langer mee. Voor mijn dochter via school ook een Chromebook gekocht. Ik verwacht eigenlijk niet dat ze na 4-5 jaar deze voor de vervolgopleiding zal gebruiken. Denk dat hij dan wel afgeschreven is.
     

Deel Deze Pagina