achtbaan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anietje, 14 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anietje

    anietje Actief lid

    16 nov 2006
    263
    0
    0
    Verpleegkundige
    misschien een domme vraag maar ik weet het echt niet...... :(

    over drie weken gaan wij met mijn familie een weekendje weg omdat mijn ouders 25 jaar getrouwd zijn. nu gaan we lekker in een hotelletje vertoeven en naar een pretpark.
    Nu ben ik helemaal verzot op achtbanen maar heeft dat schade op de foetus? je ziet voor de ingang wel verbod borden met hartpatiënten en een dikke zwangere buik enzo. Maar geldt het dan als je op het eind ben van je zwangerschap of nu in het prille begin ook al.
    Als het niet mag waag ik me er niet aan natuurlijk, maar ik zal zo'n looping wel missen natuurlijk....... wie weet raad?

    groetjes anita
     
  2. Cindy1975

    Cindy1975 Bekend lid

    8 okt 2006
    551
    0
    0
    Van de site van Predictor.nl



    Zwanger in de achtbaan

    16 sep 2003

    In veel pretparken mag je niet in de achtbaan wanneer je zwanger bent. Waarom is dit, en in welke periode van de zwangerschap geldt dit? Moet je ook al uitkijken in de eerste maanden van de zwanegrschap?


    Een achtbaan maakt rare bewegingen, dus degene die erin zitten ook. Zeker omdat de inzittenden schrikken. De stang die tegen je aan zit om je te beschermen zou eventueel te hard in je buik kunnen komen. Maar vaak hebben achtbanen tegenwoordig van die armsteunen, hiervoor geldt dit niet.
    Het is dus meer het stootgevaar. Dit risico wordt groter naarmate je verder zwanger bent.
     
  3. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Zou niet gaan, ook al ben je vroeg in de zw!
    Maar ieder voor zich natuurlijk ;)

    jessica
     
  4. lela

    lela Actief lid

    11 mrt 2007
    111
    0
    0
    het antwoord op je vraag weet ik niet. ik weet wel, dat ik ook dol ben op achtbanen. tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik in een achtbaan gezeten met het gevolg dat ik heel het pretpark ondergebraakt heb! en dat ik achtbanen ineens niet zo leuk meer vond. ik kan het je iig niet aanraden (ikzelf wist niet dat ik toen al 8 weken zwanger was)
    als je het verlossende antwoord wilt weten zou ik gewoon even een telefoontje plegen met je huisarts of VK.
     
  5. anietje

    anietje Actief lid

    16 nov 2006
    263
    0
    0
    Verpleegkundige
    ohhhh echt bahbah! :oops:
    idd ik zal het daar ook vragen, ik wilde natuurlijk ook reacties van zwangeren weten enzo wie wel en wie niet.
    ik vind het wondertje belanglijker dan een leuk avontuurtje in een rollacoaster natuurlijk. Maar als het evengeod mag en kan.....dan graag.
     
  6. Adine

    Adine Fanatiek lid

    12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Volgens mij zit je beeb met 11 weken nog beschermd achter je schaambotje. Ik denk dat het dan nog wel kan. Het is meer hoe prettig voel jij erbij.

    Bel voor de zekerheid eens je vk.
     
  7. idd je baby zit nog achter je schaambeen,ik ben met 5,5 week is idd korter als jou naar de efteling geweest,mn VK zei dat t geen kwaad kon omdat jebay goed is beschermd wil je t zeker weten is t haar t ff na te vragen zij weet t zeker!

    veel plezier

    groetjes krulliewullie
     
  8. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik denk dat je wel in de achtbaan kan gaan hoor, ik zou het alleen niet doen, omdat je mocht er wat misgaan het jezelf kwalijk zou nemen, ook al is dat niet terecht misschien.

    Ik ben toen ik 7 maanden zwanger was een weekend naar slagharen geweest met familie en veel kinderen, toen mocht ik nergens in... jammer hoor, ik hou wel van een ritje achtbaan :D
     
  9. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Of het mag of niet...ik zou het niet doen...
    Moeilijk he, dit soort dingen.
    Ben benieuwd wat je beslist!
    Elmo
     
  10. Dat bord bij de achtbaan staat er volgens mij omdat als je een buikje hebt, de beugel die ze gebruiken niet goed meer dichtkan en het daarom onveilig is.

    Zolang je baby nog achter je schaambeen zit lijkt het me geen probleem, zolang je jezelf er pretiig bij voelt.
     
  11. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Bleeehhhhhhhhhhhh waar je zin in hebt!
    Ik moet er echt niet aan denken! :-&
     
  12. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Je baby zit nog mooi beschermd achter je schaambeen, dus dat is geen probleem. Je loopt alleen een risico dat je heel misselijk bent daarna!
     
  13. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Ze zullen niet voor niets bordjes voor de ingang neer zetten dat zwangere vrouwen er niet in mogen dus ik zou het niet doen... Moet je je ff voorstellen wat er kan gebeuren, miss zit je beeb dan wel lekker beschermd maar ik zou nooit het risico willen nemen om die kleine miss kwijt te kunnen raken en inderdaad word je er ook mega misselijk van.... Ik zou het niet doen... :)
     
  14. Die bordjes gelden idd voor als je al een dikke buik hebt. Dan kunnen de beugels niet meer goed dicht en dat is onveilig. Dat je door elkaar geschud wordt kan geen kwaad. Maar als je je er zelf niet prettig bij voelt dan zou ik het niet doen. Ik heb dit ergens op een site gelezen maar weet niet meer welke! Probeer eens te googlen op zwangerschap en achtbaan.
    Groetjes!
     

Deel Deze Pagina