Achtermelk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door LadyIngrid, 31 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyIngrid

    LadyIngrid Bekend lid

    22 feb 2009
    945
    0
    16
    #1 LadyIngrid, 31 jul 2016
    Laatst bewerkt: 31 jul 2016
    Hoi,

    Ik geef bv dmv een tepelhoedje. Maar omdat mijn zoontje dan te weinig Achtermelk krijgt kolf ik ook nog af. Maar het lijkt wel alsof mijn borst bijna leeg is en dan weer opnieuw straaltjes melk produceert. Klopt dat wel? Is achtermelk wel vaker zoveel? Soms wel 50 cc.

    Vaak geef ik deze melk nog na omdat ik het idee heb dat ie nog zoekt. Of komt dat misschien omdat ie niet boeren kan/wil?

    Ik had ook nog een andere vraag. Ik dacht 2 dagen geleden dat t vloeien over was maar nu "begint" t weer met wat lichtrood verlies. Niet veel hoor maar hoort dit erbij? Ik ben 2,5 week geleden bevallen.

    Ook heb ik regelmatig momenten dat ik t toeschiet reflex niet voel en andere keren doet t er pijn van:( Klopt dat wel?

    Groetjes een onzekere mama
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi LadyIngrid,

    onzekerheid hoort er helemaal bij, zeker als het om BV gaat... Ik denk dat het prima is dat je probeert de kleine nog dat beetje melk te geven naderhand, maar als je merkt dat hij echt niet meer hoeft, zou ik het laten. Dan heeft hij waarschijnlijk gewoon echt genoeg. Het is belangrijk dat het goed plast en poept (geel, niet groen) en dat hij alert is. Ook kun je naar het CB bureau gaan op het inloop spreekuur om het te wegen. Als hij aankomt gaat het gewoon goed en hoef je je niet te druk te maken om het laatste beetje dat je kolft, maar hij niet wil. Het kan inderdaad zijn dat je weer een toeschietreflex krijgt als je gaat kolven. Het is even de vraag of het nodig is dat je dat doet als hij voldaan is na de voeding die hij er zelf uit heeft gekregen. Je zou je tijd en wellicht onzekerheid schelen. Houd vooral in de gatne hoe hij het verder doet Dat is belangrijker dan de precieze ml's bij houden.
    Wat een zoektocht he! Maar goed bezig!

    En inderdaad, soms is een toeschietreflex niet pijnlijk en soms krommen je tenen ervan....

    Bloedverlies kan weer meer worden naarmate je meer gaat doen. Dus je kunt soms ineens mer gaan vloeien terwijl je dacht het met een inlegkruisje af te kunnen. Geeft niets, zolang jij je verder lichamelijk maar oké voelt.

    Groetjes Brigitte
     
  3. LadyIngrid

    LadyIngrid Bekend lid

    22 feb 2009
    945
    0
    16
    Bedankt voor je reactie.
    Ik voel me, door jou berichtje, toch wel gerustgesteld! Ik ga gewoon door met bv als mijn mannetje hier gewoon op blijft groeien.
     
  4. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Precies, gewoon goed naar je mannetje kijken en hoe je je er bij voelt!

    groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina