Activiteit voor juffendag

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door jojo85, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    #1 jojo85, 7 okt 2019
    Laatst bewerkt: 7 okt 2019
    Mijn zoon zit in groep 3-4-5. Ik moet dit jaar de juffendag organiseren. Het moet iets van een activiteit zijn, die ook door kan gaan als het regent. Wie heeft er een leuk idee?
    Ik heb inmiddels zelf het idee om ze zelf hapjes voor de lunch te laten maken, dus dat is al iets.
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Hoe lang duurt het in totaal en heb je ook een budget?
     
  3. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    We hebben 25 euro en de hele ochtend. Pff ik vind het echt moeilijk zeg.
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Oke ik heb wel wat ideeën voor je.

    Heb je de mogelijkheid dat ouders assisteren? Anders is het ook mogelijk om met minder mensen te doen.

    Ik zou de ochtend opdelen, aan de hand van de hoeveelheid kinderen groepjes maken. Je hebt 4 activiteiten en iedereen komt aan de beurt met zijn of haar groepje. Is het niet mogelijk om je groepje te delen door 4 dan heb je nog een extra activiteit nodig.

    Opdracht 1: met dit groepje maak je wat lekkers (begeleiding)
    Bijvoorbeeld voor iedereen:
    Groepje 1 fruitspiesjes
    Groepje 2: sandwich/wrap (met ham of kipfilet of kaas met wat komkommer)
    Groepje 3: pannenkoeken (eventueel koud laten worden en besmeren met jam of pasta en oprollen)
    Groepje 4: eiersalade maken voor op een toastje

    Opdracht 2:Knutselopdracht
    Bloem maken, kan met vouwen (tulp) of tekenen en zelf uitknippen. Zodra ze klaar zijn kan het op een groot vel geplakt worden. Ben je eerder klaar dan help je een ander of er liggen kleurplaten klaar. Als iedereen is geweest heb je een blad vol bloemen voor juf.

    Teveel gedoe? Dan maken ze toch een mooie placemat dan is de tafel snel mooi aangekleed. Een leuke kleurplaat uitvergroten tot ze formaat

    Opdracht 3 wie bouwt de beste brug (begeleiding)
    Door middel van spaghetti (ongekookt) en spekjes een brug of toren bouwen. Het moet met het groepje 1 toren worden dus moeten ze samenwerken.

    Opdracht 4: spelletje spelen
    Je legt een aantal spelletjes neer waar ze uit kunnen kiezen en die kunnen ze met 2 of meer personen spelen.

    De persoon die bij spel 3 staat kan opdracht 4 ook in de gaten houden.

    Meer begeleiding is handig maar anders is het zo ook te doen.

    Tussendoor wel gezellig even wat drinken. Weet niet of ze dat mee moeten nemen van huis of dat het vanuit school is. Anders ranja/water met een koekje of voor de gezonde school fruit als dat past in het budget.

    Nog even naar buiten als het droog is en dan de laatste 2 rondes doen.

    Van tevoren bedenken hoe ze de tafels willen hebben staan zodat het gezellig is met het eten. Een extra tafel met een kleedje en daar de hapjes er op. Drinken, fruitwater/ melk.

    Succes! Hopelijk doe je niet alles alleen!
     
  5. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Wat een leuk plan! Ik hoef het gelukkig niet allemaal alleen te doen, dus er zijn wel wat hulpouders. Super bedankt, zo klinkt zo'n dag ineens heel leuk!
     
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Je moet even het idee hebben hoe je het in kan delen en dan komt helemaal goed!
    Veel plezier met voorbereiden!
     

Deel Deze Pagina