'Activiteiten' tijdens zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door RobinBird, 2 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Hoi allemaal :),

    Ik ben heerlijk aan het genieten van m'n verlof. De eerste twee weken heb ik mij bezig gehouden met de laatste dingetjes klaarmaken (wassen, strijken, nog wat babyuitzet aanschaffen etc.) en verder met slapen en serietjes kijken.

    Ik heb nu verder niets meer dat gedaan 'moet' worden, heerlijk, maar ik vind 't ook zonde om m'n verlof alleen maar te besteden aan Netflix. Tegelijkertijd is dat wel echt iets dat ik leuk vind èn straks met een baby waarschijnlijk een stuk minder zal kunnen. Ik ben heel goed in luieren en tukjes doen, maar aan het einde van de dag vind ik dat dan toch zonde.

    Iemand tips om A. wat motivatie te krijgen om iets actiever te zijn/iets meer van die bank te komen en B. welke activiteiten nu leuk zijn om te doen? Rekening houdende met een hoogzwanger lijf ;).

    Liefs, RobinBird.
     
  2. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Lekker genieten! Netflix aan, zak chips erbij;)
    Met vriendinnen afspreken, nog een keer op date met je man, toch nog dst leuke babypakje scoren, lekker ergens lunchen e.d, boek lezen..

    Ik vond het altijd irritant als mensen zeiden 'geniet van je rust, slaap zoveel je kan' want straks heb je daar eerst geen tijd meer voor. En dat is ook echt zo:roflmao:
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  3. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ik ben nu bijna 39 weken zwanger en vermaak me met geboortekaartjes uitzoeken/ dutjes/ Netflix/ opruimen/ poetsen/ enveloppen schrijven/ laatste dingen regelen voor kraamfeest, eigenlijk nog best wel druk!

    Je kan ook een boel.gaan lezen? Of wat zelf.maken.voor de baby/babykamer?
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Idem haha en nu met een kind rondlopen mis ik de luxe zoals dat bij de eerste zwangerschap was. Moe? Slapen. Ff lunchen met vriendin? Zo afgesproken. Met de pootjes omhoog genieten van de rust in de tuin, heerlijk!

    Ts, pak een film, ga gezellig ergens lunchen (ook alleen is echt relaxed), stukje fietsen voor de beweging etc
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik had in dir tijd helemaal nergens zin in, behalve mn huis op orde houden. Geen behoefte aan sociale contacten o.i.d. zat echt in n bubble en zag er niet uit. Als jij die behoefte nog wel hebt zou ik dingen doen als naar de bios, wat drinken/lunchen nog ff lekker in de zon. Dus wel naar buiten maar niet kilometers wandelen etc
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    O ja ga uitgebreid douchen. Ik had een douchekruk en vooraf deed ik een gezichtsmasker op. Daarna komt er een tijd dat je je afvraagt hoe lang het geleden is dat je überhaupt hebt gedoucht :p
     
    sarah28, RobinBird en Sophie221 vinden dit leuk.
  7. Sophie221

    Sophie221 Bekend lid

    11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    :roflmao::roflmao: Zo waar.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  8. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Hihi leuke berichten en ideeën. Ik zit trouwens ook echt in een bubbel. Geen zin in sociaal doen. Heb net even gewandeld en zit nu in de tuin. Misschien morgen beginnen aan een boek lezen en/of een fotoboek maken van de zwangerschap. En misschien nog van vakanties ook een fotoboek.
     
  9. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.595
    10.785
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Wat ik deed in mijn verlof was in de ochtend opruimen/schoonmaken/Baby dingen doen en in de middag keek ik heerlijk Netflix. Ik had ook 0 zin in om sociaal te doen.
     
    RobinBird vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina