Ademnood?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minyaweth, 8 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

    Voordat jullie in gedachten verder gaan met 'De kans is groot, dat ik krijg wat ik wil van jou. Mond op mond we doen het nou' :) heb ik even een vraagje.
    Vaak als Vigo slaapt, maakt hij hele schokkende adembewegingen en lijkt het net alsof hij naar lucht hapt? Ik vind het altijd best eng klinken en als ik hoor dat hij dat doet, zit ik echt zowat met mijn oor aan de babyfoon gekluisterd om te horen of hij daarna nog wel gewoon adem haalt.
    Komt dit jullie bekend voor? Kan het zo zijn dat hij dan bijvoorbeeld aan het dromen is ofzo?

    Liefs, Minya.
     
  2. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Soms maakt laura een klikkend geluid, maar dat is maar heel af en toe!
     
  3. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Pff.. ja, dit komt mij wel bekend voor. Of het iets te betekenen heeft weet ik niet...
    Maar gelukkig pakt 't baasje zijn adem-ritme gewoon weer op!
     
  4. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Jayden doet dat ook wel eens.
    Ik heb het idee dat hij dan ergens over droomt.
    's nachts verwerken ze vaak wat ze overdag gezien/mee gemaakt hebben.
    Dan is hij zo druk aan het "dromen"
    Ook hij doet dan schokkend ademhalen...en als ik bij hem ben wanneer hij dat doet heb ik het idee dat hij bijna in huilen uit gaat barsten.
    En dit terwijl hij geen pruillipje of wat dan ook trekt.

    Ik denk dat ze dan gewoon te druk aan het dromen zijn :D
     
  5. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Klinkt heel bekend in de oren.
    Cecile doet dat ook en ik vind het ook best eng, maar meestal voel ik haar dan even iin het nekje op pakt haar handje even vast als ze slaapt en dan word ze ook weer rustiger met de ademhaling. Ik denk zelf ook dat het met verwerken is wat ze op een dag meegemaakt hebben.
    Volwassende mensen kunnen ook in een hun slaap heel snel gaan ademen dat was me wel eens opgevallen bij mijn vriend als die slaapt begint ook soms onregelmatig te ademen.
    Ademnood geeft wel een ruizend geluid en stopt ook niet.
     
  6. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    spuugt hij snel?
    kyana deed/doet dit in combinatie met reflux.....
     
  7. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bedankt voor jullie antwoorden meiden! Ben toch wel blij dat er herkenning is!

    @Anniek: Vigo spuugt eigenlijk bijna nooit. Eigenlijk alleen een speentje terug na de fles als hij zich te snel te druk maakt.
     
  8. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heel herkenbaar, Louise heeft ons al meerdere malen zowat een hartaanval bezorgt omdat we dachten dat ze stikte en madam sliep gewoon rustig door.
     
  9. Dat heb ik ook bij mijn kleine gemerkt, bij de consultatiebureau vertelden ze dat dit normaal is,dat je pas zorgen hoeft te maken als ze blauw of wit worden.

    Het blijft toch eng. :D
     
  10. rheallover

    rheallover Actief lid

    Heel erg herkenbaar, Alyssa doet dit ook, soms echt van die geluiden maken waar je echt van schikt, soms lijkt het wel alsof ze stikt ofzo. Ja je schrikt er wel erg van maar als je gaat kijken blijkt er niks aan de hand te zijn. Tja afwachten tot ze blauw worden dat doe ik dan echter niet, dan kan het al te laat zijn. Ik ga gewoon op mijn gevoel af, als ze een geluidje maakt wat ik niet vertrouw ga ik altijd even kijken of alles nog goed gaat.
     

Deel Deze Pagina