ADHD-medicatie en IVF/ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Izzy1986IVF2021, 22 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Izzy1986IVF2021

    5 mrt 2021
    67
    25
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Zijn er dames die net als ik adhd hebben en hiervoor medicatie gebruiken?
    Wat is het beleid daarvoor vanuit jullie arts?

    Mijn behandelaar van de adhd zei dat de POP-poli adviseerde om te stoppen vanaf het moment dat ik zwanger kon zijn. Onze arts van het ziekenhuis adviseerde te stoppen zodra we met de hormonen gingen beginnen en in ieder geval zodra we begonnen met stimuleren (met Gonal-F). Omdat het medicijn misschien invloed kon hebben op de kwaliteit van de eitjes. Daar is geen klinisch bewijs van, maar je weet maar nooit.
    Ik ben voor de zekerheid op het vroegste moment gestopt.

    Nu is de eerste ivf-poging mislukt en mogen we pas over 6 weken weer een cryo terugplaatsen. Het medicijn kan nu geen invloed meer hebben op de ei-kwaliteit. Dus ik vraag me af of ik het nu weer mag nemen tot aan de tp dan. Want dan stop ik zeker weer.

    Iemand hier ervaring mee?
     
  2. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik gebruik geen adhd medicatie maar wel antidepressiva. Ik ben voorafgaand aan het traject ook bij de pop poli geweest ivm ik niet wist of ik moest door gebruiken of stoppen/veranderen.
    Ik zou je adviseren contact op te nemen met de pop, wellicht kun je overstappen op een ander medicijn wat wel veilig is tijdens een zwangerschap. Dan hoef je ook niet steeds te stoppen. Je kunt een afspraak vragen met een psychiater van de pop, die kan je alles vertellen over medicatie en zwangerschap. Heb het zelf als heel prettig ervaren :thumup:
     
    Izzy1986IVF2021 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina