adoptie

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door zico, 17 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    reageren op topic adoptie.

    hallo,

    Het is hier wat rustiger dan zappy baby adoptie.
    We hebben ook bezig geweest met adoptie, omdat ik door omstandigheden afgehaakt heb en het daar aan mensen liet weten kreeg ik niets anders dan negatieve krietiek te verwerken al was het voor ons heel moeilijk op dat moment om de beslissing tot stopzetting te nemen.
    Je werd er in de grond geduwd, vind het knap hoe ze hier reageren en het aan bod brengen, zo had voor ons het verwerkingsprocess heel wat makkelijker kunnen gaan dan we hebben meegmaakt.
    Ze waren niet allemaal zo hoor, we hebben ook nog met mensen contact gehouden die net als ons heel spannend wachten wanneer ik zwanger zal zijn.

    Mensen op mijn steun kan je steeds rekenen al ben ik van belgie, ik wens jullie veel succes.
     
  2. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zico wat vreemd zeg...wie reageerde nou precies zo negatief? De mensen van het adoptieburo zelf of andere aspirant adoptie ouders of andere mensen in jullie omgeving? Ik denk dat het zeker geen makkelijke keuze is geweest om ervan af te zien, wat de reden ook is (of het moet een zwangerschap zijn) en ik denk dat zeker anderen daar niet over kunnen en mogen oordelen. Wat jammer dat jullie dat ook nog eens te verduren moesten krijgen. Mag ik wel vragen wat jullie reden was om te kiezen voor adoptie? Wilden jullie dat sowieso graag of lukte het jullie niet/moeilijk om zelf zwanger te raken?
     
  3. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Hallo, het waren andere aspirant adoptie ouders ook onze familie langs men man z'n kant.
    Neen ik heb 2 moeilijke zwangerschappen gehad en we wilden zo graag een meisje een mooie teoekomst schenken en haar alle liefde geven die we in ons hebben. Ik heb een zwaar ongeval gehad en ze raden me het ook niet echt aan een nieuwe zwangerschap, maar ze zeiden ook ofwel gaat het makkelijk zonder veel pijn ofwel zal ik plat moeten liggen. Dus daarom kozen we adoptie , het verlangen naar een 3 de kindje is heel groot.
    Doch de vele kosten van m'n operaties hebben ons doen moeten beslissen het af te haken, de verzekering van de tegenpartij want ik ben in m'n recht weigert maar iets te vergoeden, dus ik moet ondertussen alles betalen, de rekeningen zijn al opgelopen boven de 10.000 euro en we hadden onze centjes voor adoptie opzij staan.
    Ondertussen is ons spaarpotje leeg en hebben we alles stopgezet ( definitief ).

    We zijn nu net begonnen met een eigen bio baby, doch de beslissing is heel moeilijk geweest en ligt nog heel gevoelig.
    We waren echt verschoten wat we allemaal te horen hebben gekregen, dat het goed was dat we geen adoptie hadden op dit moment omdat het kind dan niet goed zou terecht komen bij ons.
    We zijn er kapot van geweest, we hebben zoiets van we werken beide bij ministeries ( politie en gevangenis ) . We weten hoe we onze kindjes opvoeden om niet met hen in aanmerking te proberen laten komen, zij deden precies of we waren niet waardig en goed stabiel gezin om een adoptiekindje. Wat een pretentie denken ze wel niet te hebben iemand zo te beoordelen die ze niet kennen.

    ga me er niet meer boos om maken, we hebben heel veel spijt dat onze droom nooit zal uitkomen. We hadden graag een meisje van china geadopteerd van een leeftijd ongeveer van 1 jaar oud
     
  4. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zico dan hoop ik echt dat jullie verlangen naar een 3e wondertje jullie snel mag gebeuren, maar nog meer dat de zwangerschap voor jou een beetje te doen is! En wat frustrerend om zo je geld op te zien gaan aan kosten die uiteindelijk door een ander zijn veroorzaakt. Wens je veel sterkte!
     

Deel Deze Pagina