adoptiebankje

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door draga, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draga

    draga Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    he dames,

    Omdat het andere topic is gesloten dacht ik ik open een nieuwe:)
    Aangezien de meeste de via al hebben doorlopen en sommigen al op de wachtlijst staan word het tijd voor een nieuwe.

    Laat ik maar beginnen met een up-date over ons zelf. We staan op de pre-wachtlijst voor Slowakije. En we hopen binnenkort op intake te gaan bij Kind en Toekomst. Dus hier is het vooral wachten,wachten en nog eens wachten:(.

    ik ben vooral benieuwd hoe het met jullie gaat. en hoever jullie zijn.


    veel liefs draga.
     
  2. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Hi,

    Wij zijn nog in een heeeeel pril stadium van adoptie ... we hebben net de 2e VIA bijeenkomst achter de rug ;)

    Heftig allemaal en idd wachten wachten wachten ...

    Ik ben er inmiddels wel achter dat als je kritisch bent over sommige dingen, dat je dan heel raar wordt aangekeken ... jammer vind ik dat, maar goed, dat zal wel door het onderwerp komen ...

    Wat was jullie reden voor keuze voor Slowakije? (als ik dat mag vragen :))
     
  3. draga

    draga Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Tuurlijk mag je dat vragen:)
    Onze eerste keus was Servie omdat mijn man half -servisch is.
    Na een bezoek naar Servie is die wens helaas uit een gespat wegens verschillende problemen waar we tegen aan liepen.
    Maar omdat de Balkan ons trekt hebben we naar enige research besloten voor Slowakije te gaan. Omdat we daar een goed gevoel bij hebben. En omdat we ook graag een romakindje willen adopteren. Ik ben zelf opgegroeid op een woonwagenkamp en daarom heb ik een speciaal gevoel voor een romakindje er ztten naturlijk veel verschillen in cultuur maar heel veel dingen zijn wel hetzelfde. En mischien dat het kindje zich dan beter thuis voelt bij ons qua cultuur. Hebben ze toch nog een beetje die balkan en roma cultuur in hun leven.

    Ik vond de via heel leerzaam en hopelijk hebben jullie dat gevoel ook. Wij hadden een hele leuke groep die goed bij elkaar pasten qua denkwijze.

    veel leifs Draga
     
  4. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi Dames,

    Leuk weer te horen van jullie. Ik ben een tijdje niet meer actief geweest hier. We zijn inmiddels de ouders van een prachtig kindje uit China , we zijn nu in China en komen volgende week met zn 3en thuis. Het is geweldig. Het ging allemaal zo snel opeens. Ik zal meer schrijven als we thuis zijn.

    Groetjes Herma
     
  5. Reamonia

    Reamonia Actief lid

    23 aug 2011
    482
    0
    16
    kunstenares des levens
    Saturnus
    Komt ff binnenvallen om Herma te feliciteren!
     
  6. draga

    draga Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land

    O Herma wat geweldig krijg er kippevel van. Van harte gefeliciteerd met jullie kind. Ben benieuwd naar je verhaal.
    Echt ontzettend super goed nieuws. Ben er onderste boven van,haha. Geweldig.
     
  7. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Dank jullie wel! We zijn echt aan het genieten.
     
  8. hypo

    hypo Fanatiek lid

    28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey dames!
    Allereerst Herma even feliciteren; van harte meis! Ik wist t al van jullie zoontje, maar nu hebben jullie m dan ook echt in jullie armen. Ik ben heel benieuwd hoe je de reis ervaart. Hoop straks idd wel wat verhalen te horen.

    Dan mijn update:
    Wij hebben inmiddels gehoord dat we de ouders mogen worden van een jongetje uit China. Hij is net 2 geworden. We wachten nu op de LOA (belangrijk papier vanuit China) en hopen dan eind van het jaar hem te mogen ophalen. Omdat we het voorstel vrij vroeg kregen (voordat onze papieren in China lagen) duurt het wachten nu wel heel lang. Maar goed; we storten ons nu wel in de voorbereidingen van kinderkamer enzo.

    Ik moet zeggen dat ik nu ook wel tegen een aantal dingen aanloop waarmee je beseft dat adoptie echt een uitzondering is.
    Al die vragen die mensen (soms ongegeneerd) stellen. Of gekke opmerkingen. Dat is niet altijd leuk.
    Maar we zijn zo enorm trots dat wij voor dit jongetje mogen gaan zorgen....dat is echt heerlijk!

    HOpelijk is het voor iedereen snel ook zover!
    XXX Hypo
     
  9. draga

    draga Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    He Hypo,

    Wat een geweldig nieuws een jongetje. Lijkt mij ook zo l;euk om al de voorbereidingen te treffen zoals het kamertje en kleertjes ,speelgoed.
    Maar vooral dat je weet dat je kindje komt en dat je gezinnetje compleet is. Om er voor te zorgen gewoon lekker compleet gezinnetje.
    Ik hoop voor je dat het snel gaat.

    Groetjes Draga
     
  10. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hypo wat super ! Gefeliciteerd met julie zoon!

    Wij zijn weer lekker thuis. Het is echt genieten. Ons zoontje is 18 maanden . Hij heeft een schisis, zijn gehemelte is wel gewoon gesloten waardoor hij goed kan eten. Hij lijkt zich goed te hechten aan ons en is heel vrolijk ontdeugend en actief. De ries naar China was zwaar mooi en leuk maar het zo fijn om weer thuis te zijn.
     
  11. musicalfan

    musicalfan Fanatiek lid

    7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @hypo, wat een goed nieuws meis! Hopelijk mogen jullie je zoontje snel in de armen sluiten. Enne, laat al die mensen met opmerkingen maar kletsen. (al snap ik dat het niet altijd leuk is, maar mensen hebben altijd overal wel een mening over of ergens iets over te zeggen). Ik hou je in de gaten.

    @draga, hopelijk mag het voor jullie ook allemaal voorspoedig verlopen.

    @herma, wat fijn dat jullie weer thuis zijn. En wat fijn om te horen dat de kleine zich al goed op zijn gemak voelt bij jullie. Geniet van jullie gezinnetje. Het is jullie zo gegund.
     
  12. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hypo, Succes met het wachten op de loa! En met de voorbereidingen zoals zijn kamertje en lekker shoppen voor kleertjes. Leuk he! Bij ons ging het heel snel de loa, we waren net op tijd klaar haha
     
  13. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dames! Lang geleden... en wat een nieuws :D

    @ Herma, wauw wat super! Een zoontje, en inmiddels zelfs al samen thuis. Super, geniet er maar lekker van :) Gefeliciteerd en welkom thuis.

    @ Hypo, jullie ook al een voorstel!! Joepie, wat een super goed nieuws en wat lekker snel zeg! Nu wachten, dat is natuurlijk wel zwaar. Want je weet al dat je zoontje op jullie wacht. Gefeliciteerd met het voorstel en veel plezier met de voorbereidingen.

    @ Draga, hoe lang staan jullie nu op de pre wachtlijst? Ik kreeg de indruk dat Slowakije nu wat sneller doorliep?

    Hier inmiddels ook grote stappen voorwaarts. Na de VIA ging alles razendsnel. Na 2 fijne gesprekken met de raad was daar al het positieve advies en 4 dagen later zelfs al de BT. We staan nu sinds eind augustus op de pre-wachtlijst voor een kindje uit Nigeria. Ook nog een flinke tijd te gaan, maar we wachten nog geduldig af. We zijn er op ingesteld en dat scheelt, tenminste voor nu, heel erg veel.

    Fijn dat er weer een clubje is en nu blijven schrijven dames :)
     
  14. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Saskia gefeliciteerd mt je beginseltoestemming! Bij jouw ook alles snel gegaan zeg! Zijn jullie dus al op intake geweest bij kind en toekomst? Waarom staan jullie op een pre wachtlijst? nou spannend zeg...succes!
     
  15. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    De wachtlijst van Nigeria is vol op dit moment. Daarom op de pre wachtlijst. Zodra er plek is, worden we uitgenodigd voor de intake.
     
  16. draga

    draga Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    wij staan vanaf juni ongeveer op de pre-wachtlijst Saskia.
    Maar ik heb pas gebeld en we klimmen al aardig omhoog dus hopelijk staan we snel op de wachtlijst.
    Gefeliciteerd met je bt.
     
  17. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hoi Draga,

    Helaas lieten ze aan mij helemaal niks los over de lengte van de pre wachtlijst en over welke plek wij staan. Jammer, we hebben zo echt geen enkel idee hoe lang het zou kunnen duren. Ik begrijp dat het lastig te zeggen is en afhankelijk van het aantal voorstellen, maar een indicatie zou wel fijn zijn.
     
  18. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Saskia, wat voor leeftijd staan jullie open of staat in jullie rapport?

    Groetjes!
     
  19. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    In ons rapport staat 0 tot 36 maanden. Bij kind & toekomst hebben we 0 tot 30 maanden aangegeven in verband met de lange tijd die het duurt van voorstel tot afreizen. We staan open voor bepaalde sn, daarbij denken we vooral aan een schisis, en andere operabele aandoeningen.
     
  20. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    O leuk ook nog een kleintje nog dus. Duurt het zo lang tot je mag afreizen? Zag net een berichtje/topic over afreizen naar Nigeria op het adoptieprikbord dat het ook best snel kan gaan. Moet je maar eens kijken daar. Onze zoon heeft ook een schisis, hij kan alles eten en drinken met zijn open lipje. Binnen 2 tot 3 maanden wordt hij geopereert en zullen ze zijn lip gaan sluiten. Zijn gehemelte is wel dicht. Wij hadden hem voorgesteld gekregen als volledige schisis maar zn gehemelte is nooit open geweest, een meevaller dus.
     

Deel Deze Pagina